- ons maj 09, 2012 07:08
Jag har aldrig burit F lika mycket som C och därmed har jag tappat mycket av muskulaturen i ryggen och blir numera snabbare trött än vad jag blev fram tills dess F föddes.
Som svar på ovanstående fråga skulle jag säga ja, det är toppen om fsk-personal vågar prova. Det jag dock tycker man ska vara tydlig med är att man faktiskt kan bli riktigt trött i ryggen även med ergonomisk sele eller sjal om man är ovan vid att bära.
Och man måste utgå ifrån barnet. Vissa barn vill inte bli burna i sele utan i armarna
och då blir det tungt...
morgon skrev:Skulle ni uppmuntra förskolepersonal att våga pröva att bära med bra bärhjälpmedel? T ex om det var någon liten som nyss hade börjat och var orolig, eller i stället för vagn på utflykter?Jag bar C daglien i sele på ryggen fram tills hon var runt 3. När hon var ca 2,5 fick jag ett dagbarn som jag bar i stort sett dagligen fram tills han slutade en månad innan F föddes. Jag bar honom på ryggen fram till jag var gravid i 8:e månaden. Samma sak med C.
Jag har aldrig burit F lika mycket som C och därmed har jag tappat mycket av muskulaturen i ryggen och blir numera snabbare trött än vad jag blev fram tills dess F föddes.
Som svar på ovanstående fråga skulle jag säga ja, det är toppen om fsk-personal vågar prova. Det jag dock tycker man ska vara tydlig med är att man faktiskt kan bli riktigt trött i ryggen även med ergonomisk sele eller sjal om man är ovan vid att bära.
Och man måste utgå ifrån barnet. Vissa barn vill inte bli burna i sele utan i armarna