Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av tjoffsann
Jag hade tänkt sy en mei tai :app:
Hittade ett jättefint kuddfodral på IKEA och ett passande lakan till banden. Men nu har jag klippt till mitt tyg och tyckte lakanet kändes så tunt :roll: Tunnare än det jag tänkte ha till panelen. Så min fårga, är lakanet för tunt för att ha till banden?

Bebisen som ska bäras i den väger just nu ca 6,5 kg
Av tjoffsann
thowida skrev:nej jag tror lakan duger, däremot kan det vara ganska liten diagonalstretch i lakanet så du upplever axelbanden stumma och därmed skär in.

Har du så att du kan ha dubbelt tyg i axelbanden? Göra vadderade i stället för utbredbara?
Är det bättre med vadderade om det är dålig diagonalstrech? Hade tänkt göra utbredbara

Men det låter ju som att det borde funka med lakanet och om det blir lite halvdant har man ju ett bra argument att sy en till :rodna:
Användarens profilbild
Av solängel
Jag har en MT som är sydd med lakan i axelbanden. Trots att de är utbredbara gillar jag den inte. Men det säger kanske mer om min rygg än och MTn... 8) Personligen skulle jag dock sy vadderade axelband med lakansväv.
Av tjoffsann
Tack för svaren!
Då kanske man skulle vaddera dem trotts allt :hmm: ... Får fundera och testa. Om det inte blir så bra kan man ju antingen sprätta upp eller sy en till
Av tjoffsann
Jag sydde den som jag hade tänkt mig, och blev nöjd med den :tumup: Har aldrig testat en annan MT förstås. Men jag tyckte den blev bra och Liten verkar trivas i den med :D

Invigdes igår :app:

Bild
Av tjoffsann
thowida skrev::loving:
ett tips är att bre ut axelremmarna runt bebisen i ett kryss i stället för att snurra dem så får du mer stöttning i sidled.

Så här
Bild
Tack, det ska testas :tumup:

Ser också att det är en "luva" på din, tänker att det kanske kan vara bra att ha när liten är lite större och somnar. Men jag förstår inte vart man sätter fast den när den ska vara uppe :hmm:
Av Slagathoria
Är mycket impad!!! Blev riktigt bra! :app: Och så fint mönster och fina färger också!!! :love:

Har du mycket erfarenhet av att sy? Jag är minst sagt nybörjare. Har fått min mormors gamla symaskin, men än så länge har jag bara sydd några kuddfodral och en enkel bärskydd. Tror du att jag skulle klara av att sy en MT i samma stil som din?
Av tjoffsann
Slagathoria skrev:Är mycket impad!!! Blev riktigt bra! :app: Och så fint mönster och fina färger också!!! :love:

Har du mycket erfarenhet av att sy? Jag är minst sagt nybörjare. Har fått min mormors gamla symaskin, men än så länge har jag bara sydd några kuddfodral och en enkel bärskydd. Tror du att jag skulle klara av att sy en MT i samma stil som din?
Tack :D

Det tror jag att du kan! Jag kollade runt lite på nätet och hämtade inspiration. Sen utgick jag från det här:
http://lunamothmama.wordpress.com/?s=mei+tai
Och gjorde på ett ungefär så. Lycka till :tumup:
Användarens profilbild
Av chrissiya
Men hörru!

Det blev ju jättebra! Du som tvekade! :loving:
Av Slagathoria
Nån som vet var man kan köpa tyg som liknar en vävd sjal? Har varit på Ohlssons Tyger idag, fullt motiverad efter att ha sett tjoffsanns MT här i tråden och tänkte att det svåraste skulle bli att välja färg och mönster. Men nej, inte ett enda tyg - förutom trikå så klart - som kändes tillräckligt mjukt och följsamt. Inte heller försäljaren som visste ungefär vad en MT är kunde rekommendera ett tyg för mig. Så nu skulle jag gärna vilja fråga:

Kan man ha trikå för (utbredbara) axel- och höftband? Jag tänkte mest på att det inte skulle bli nåt tjockt, styvt tyg på banden så att man kan knyta ordentligt och så att det inte ger skavsår på sommaren. Men trikå ska det ju inte heller bli, eller? Som sagt, på affären skulle de inte kunna rekommendera nåt icke-stretchigt tyg som har ungefär de egenskaper so man är van vid från en vävd bärsjal.

Angående panelen så antar jag att det går bra att man tar trikå som man har ett lager med vilket vävt tyg som helst emellan så att man får det tillräckligt stadigt, eller? Eller blir det för varmt på sommaren när man sen också har axelbanden utbredda över rumpan och ryggen?

Ja, det är inte lätt att börja när man inte har nån koll alls :-( Skulle helst inte behöva slakta en vävd sjal. Då blir det ju för dyrt och dessutom är det svårt att hitta rätt färg eller mönster...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?