Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
kvarnvik skrev:traderatips om någon behöver solv http://www.tradera.com/vav-solv-auktion ... _153112588 Dumt att inte längden står bara :?
Får höra på biblioteket då, har precis fått tag på meedom där så jag har fått lite nytt förtroende för biblioteket :lol:
Tror farmor har allt sådant i mängder så jag får tigga av henne, vilket påminner mig om att jag måste ringa och tala om att jag fick varpflätan :tumup:
Användarens profilbild
Av linafelicia
glis skrev:Efter att ha läst senaste numret av Hemslöjd är jag svårt sugen på att prova flamskvävnad. Lite fånigt...
Jag kände precis samma sak efter att ha läst artikeln om flamsk på lunchen idag...
Var nästan på väg till bokhyllan för att leta upp en bok om flamskvävnad som jag vet att jag har men sen insåg jag att jag ju var tvungen att åka tillbaka till jobbet igen :Hahaa:
Av mly
Min varpfläta kom igår, nu väntar jag bara påatt farmor ska ha tid att hjälpa mig sätta upp, undertiden läser jag vävböcker, tror kanske att jag fattar lite nu...
Användarens profilbild
Av melon
Själv har jag vävning på skolschemat i en vecka framöver :vågen: Inte så lång tid men vi har fram till kursslut i juni på oss attväva klart så projekten tillåts svälla en hel del. De flesta i klassen har inte vävt förut så idag har vi satt upp en trasvarp i bomullsvarp till väskor och fyra av oss har börjat på en cottolinvarp till tunt tyg med gåsögon. De andra vill väva handdukar och jag funderar på lin- eller ulltyg till en till folkdräktsinspirerad klänning. Och så vill jag väva brickvävning i ull också :app:
Användarens profilbild
Av glis
Åh brickvävning! Jag har vridit runt ena hjulet som har varit ganska kärvt tidigare på Kolakakas bandvävstol som står här hemma. Det kanske är dags att spänna upp ett band där? Jag har ju aldrig provat med brickband i vävstol...
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:Åh brickvävning! Jag har vridit runt ena hjulet som har varit ganska kärvt tidigare på Kolakakas bandvävstol som står här hemma. Det kanske är dags att spänna upp ett band där? Jag har ju aldrig provat med brickband i vävstol...
Det är alldeles perfekt när man har barn och måste vara snabb :wink:

Jag kan inte bestämma om jag ska sätta upp ett vridningbetingat, ett trädningbetingat, eller om jag ska plocka mönster. Dessa svåra beslut! :lol:
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:
glis skrev:Åh brickvävning! Jag har vridit runt ena hjulet som har varit ganska kärvt tidigare på Kolakakas bandvävstol som står här hemma. Det kanske är dags att spänna upp ett band där? Jag har ju aldrig provat med brickband i vävstol...

Jag kan inte bestämma om jag ska sätta upp ett vridningbetingat, ett trädningbetingat, eller om jag ska plocka mönster. Dessa svåra beslut! :lol:
Plocka!!! Eller både vridninges och plockat! Bara trädningsbetingat är lite lamt när du kan mer liksom.
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:
melon skrev:

Plocka!!! Eller både vridninges och plockat! Bara trädningsbetingat är lite lamt när du kan mer liksom.
Fast jag har hittat ett jättefint med typ cirklar. Det ska jag göra någon gång fast det är lätt :wink:

Jag har hittat fina band på ravelry/nätet men jag vet ju inte hur man väver dem?
Av Enid
melon skrev:Själv har jag vävning på skolschemat i en vecka framöver :vågen: Inte så lång tid men vi har fram till kursslut i juni på oss attväva klart så projekten tillåts svälla en hel del. De flesta i klassen har inte vävt förut så idag har vi satt upp en trasvarp i bomullsvarp till väskor och fyra av oss har börjat på en cottolinvarp till tunt tyg med gåsögon. De andra vill väva handdukar och jag funderar på lin- eller ulltyg till en till folkdräktsinspirerad klänning. Och så vill jag väva brickvävning i ull också :app:
Var kanske ditt projekt något av dom jag såg nyvarpade i väveriet för två veckor sedan? :D Eller ni har kanske inte kommit så långt? (Vi hade materiallära lab och fick en guidning runt i huset av Monik :eld: :app: .)
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:
glis skrev:
melon skrev:

Fast jag har hittat ett jättefint med typ cirklar. Det ska jag göra någon gång fast det är lätt :wink:

Jag har hittat fina band på ravelry/nätet men jag vet ju inte hur man väver dem?
:twisted: Varför skulle jag diiit och titta nu då? EN del är ju helt fantastiska. Andra är riktigt fina och enkla och ganska många är slarvigt slagna :wink:
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:
melon skrev:
glis skrev:
melon skrev:

:twisted: Varför skulle jag diiit och titta nu då? EN del är ju helt fantastiska. Andra är riktigt fina och enkla och ganska många är slarvigt slagna :wink:
Och jag har hittat birkaflätningen i Spångmurspärmen :vågen:
Användarens profilbild
Av melon
Enid skrev:
melon skrev:Själv har jag vävning på skolschemat i en vecka framöver :vågen: Inte så lång tid men vi har fram till kursslut i juni på oss attväva klart så projekten tillåts svälla en hel del. De flesta i klassen har inte vävt förut så idag har vi satt upp en trasvarp i bomullsvarp till väskor och fyra av oss har börjat på en cottolinvarp till tunt tyg med gåsögon. De andra vill väva handdukar och jag funderar på lin- eller ulltyg till en till folkdräktsinspirerad klänning. Och så vill jag väva brickvävning i ull också :app:
Var kanske ditt projekt något av dom jag såg nyvarpade i väveriet för två veckor sedan? :D Eller ni har kanske inte kommit så långt? (Vi hade materiallära lab och fick en guidning runt i huset av Monik :eld: :app: .)
Nähe, jag läser visserligen översiktskursen på 7,5 hp på THS men annars så läser jag 100% på Göteborgs universitet, slöjdlärarutbildningen. Just nu är vi i HDK:s vävsal :loving:
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 29
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?