Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Moson
erisara skrev:
Moson skrev:
Moson skrev:
CrazyMagpie skrev::help: Visst är det några av er här inne som stickat i Drops silke alpaca?
Hittade 350 gram till alldeles för bra pris för att kunna lämna dem kvar i affären - men hur långt kommer man egentligen på 350 gram silke alpaca? Det är ju verkligen inte drygt för fem öre... :roll:

Kan jag få ihop till en liten kort, kortärmad kofta till mig själv, eller ett linne? Eller blir det att satsa på att sticka till ngn som är mkt mindre än mig själv? :hmm:
Jag håller på med en sån här nu. Kanske funkar?
http://www.pickles.no/jackie-o-tee/
Eller någon av dessa
http://www.pickles.no/vester-og-boleroer/
Vilken bra site och så mycket snygga mönster. *bokmärker*
Eller hur, min favvo. Och deras angoragarn är sjukt mjukt :D
solängel skrev:
CrazyMagpie skrev::help: Visst är det några av er här inne som stickat i Drops silke alpaca?
Hittade 350 gram till alldeles för bra pris för att kunna lämna dem kvar i affären - men hur långt kommer man egentligen på 350 gram silke alpaca? Det är ju verkligen inte drygt för fem öre... :roll:

Kan jag få ihop till en liten kort, kortärmad kofta till mig själv, eller ett linne? Eller blir det att satsa på att sticka till ngn som är mkt mindre än mig själv? :hmm:
Hur många meter blir det?
melon gjorde ju en snygg kort-kofta i höstas: http://nitsirkristin.blogspot.com/2011/ ... -rain.html på 300 meter garn. Jag skulle visserligen inte få 300 meter att räcka till en kofta till mig, men du är kanske mindre... :wink:
Ja, några 300 meter skulle inte räcka för mig heller :lol: men det ska vara 420 meter totalt enligt etiketten - så det kke kan räcka?

moson - :vågen: Tack, där fanns ju många fina små plagg!
Användarens profilbild
Av Moson
CrazyMagpie skrev:
solängel skrev:

melon gjorde ju en snygg kort-kofta i höstas: http://nitsirkristin.blogspot.com/2011/ ... -rain.html på 300 meter garn. Jag skulle visserligen inte få 300 meter att räcka till en kofta till mig, men du är kanske mindre... :wink:
Ja, några 300 meter skulle inte räcka för mig heller :lol: men det ska vara 420 meter totalt enligt etiketten - så det kke kan räcka?

Jupp det var dyrt att vabba förra veckan :wink:
Köpte garnkit till Jackie-o-tee och bråkmakergenser, boken samt ett gäng mönster bl a Stellas stripekjole :love:
CrazyMagpie skrev:
solängel skrev:

Det går kanske att kombinera med något annat? Nåt snyggt restgarn finns väl i gömmorna? :wink:
Användarens profilbild
Av melon
Sjalette skrev:Det blev ingen klänning, det blev en minikofta :D

Jag undrar.. jag har satt ut massa stickmarkörer och ska nu arbeta med rätt chart mellan rätt markörer, men.. jag vet inte vilka markörer som är till vad :cry: Kan någon här på frihand översätta vilka markörer som är till mönster och vilka som är till armar och sånt? Kan inte visualisera hur den kommer arta sig :roll:

Gäller den här koftan koftan
Gör du en raglankofta? Ärmarna kan stickas av färre maskor, men inte alltid så det är inget säkert kort. Stickar du nedifrån har du antagligen satt undan och lagt upp nya maskor precis under ärmarna. Stickar du uppifrån utan andra ledtrådar som öppning eller sprund bak så får du nog räkna maskor och jämföra med mönster/diagram.
Användarens profilbild
Av MuuM
Min pall är klar! :vågen: Ska fota den imorgon när det är ljust. Jag är supernöjd!
Användarens profilbild
Av sofin
Jag stickar och stickar och stickar och stickar.. och det har blivit lite knasigt men det är det nog egentligen ingen som märker. Men det ska bli kul när den är klar :D Hoppas sambon blir nöjd bara!

Bild
Användarens profilbild
Av melon
Sjalette skrev:
melon skrev:
Sjalette skrev:Det blev ingen klänning, det blev en minikofta :D

Jag undrar.. jag har satt ut massa stickmarkörer och ska nu arbeta med rätt chart mellan rätt markörer, men.. jag vet inte vilka markörer som är till vad :cry: Kan någon här på frihand översätta vilka markörer som är till mönster och vilka som är till armar och sånt? Kan inte visualisera hur den kommer arta sig :roll:

Gäller den här koftan koftan
Gör du en raglankofta? Ärmarna kan stickas av färre maskor, men inte alltid så det är inget säkert kort. Stickar du nedifrån har du antagligen satt undan och lagt upp nya maskor precis under ärmarna. Stickar du uppifrån utan andra ledtrådar som öppning eller sprund bak så får du nog räkna maskor och jämföra med mönster/diagram.
Japp! Stickar uppifrån och ner. Så här står det:
Nxt row (rs row): place markers for pattern portion and raglan sleeves as folows (this is row 1 of charts):

k5, p, k6, p1, placemarker, m1r, k1, place marker, p1, k6, p1, place marker, k1, m1l, k1, m1r, k1, place marker, p1, k6, p1, place marker, k1, m1l, k14, m1r, k1, place marker, p1, k6, p1, place marker, k1, m1l, k1, m1r, k1, place marker, p1, k6, p1, place marker, k1, m1l, place marker, p1, k6, p1, k5.
Alltså, det är 10 markörer totalt. Jag tror jag förstår var mönstret ska vara, men.. det är så många markörer att jag blir yr. Mönster innan första markören, innan sista är mönster och sen mellan andra och tredje samt mellan åttonde och nionde. Men vad händer mellan andra och tredje?! Och fjärde, femte och sjätte.. är det där armarna hör hemma sen? Jag har öppningen och massa markörer att gå vilse i :hmm: men jag antar att det ger sig efter ett tag, annars får jag ta upp :siishah:
Jag läser det som att du ska ha en bård med slätstickning mellan raglanökningarna. Annars brukar man ju ha ökningarna precis intill varandra eller med en eller ett par maskor mellan, men här är det P1, K6, P1 mellan raglanökningarna. Ska det kanske bli en fläta?
Användarens profilbild
Av ellla
sofin skrev:Jag stickar och stickar och stickar och stickar.. och det har blivit lite knasigt men det är det nog egentligen ingen som märker. Men det ska bli kul när den är klar :D Hoppas sambon blir nöjd bara!

Bild
Snyggt!!!!!n :love: :love: :love:
Användarens profilbild
Av Fryle
Finns det intresse för Allt om Handarbetes Stickmagasin, årgång 2010 och 2011, dvs 24 nummer? Jag köpte dem när biblioteket sålde ut tidskrifter och har kanske bläddrat klart i dem snart.
  • 1
  • 242
  • 243
  • 244
  • 245
  • 246
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?