- lör mar 31, 2012 16:36
Pappa har visat auktionen för farmor och den har fått godkänt, det står i beskrivningen att den är fin i oliksidig kypert, är det svårt att väva?
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
emmy_ackevik skrev:Pappa har visat auktionen för farmor och den har fått godkänt, det står i beskrivningen att den är fin i oliksidig kypert, är det svårt att väva?Inga problem!
melon skrev:Snygg väska kvarnvik! Kul idé med gubbatäcket ocksåTack! Har du bild på hunnatäcket?Jag har bara vävt "hunnatäcke" alltså med hundar på och det är jätteroligt! Ta några gubbar och testa lite på för man lär sig fort hur man kan förbättra mönstret och utveckla.
melon skrev:Snygg väska kvarnvik! Kul idé med gubbatäcket ocksåHittade hundarna i bloggenJag har bara vävt "hunnatäcke" alltså med hundar på och det är jätteroligt! Ta några gubbar och testa lite på för man lär sig fort hur man kan förbättra mönstret och utveckla.
kvarnvik skrev:Det kommer bli jättetjockt tror jag. Jag har vävt den med hundarna i bomull 22/2 och det blev ganska styvt och skulle funka som kasse. Det är ju en typ av rips där du täcker varpen med inslaget. Vävbomull tycker jag är billigt i förhållande till antal metrar, men du kanske ska ha väldigt många färger?melon skrev:Snygg väska kvarnvik! Kul idé med gubbatäcket ocksåHittade hundarna i bloggenJag har bara vävt "hunnatäcke" alltså med hundar på och det är jätteroligt! Ta några gubbar och testa lite på för man lär sig fort hur man kan förbättra mönstret och utveckla.
så fina! är det vävt i bomull? Det ser så slätt ut. Jag har en tanke om att väva ochsy ihop till en kasse eller nåt, ocg då tror jag att bomull skulle vara bättre, men då behöver man ju hitta ett hyfsat billigt garn. Jag tänker att det i så fall skulle vara tjockt som ett stickgarn, typ drops safran eller nåt.
melon skrev:Jag får ta en liten titt på vävgarner, har ingen aning om hur tjockt 22/2 är. Jag tänkte mest att det inte täckte varpen så bra om det var för tunt. Vad hade du för varp?kvarnvik skrev:Det kommer bli jättetjockt tror jag. Jag har vävt den med hundarna i bomull 22/2 och det blev ganska styvt och skulle funka som kasse. Det är ju en typ av rips där du täcker varpen med inslaget. Vävbomull tycker jag är billigt i förhållande till antal metrar, men du kanske ska ha väldigt många färger?melon skrev:Snygg väska kvarnvik! Kul idé med gubbatäcket ocksåHittade hundarna i bloggenJag har bara vävt "hunnatäcke" alltså med hundar på och det är jätteroligt! Ta några gubbar och testa lite på för man lär sig fort hur man kan förbättra mönstret och utveckla.
så fina! är det vävt i bomull? Det ser så slätt ut. Jag har en tanke om att väva ochsy ihop till en kasse eller nåt, ocg då tror jag att bomull skulle vara bättre, men då behöver man ju hitta ett hyfsat billigt garn. Jag tänker att det i så fall skulle vara tjockt som ett stickgarn, typ drops safran eller nåt.
kvarnvik skrev:Varpen var bara lite tjockare, 12/2. Inslaget är typ lika tjockt som knapptråd. Om man har för tjockt inslag kommer mönstret bli för utdraget, man gör flera inslag för en mönsterrad och det bygger för snabbt på höjden. Dessutom är ett tjockt inslag inte lika följsamt och du får ha väldigt grov varp om det ska matcha. Och det blir en väldigt tjock väv. Tror jag iaf, jag har bara vävt gubbatäcke en gång, hoppas det finns någon här som kan mer. Linafelicia?melon skrev:Jag får ta en liten titt på vävgarner, har ingen aning om hur tjockt 22/2 är. Jag tänkte mest att det inte täckte varpen så bra om det var för tunt. Vad hade du för varp?kvarnvik skrev:Det kommer bli jättetjockt tror jag. Jag har vävt den med hundarna i bomull 22/2 och det blev ganska styvt och skulle funka som kasse. Det är ju en typ av rips där du täcker varpen med inslaget. Vävbomull tycker jag är billigt i förhållande till antal metrar, men du kanske ska ha väldigt många färger?melon skrev:Snygg väska kvarnvik! Kul idé med gubbatäcket ocksåHittade hundarna i bloggenJag har bara vävt "hunnatäcke" alltså med hundar på och det är jätteroligt! Ta några gubbar och testa lite på för man lär sig fort hur man kan förbättra mönstret och utveckla.
