Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag bar första barnet direkt i Easycare vävda sjal. Nu när lillasyster kommit tänkte jag slå till på en trikåsjal för att det skulle vara gosigare. Mobywrapen kom i brevlådan i förrgår och jag kan inte riktigt bli vän med den. Hur hårt jag än knyter in henne i pusshöjd så glider hon ner. Tycker inte den avlastar något alls. Hon väger 4 kg så det ska den väl orka. Många nyfödda väger ju ungefär så. Hon var prematur så hon väger 4 kg nu när hon är 9 veckor gammal. Men det ska väl vara vikten som styr vilken sjal eller? Vi tränar och övar och försöker. Men om det inte blir bättre snart så slänger jag ut den och plockar fram vävda! Några tips???
Knyt tightare och när du stoppat i henne dra åt sjalen mer om kroppen, "ändarna" liksom. Men trivs du inte med trikå kan du ju börja med vävd direkt :) vi började nog med vävd lite grann vid 1,5 månad och vid 2,5mån hade vi nästan gått över helt till vävd.
Av honungsmarmelad
Jag bytte till vävd efter 6 veckor och använde bara trikå ett par gånger efter det, innan jag kände mig haj nog på att ta i och ur bebis ur sjalen på stan. Trikåsjal suger.
Har du en vävd hemma redan? Testa i så fall att knyta med den tycker jag, så får du se hur ni gillar det! :D

Använde bara trikå första 1½-2 månaderna med min tvåa för att sen strunta helt i trikåsjal till trean och köra mjuka, gosiga vävd sjalar direkt från start, men så får jag också +4kg bäbisar ;)
Boadicea skrev:Sen handlar det väl lite om vilken trikåsjal man har oxå. Jag testade att bära min unge i en WBS när han var typ fyra-fem år och det funkade fint. :lol:
:iagree:

Det känns som att WBS är nog en trikåsjal i en egen klass! Tycker annars att trikåsjal och ryggknyt inte alls känns säkert, men med en WBS kändes det helt lugnt faktiskt. :lol:
CrazyMagpie skrev:Har du en vävd hemma redan? Testa i så fall att knyta med den tycker jag, så får du se hur ni gillar det! :D

Använde bara trikå första 1½-2 månaderna med min tvåa för att sen strunta helt i trikåsjal till trean och köra mjuka, gosiga vävd sjalar direkt från start, men så får jag också +4kg bäbisar ;)
Nytvättade trikåsjalar töjer ju sig också en hel del, första dagarna efter tvätt kan den ju töja sig typ en halvmeter, så det kan vara värt att knyta lite hårdare och ge det några dagar så borde den ha töjt sig klart sen.
honungsmarmelad skrev:Jag bytte till vävd efter 6 veckor och använde bara trikå ett par gånger efter det, innan jag kände mig haj nog på att ta i och ur bebis ur sjalen på stan. Trikåsjal suger.

Nu har vi gett upp trikåsjalen. Knöt in henne i älskade Easycare häromdagen. Hon gav mig sitt allra första leende. :heart: :heart: Vi myste och myste. Men i trikåsjalen är hon inte nöjd - och jag får ont i ryggen. Hon glider bara ner. Jag vill ju ha henne i pusshöjd!

Någon som vill köpa en Mobywrap??
:tumup:
F och denna bebisen har åkt vävt från start, jag gillar kontrollen i knytet!
Och så har jag i insett att jag har bebisar vid tutten typ dygnet runt de första månaderna och sjalamning i trikåsjal har jag aldrig fått till.
Sofie skrev::tumup:
Och så har jag i insett att jag har bebisar vid tutten typ dygnet runt de första månaderna och sjalamning i trikåsjal har jag aldrig fått till.
Jag är inte så sjalvan att jag kan amma i sjalen. Vilken knytning har du då? Hur gör du?
Pyrets mamma skrev:
Jag är inte så sjalvan att jag kan amma i sjalen. Vilken knytning har du då? Hur gör du?
Vanligt omslutet kryss med bebisen helt i sjalen nu när hon är så liten.
Ibland ligger hon i typ vagga i samma knytning men oftast upprätt.
Så långt ner att hon får vända upp ansiktet lite för att få tag i bröstet så näsan blir fri.
Ska se om jag kan komma ihåg att fota imorgon :D
Alvin är sex veckor och väger runt fem kilo. Igår testade jag vävd sjal för första gången och lär inte använda trikå så mycket mer. Knyter också omslutet, nu ska vi ut och uträtta lite ärenden - i vävd sjal :D
Sofie skrev:
Pyrets mamma skrev:
Vanligt omslutet kryss med bebisen helt i sjalen nu när hon är så liten.
Ibland ligger hon i typ vagga i samma knytning men oftast upprätt.
Så långt ner att hon får vända upp ansiktet lite för att få tag i bröstet så näsan blir fri.
Ska se om jag kan komma ihåg att fota imorgon :D
Bild
Beskrivning kommer.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?