- sön apr 22, 2012 16:02
Jag tror inte det är någon fara en kortare tid, men risken är väl att träet kan börja mögla om det är för tätt och samtidigt fuktigt.
Smyfröken skrev:Det är ganska vanligt att tro att de är värda mycket. De är ju dyra att köpa nya men eftersom efterfrågan är närmast obefintlig så blir de gratis.melon skrev:Smyfröken skrev:Jag har fått en vävstol, den där stora jätte varianten... Har vävt en matta på den när den stod hos min farmor men nu ligger den i miljoners triljoners delar i garaget. Vet inte om jag någonsin ska/kommer att kunna sätta upp den. Det behövs ju ett hörn för den. Typ ett stort hörn, helst ett rum...Jag vet ju inte hur sugen du är på att väva, men jag skullesoara den om jag var du. Det dräller av vävstolar på blocket för inga pengar alls och de blir inte sålda. Speciellt de vanliga stora, folk har ingen plats idag.
Funderar både på att kanske sälja den, eller köpa en bok som kan visa hur den sätts ihop. För jag har som sagt en herrans massa delar men ingen aning om hur den sätts ihop.
Vad säger ni? Ska jag göra mig av med den eller finns det böcker eller så som visar hur man gör? Vet inte om alla delar är med men det tror jag..![]()
Hur mår den egentligen av att ligga i ett kallgarage?? Vad tror ni?
Egentligen är det inte så svårt att sätta ihop en vävstol, min man klarade det utan att veta mycket alls om vävning. Den är ganska logiskt uppbyggd med två sidor och bommar som håller ihop sidorna.
Vävböcker finns billiga på tradera, tex Stora vävboken. Jag gillar iofs den nya upplagan som är ganska förändrad med färgbilder på olika bindningar och hur tyget ser ut.
Okej..
Jag visste inte att det fanns många till salu. Tänkte mest att det är synd att den bara ligger om det finns nån därute som är mer fantast än jag. Men jag ska kolla upp ditt boktips. Kanske att jag får en vrå över om vi flyttar framöver. Är bara orolig att den inte mår bra av att ligga i vårat kalla/fuktiga garage...
Jag tror inte det är någon fara en kortare tid, men risken är väl att träet kan börja mögla om det är för tätt och samtidigt fuktigt.