melon skrev:Knapptrådkvarnvik skrev:Varpen var bara lite tjockare, 12/2. Inslaget är typ lika tjockt som knapptråd. Om man har för tjockt inslag kommer mönstret bli för utdraget, man gör flera inslag för en mönsterrad och det bygger för snabbt på höjden. Dessutom är ett tjockt inslag inte lika följsamt och du får ha väldigt grov varp om det ska matcha. Och det blir en väldigt tjock väv. Tror jag iaf, jag har bara vävt gubbatäcke en gång, hoppas det finns någon här som kan mer. Linafelicia?melon skrev:Jag får ta en liten titt på vävgarner, har ingen aning om hur tjockt 22/2 är. Jag tänkte mest att det inte täckte varpen så bra om det var för tunt. Vad hade du för varp?kvarnvik skrev:Det kommer bli jättetjockt tror jag. Jag har vävt den med hundarna i bomull 22/2 och det blev ganska styvt och skulle funka som kasse. Det är ju en typ av rips där du täcker varpen med inslaget. Vävbomull tycker jag är billigt i förhållande till antal metrar, men du kanske ska ha väldigt många färger?melon skrev:Snygg väska kvarnvik! Kul idé med gubbatäcket ocksåHittade hundarna i bloggenJag har bara vävt "hunnatäcke" alltså med hundar på och det är jätteroligt! Ta några gubbar och testa lite på för man lär sig fort hur man kan förbättra mönstret och utveckla.
kvarnvik skrev:Knapptråd: Extra stark sytråd som man syr i knappar med. Typ jeanssytråd.melon skrev:Knapptrådkvarnvik skrev:Varpen var bara lite tjockare, 12/2. Inslaget är typ lika tjockt som knapptråd. Om man har för tjockt inslag kommer mönstret bli för utdraget, man gör flera inslag för en mönsterrad och det bygger för snabbt på höjden. Dessutom är ett tjockt inslag inte lika följsamt och du får ha väldigt grov varp om det ska matcha. Och det blir en väldigt tjock väv. Tror jag iaf, jag har bara vävt gubbatäcke en gång, hoppas det finns någon här som kan mer. Linafelicia?melon skrev:Jag får ta en liten titt på vävgarner, har ingen aning om hur tjockt 22/2 är. Jag tänkte mest att det inte täckte varpen så bra om det var för tunt. Vad hade du för varp?kvarnvik skrev:Det kommer bli jättetjockt tror jag. Jag har vävt den med hundarna i bomull 22/2 och det blev ganska styvt och skulle funka som kasse. Det är ju en typ av rips där du täcker varpen med inslaget. Vävbomull tycker jag är billigt i förhållande till antal metrar, men du kanske ska ha väldigt många färger?melon skrev:Snygg väska kvarnvik! Kul idé med gubbatäcket ocksåHittade hundarna i bloggenJag har bara vävt "hunnatäcke" alltså med hundar på och det är jätteroligt! Ta några gubbar och testa lite på för man lär sig fort hur man kan förbättra mönstret och utveckla.
