Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mammatillE
Jag har i uppdrag att köpa en gauze åt en vän! Men jag vet inte så mycket om de där gässen, så jag behöver hjälp! 8)
Hon har tidigare använt trikåsjal men med nya bebisen funderar hon på en tunn, vävd direkt! Det är en sommarbebis. Är gauze bästa valet? Hur är avlastningen? Hur stora barn funkar de för? Bästa knytningen för en pyttis? Går det att ryggsjala med en gås? Finns det olika sorter/modeller av gauzesjalar? Gammal/ny modell? Samma bredd på alla, samma tyg?
Upplys mig om sånt som kan vara bra att veta!! :tumup:
Användarens profilbild
Av Marina
Jag har en orginal gås, och den är om jag förstått det lite längre och lite strävare än de gåsar som kom sedan. Den är väldigt tunn, går att använda på samma sätt som alla andra vävda. Den är stum vilket gör att det kan vara lite svårare att få till det men den avlastar väldigt bra när man väl lyckas :D
Användarens profilbild
Av telistant
Det finns gamla (orginal?) och nyare limited edition som är handfärgade. Dessa är skrynkligare än de nyare som är maskinfärgade. De maskinfärgade är slätare. De skrynkliga drar ihop sig mer på bredden och blir på så vid med elastiska på diagonalen. Så har jag förstått det iallafall.

Det går aldeles utmärkt att börja med en gås från nyfödd.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Åhhh... den bästa sjalen :loving:

Ryggen går suveränt bra att bära på

Bild

o magen

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Linus med sin dockgauze

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Jag tycker att det är den lättaste sjalen att få till, den knyter sig själv och avlastar även ett stort barn mycket bättre än tex hoppen som jag ALDRIG fått till utan att få ont överallt..
Användarens profilbild
Av LiselotteM
Ber om ursäkt för att jag är off topic nu! Jennelii, vad är det för ryggknytning man ser på dina bilder, vad kallas den? Den ser jätteskön ut för både dig och barnet. Jag håller på att lära mig ryggknytningar och vill därför hemskt gärna veta! Om någon annan vet får ni gärna hojta till också. Varmt tack! :)
/Liselotte, som hittills kört med omsluten ryggsäck med tibetanskt avslut (tror jag att det heter)
Användarens profilbild
Av telistant
LiselotteM skrev:Ber om ursäkt för att jag är off topic nu! Jennelii, vad är det för ryggknytning man ser på dina bilder, vad kallas den? Den ser jätteskön ut för både dig och barnet. Jag håller på att lära mig ryggknytningar och vill därför hemskt gärna veta! Om någon annan vet får ni gärna hojta till också. Varmt tack! :)
/Liselotte, som hittills kört med omsluten ryggsäck med tibetanskt avslut (tror jag att det heter)
Det är omslutet x på ryggen, som jag tolkar det. Den skönaste ryggknytningen för mej men jag vill inte ha nån knut över bröstet. Jenneli var den som sålde in gauze hos mej btw.
Användarens profilbild
Av LiselotteM
Tack för svar!
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Och jag tycker gåsen var väldigt obekväm, skar in och hade sig. Inte speciellt lättknuten heller. Jag köpte för övrigt min efter att ha sett Jannelis bilder haha, calin bleu borde betala dig för att vara deras talesperson :)
Användarens profilbild
Av Jennelii
HannaGerda skrev:Och jag tycker gåsen var väldigt obekväm, skar in och hade sig. Inte speciellt lättknuten heller. Jag köpte för övrigt min efter att ha sett Jannelis bilder haha, calin bleu borde betala dig för att vara deras talesperson :)
Haha, ja det är så konstigt för jag tycker verkligen helt på allvar att det är den skönaste o bästa sjalen, Linus är ju rätt stor på bilderna och det är den som funkat absolut bäst!
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Jennelii skrev:
HannaGerda skrev:Och jag tycker gåsen var väldigt obekväm, skar in och hade sig. Inte speciellt lättknuten heller. Jag köpte för övrigt min efter att ha sett Jannelis bilder haha, calin bleu borde betala dig för att vara deras talesperson :)
Haha, ja det är så konstigt för jag tycker verkligen helt på allvar att det är den skönaste o bästa sjalen, Linus är ju rätt stor på bilderna och det är den som funkat absolut bäst!
hmm kan ju också bero på att jag bara hade den en kort period ganska tidigt i min sjalkarriär.. om jag provade den idag kanske jag skulle gilla den bättre :)
Av KattenFindus
HannaGerda skrev:
Jennelii skrev:
hmm kan ju också bero på att jag bara hade den en kort period ganska tidigt i min sjalkarriär.. om jag provade den idag kanske jag skulle gilla den bättre :)
Exakt samma här, gåsen skrämde mig helt :lol:
Fast det hade varit lite skoj att testa idag när jag är mer kompis med sjalar över lag :think:
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag undrar om dom äldre är bättre? Den gröna o bruna är dom första, iaf den gröna vet jag..
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?