Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av honungsmarmelad
_Dum fråga kanske, men jag undrar lite vad man gör med bebisen om man är ute och tait ur bebisen för att byta eller amma eller vad som, och man behöver knyta upp igen. Alltså i vävd sjal. Min bebis kan ju inte ens sitta själv.
Jag bär oftast i dubbelkryss, då kan sjalen vara knuten även fast bebis inte sitter i, bär jag i omslutet så knyter jag inte upp då heller när jag tar ur bebisen, utan låter sjalen vara på och justerar när bebisen är i igen om det behövs.
I värsta fall går det oftast att lägga ner bebisen på golvet (på sin jacka eller nåt), eller kanske be någon annan hålla.
Jag tar inte av mig sjalen, den får hänga på. Jag kör omslutet. Knyter bara upp och låter tamparna hänga ner på golvet typ. Är det smutsigt så pillar jag in yttersta ändarna i fickorna typ.
Jag knyter oftast omslutet kryss på mage och den kan jag många gånger rätta till genom att låta ändarna hänga alt lösa upp knuten och sedan dra åt igen. Är det andra knytningar eller att jag behöver knyta om från början lägger, sätter jag ned barnet någonstans. Men jag förstår att det ibland kan bli klurigt beroende på vart man är... Man kan säkert be folk hålla en liten stund med, även om jag inte har prövat detta med främlingar, tvivlar dock på att någon skulle säga nej till att hålla bebis en stund.
honungsmarmelad skrev:Jag vet inte riktigt hur jag ska få upp bebisen utan att knyta upp. Får öva lite. Tack för svar!
Du kan ju knyta upp knuten Med bebis i sjalen och låta ändarna hänga så bebisen sitter bara i "fickan" om du kör omslutet.
Och sedan när du knyter så stoppar du bebisen i midjebältet/fickan påsjalen som du inte tagit av dig. Och där sitter bebisen när du knyter färdigt själva ändarna/axelbanden.
Kristina skrev:Jag bär oftast i dubbelkryss, då kan sjalen vara knuten även fast bebis inte sitter i, bär jag i omslutet så knyter jag inte upp då heller när jag tar ur bebisen, utan låter sjalen vara på och justerar när bebisen är i igen om det behövs.
I värsta fall går det oftast att lägga ner bebisen på golvet (på sin jacka eller nåt), eller kanske be någon annan hålla.
Exakt samma lika här! :tumup:

Dubbelkryss är en alldeles väldigt bra och smidig knytning tycker jag! :D
Jag höll min tjej i famnen, och satte vid behov på mig sjalen så här:
http://www.youtube.com/watch?v=anO6Dl7Lncg

Se till att du håller taget om sjalen lite längre ut mot änden (det ska hänga som en liten båge av sjal mellan handen och mitten) än vad hon gjorde så går det ännu lättare.
Kyltsi skrev:Man håller bebisen i famnen och knyter:)
:iagree:
Jag vill minnas att jag nån gång i början la bäbis i en soffa eller nåt (här i stan finns det flera såna sittgrupper inne i köpcentrumen, där man kan parkera maken medan man handlar :mrgreen: Annars är ju möberbutiker bra!), ställde mig själv för så att han inte kunde rulla ner, och knöt. När jag åkte tåg med pyttebäbis (där kände jag mig inte bekväm med att lägga honom på sätet) lärde jag mig att de flesta mer än gärna hjälper till att hålla bäbis medan man knyter. :tumup:

Numera bär jag mest på ryggen och har begåvats med ett barn som ligger still på min rygg medan jag knyter. :love:
Jag kör antingen:
Sofie skrev:Jag tar inte av mig sjalen, den får hänga på. Jag kör omslutet. Knyter bara upp och låter tamparna hänga ner på golvet typ. Är det smutsigt så pillar jag in yttersta ändarna i fickorna typ.
eller:
Kyltsi skrev:Man håller bebisen i famnen och knyter:)
:)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?