![]()
Undrar om man kan få tag i garnslattar någonstans, köpa hela rullar blir ju lite dyrt om man inte ska ha så mycket av varje färg.
melon skrev:Kollade men kunde inte hitta den grovleken du skrev om. Om jag ringer och kollar med dem, skulle du kunna hämta upp och ta med till Glis på torsdag?kvarnvik skrev:Knapptråd: Extra stark sytråd som man syr i knappar med. Typ jeanssytråd.melon skrev:Knapptrådkvarnvik skrev:Varpen var bara lite tjockare, 12/2. Inslaget är typ lika tjockt som knapptråd. Om man har för tjockt inslag kommer mönstret bli för utdraget, man gör flera inslag för en mönsterrad och det bygger för snabbt på höjden. Dessutom är ett tjockt inslag inte lika följsamt och du får ha väldigt grov varp om det ska matcha. Och det blir en väldigt tjock väv. Tror jag iaf, jag har bara vävt gubbatäcke en gång, hoppas det finns någon här som kan mer. Linafelicia?melon skrev:Jag får ta en liten titt på vävgarner, har ingen aning om hur tjockt 22/2 är. Jag tänkte mest att det inte täckte varpen så bra om det var för tunt. Vad hade du för varp?kvarnvik skrev:Det kommer bli jättetjockt tror jag. Jag har vävt den med hundarna i bomull 22/2 och det blev ganska styvt och skulle funka som kasse. Det är ju en typ av rips där du täcker varpen med inslaget. Vävbomull tycker jag är billigt i förhållande till antal metrar, men du kanske ska ha väldigt många färger?melon skrev:Snygg väska kvarnvik! Kul idé med gubbatäcket ocksåHittade hundarna i bloggenJag har bara vävt "hunnatäcke" alltså med hundar på och det är jätteroligt! Ta några gubbar och testa lite på för man lär sig fort hur man kan förbättra mönstret och utveckla.
![]()
Undrar om man kan få tag i garnslattar någonstans, köpa hela rullar blir ju lite dyrt om man inte ska ha så mycket av varje färg.
Rullar med lite kvar på har jag tipsat om förutDet finns på Ås vävgarner här i Borås. Ring dem så ordnar de nog, de brukar vara schyssta.
kvarnvik skrev:Absolut! Om de inte vill plocka ihop så kan jag ordnamelon skrev:Kollade men kunde inte hitta den grovleken du skrev om. Om jag ringer och kollar med dem, skulle du kunna hämta upp och ta med till Glis på torsdag?kvarnvik skrev:Knapptråd: Extra stark sytråd som man syr i knappar med. Typ jeanssytråd.melon skrev:Knapptrådkvarnvik skrev:Varpen var bara lite tjockare, 12/2. Inslaget är typ lika tjockt som knapptråd. Om man har för tjockt inslag kommer mönstret bli för utdraget, man gör flera inslag för en mönsterrad och det bygger för snabbt på höjden. Dessutom är ett tjockt inslag inte lika följsamt och du får ha väldigt grov varp om det ska matcha. Och det blir en väldigt tjock väv. Tror jag iaf, jag har bara vävt gubbatäcke en gång, hoppas det finns någon här som kan mer. Linafelicia?melon skrev:Jag får ta en liten titt på vävgarner, har ingen aning om hur tjockt 22/2 är. Jag tänkte mest att det inte täckte varpen så bra om det var för tunt. Vad hade du för varp?kvarnvik skrev:Det kommer bli jättetjockt tror jag. Jag har vävt den med hundarna i bomull 22/2 och det blev ganska styvt och skulle funka som kasse. Det är ju en typ av rips där du täcker varpen med inslaget. Vävbomull tycker jag är billigt i förhållande till antal metrar, men du kanske ska ha väldigt många färger?melon skrev:Snygg väska kvarnvik! Kul idé med gubbatäcket ocksåHittade hundarna i bloggenJag har bara vävt "hunnatäcke" alltså med hundar på och det är jätteroligt! Ta några gubbar och testa lite på för man lär sig fort hur man kan förbättra mönstret och utveckla.
![]()
Rullar med lite kvar på har jag tipsat om förutDet finns på Ås vävgarner här i Borås. Ring dem så ordnar de nog, de brukar vara schyssta.
We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]
The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]
All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]
this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?