Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Faegis
kattilainen skrev:Tassar :D Jag har virkat ett sittunderlag som jag sen tovat i maskinen. Jag är mycket nöjd med resultatet men jag skulle nog vilja tova det lite mer. Kan man köra det en gång till i maskinen? Nån som vet?
Japp! Man kan köra i maskinen hur många gånger som helst, det blir bara mer och mer filtat.
Användarens profilbild
Av kattilainen
Alltså nu har jag börjat på en hjärtekatt men jag är ju värdelös på att läsa mönster.

Delar av beskrivningen:
v 3: * 1 fm, 2 fm i nästa m *, upprepas 6 ggr = 18 fm
v 4: * 2 fm, 2 fm i nästa m *, uppr 6 ggr = 24 fm
v 5: * 3 fm, 2 fm i nästa m *, upp 6 ggr = 30 fm
v 6: * 4 fm, 2 fm i nästa m *, uppr 6 ggr = 36 fm

Nu till min fråga, tex på varv 5: Är det meningen att jag ska göra 3 fasta maskor i samma maska från föregående varv och i nästa maska från föregående varv göra 2 fasta maskor i samma maska? Och sen upprepa det sex gånger... Men så är det ju inte för jag får alldeles för många maskor på ett varv. Kan någon snäll sjalbarnare hjälpa mig :whut:

Förresten blev det tovade sittunderlaget super så ibland lyckas jag iallafall :tumup:
Användarens profilbild
Av hörnsten
kattilainen skrev:Alltså nu har jag börjat på en hjärtekatt men jag är ju värdelös på att läsa mönster.

Delar av beskrivningen:

Nu till min fråga, tex på varv 5: Är det meningen att jag ska göra 3 fasta maskor i samma maska från föregående varv och i nästa maska från föregående varv göra 2 fasta maskor i samma maska? Och sen upprepa det sex gånger... Men så är det ju inte för jag får alldeles för många maskor på ett varv. Kan någon snäll sjalbarnare hjälpa mig :whut:

Förresten blev det tovade sittunderlaget super så ibland lyckas jag iallafall :tumup:
Jag tolkar det som att du gör 3 fasta maskor i varsin maska, i den fjärde maskan ökar du däremot och gör två fasta maskor i den maskan. Hänger du med? :D
Användarens profilbild
Av kattilainen
glis skrev:Måste bara skriva att det är kul att se dig här igen Kattilainen!
Men vad gullig du är, vad glad jag blev :D jag har iofs aldrig varit borta, däremot har jag inte skrivit så mycket.
Användarens profilbild
Av kattilainen
hörnsten skrev:
kattilainen skrev:Alltså nu har jag börjat på en hjärtekatt men jag är ju värdelös på att läsa mönster.

Delar av beskrivningen:

Jag tolkar det som att du gör 3 fasta maskor i varsin maska, i den fjärde maskan ökar du däremot och gör två fasta maskor i den maskan. Hänger du med? :D
Jaa, så är det ju såklart!!! Tack!
Användarens profilbild
Av glis
kattilainen skrev:
glis skrev:Måste bara skriva att det är kul att se dig här igen Kattilainen!
Men vad gullig du är, vad glad jag blev :D jag har iofs aldrig varit borta, däremot har jag inte skrivit så mycket.
Nä, själv är jag ganska smal i vilka delar av forumet jag läser och skriver så jag kan lätt missa folk, men hej i alla fall!

Mina afrikanska blommor har legat till sig lite, men de har inte fallit helt i glömska i alla fall. Gjorde två nya förra veckan och virkade fast i projektet direkt. Smidigt! Eller, det är inte alls smidigt, det är jättekorvigt och maskorna går aldrig jämnt upp, men det är i alla fall bättre än att sy tror jag.
Av mly
HJÄLP!
Jag vill virka sockar, behöver tips om bra mönster gärna på svenska, är inte speciellt duktig på att virka och absolut inte på engelska, har försökt med ett dropsmönster, men det blir inte helt bra. Har ni några bra mönster?
Användarens profilbild
Av ellla
Jag har snöat in helt på att virka krokodil stygn. Det är så fint!!!
Inspirationsbild :Bild

Det hela började med att ajg köpte ett par muddar... nu är jag fast! Och jag som inte ens gillar att virka?!?
Användarens profilbild
Av Maddemoa
ellla skrev:Jag har snöat in helt på att virka krokodil stygn. Det är så fint!!!

Det hela började med att ajg köpte ett par muddar... nu är jag fast! Och jag som inte ens gillar att virka?!?
Så söta :love:
Användarens profilbild
Av Juliusdotter
ellla skrev:Jag har snöat in helt på att virka krokodil stygn. Det är så fint!!!

Vad är krokodil stygn :hmm:
Av mly

Underbara!!!
Användarens profilbild
Av Fryle

Fantastiskt fina! Nu har jag googlat på krokodilstygn, men hittar bara engelska beskrivningar. Har du en på svenska? :D
  • 1
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?