Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har en beco butterfly II, och tycker att den är jätteskön och bra att bära i. Men det är en sak jag undrar över, hur ska barnets ben och fötter vara? När jag bär någon av mina pojkar i becon försöker jag se till att benen är krökta som på en liten groda, men då hamnar fötterna innanför midjebältet. Ska det verkligen vara så? Kan tillägga att nyfödingsinsatsen sitter som den ska enligt instruktionsfilmen.

Tacksam för svar!
Vi hade ingen beco de allra första dagarna, men fick en efter en par veckor eller så. Då minns jag inte att fötterna hamnade innanför midjebältet :hmm:

Hur gör du när du tar på den förresten? Kan det vara så att du inte spänner åt midjebältet tillräckligt hårt? Om det är tillräckligt hårt spänt känns det inte som att fötterna skulle kunna hamna innanför.

Bild

Såhär såg det ut hos oss i alla fall. När jag ser på bilden så inser jag att hon kanske inte sitter sådär jättemycket groda kanske, men knäna var nog lite högre än rumpan i alla fall.

Grattis till bebisarna förresten!
Bild

Likadan sele :)

Så här såg det ut för oss, hon är ett par veckor gammal och sitter alltså i insatsen. Det blir inte mycket groda men rumpan är iaf i nivå med/strax över knäna, jag är tveksam till hur mycket mer grodigt det kan bli med insatsen egentligen ?
Ja, det verkar som om jag får spänna höftbältet. Men då blir det inte så grodigt utan benen dinglar lite mer, som på era foton. Diddeldi, menar du att man vilar fötterna på midjebältets övre kant eller?

Tack för era svar! Och tack Sanna81 för grattisarna :D
Kira_85 skrev:Ja, det verkar som om jag får spänna höftbältet. Men då blir det inte så grodigt utan benen dinglar lite mer, som på era foton. Diddeldi, menar du att man vilar fötterna på midjebältets övre kant eller?

Fast de dinglade inte, de satt rätt fixerade faktiskt :tumup: Det kändes inte som om barnet bars i bäckenet eller hur man ska säga (a la Babybjörn), utan kändes stabilt och bra.

Jag tror jag förstår lite hur du tänker men med insatsen blir det liksom ingen bra grop som rumpan sjunker ned i och då kommer knäna inte upp lika bra. Nu när vi tagit bort insatsen hamnar rumpan längre ned tror jag.

Hittade en bild där de på något vis har benen innanför, men det ser verkigen inte rätt ut vid midjebältet...
Bild
Kira_85 skrev:Ja, det verkar som om jag får spänna höftbältet. Men då blir det inte så grodigt utan benen dinglar lite mer, som på era foton. Diddeldi, menar du att man vilar fötterna på midjebältets övre kant eller?

ja, med fötterna vilande i selen och tårna pekande utåt. ungefär som på bilden fast jag tycker det brukar gå att få till lite mer "påsigt" längst ner om man positionerar barnet rätt.
Vi hade samma problem, och jag frågade om det här: http://sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=1&t=199209
Det löste sig när jag kom på att lägga barnet längre ner i selen, så han blev mer böjd och rumpan kom längre fram mot min kropp (om du förstår hur jag menar?). Då gick det plötsligt bra att lyfta ut benen utanför midjebältet, trots att det varit helt omöjligt innan.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?