- tis apr 17, 2012 21:53
.
Ja, det var helt galet roligt och inspirerande att gå runt och titta!
Och det är så skönt att vara nånstans där man inte är ett totalt ufo
, jag har inte så många runt omkring mig i dagsläget som tycker det är spännande med stickmaskiner stora som rum och värmetåligheten hos aramid
. Tur att SB och alla konsthantverksbloggar finns så det är lätt att dela de lite mer mainstream intressena som vävning, stickning och sömnad åtminstone
.
melon skrev:Aah, jag bara antog...Enid skrev:Nähe, jag läser visserligen översiktskursen på 7,5 hp på THS men annars så läser jag 100% på Göteborgs universitet, slöjdlärarutbildningen. Just nu är vi i HDK:s vävsalmelon skrev:Själv har jag vävning på skolschemat i en vecka framöverVar kanske ditt projekt något av dom jag såg nyvarpade i väveriet för två veckor sedan?Inte så lång tid men vi har fram till kursslut i juni på oss attväva klart så projekten tillåts svälla en hel del. De flesta i klassen har inte vävt förut så idag har vi satt upp en trasvarp i bomullsvarp till väskor och fyra av oss har börjat på en cottolinvarp till tunt tyg med gåsögon. De andra vill väva handdukar och jag funderar på lin- eller ulltyg till en till folkdräktsinspirerad klänning. Och så vill jag väva brickvävning i ull också
Eller ni har kanske inte kommit så långt? (Vi hade materiallära lab och fick en guidning runt i huset av Monik
![]()
.)

Ja, det var helt galet roligt och inspirerande att gå runt och titta!

Not so much anymore..