Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sofie
Jag hade nog satsat på en bra sele med påknäppningsbar väska. Tror ergo har sån.
Man behöver ju inte så himla mycket när man går i skogen tycker jag.
En bra axelväska typ thaiväska är ju bra att komplettera med om man behöver mer utrymme för saker. Han kan väl sy en i kamotyg om han tycker det ser för tjejigt ut :lol:

Jag har prövat bärstol en par gånger och jag tycker inte det kommer i närhet av den komforten man får med en sele eller sjal. Tycker inte det verka lika bekvämt för barnet heller, men jag har bara provat haglöfs bärstol.

Det är klart han kan behöva mer packningsutrymme om han tänkt fiska. Men, jag vill inte vara en pessimist här, handen på hjärtat hur lätt är det att ta med en ettåring på fisketur...?
Linor, krokar och vatten och en knatte som börjat gå?
Äh, kanske bara jag som är tråkig :lol:
Användarens profilbild
Av Mikaela
Vi har en bärstol och jag skulle inte vilja byta bort den mot bärande på magen när det är 10 kg vi pratar om. L somnade och kunde sova vidare i bärstolen även när vi stannade och tog av den. Bärkomfortmässigt däremot tror jag att jag föredrar sele på ryggen, men där är det lite bökigt att ta av henne sovandes i skogen.
Av Sofie
Mikaela skrev:Vi har en bärstol och jag skulle inte vilja byta bort den mot bärande på magen när det är 10 kg vi pratar om. L somnade och kunde sova vidare i bärstolen även när vi stannade och tog av den. Bärkomfortmässigt däremot tror jag att jag föredrar sele på ryggen, men där är det lite bökigt att ta av henne sovandes i skogen.
Vilket märke har ni på bärstol?
Blir nyfiken för jag kan inte se att ett barn skulle sova så bekvämt i vår haglöfs som visserligen är en gammal modell.
Användarens profilbild
Av Mikaela
Sofie skrev:
Mikaela skrev:Vi har en bärstol och jag skulle inte vilja byta bort den mot bärande på magen när det är 10 kg vi pratar om. L somnade och kunde sova vidare i bärstolen även när vi stannade och tog av den. Bärkomfortmässigt däremot tror jag att jag föredrar sele på ryggen, men där är det lite bökigt att ta av henne sovandes i skogen.
Blir nyfiken för jag kan inte se att ett barn skulle sova så bekvämt i vår haglöfs som visserligen är en gammal modell.
Vi har en Everest, som vi "pimpat" med lite liggunderlag i sitsen så att den ska bli lite bredare. Om vi ställde in höjden rätt fick hon jättebra stöd för pannan framåt när hon sov. Ska se om jag kan hitta en bild ikväll.
Av Sofie
Mikaela skrev:
Sofie skrev:
Vi har en Everest, som vi "pimpat" med lite liggunderlag i sitsen så att den ska bli lite bredare. Om vi ställde in höjden rätt fick hon jättebra stöd för pannan framåt när hon sov. Ska se om jag kan hitta en bild ikväll.
Najs :tumup: det har varit två av mina invändningar med haglöfsen att grenstödet är så smalt och att det inte finns så mkt att vila huvudet mot.
Sen tycker jag inte den är överdrivet skön att bära med för mig heller, men det kan man kanske stå ut med om man vinner packningsmöjlighet eller kan ställa ner barnet m packning vid pauser.
Användarens profilbild
Av Mikaela
Ställa ner henne var helt klart bland det bästa!
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag skulle själv välja en ergonomisk sele istället att ha på ryggen. t ex beco butterfly 2 om han vill att det ska vara enkelt att få upp barnet. men det är ju en smaksak om man föredrar sele eller bärstol, fördelen med sele är att tyngden kommer närmare kroppen.
Användarens profilbild
Av diddeldi
madz skrev:
diddeldi skrev:jag skulle själv välja en ergonomisk sele istället att ha på ryggen. t ex beco butterfly 2 om han vill att det ska vara enkelt att få upp barnet. men det är ju en smaksak om man föredrar sele eller bärstol, fördelen med sele är att tyngden kommer närmare kroppen.
alltså i vanliga fall använder han sele, nu var det mer för packningens skull vi funderade över bärstol i dessa situationer.
aha, ja då är det ju en fördel med bärstol, att man kan packa i en del. själv brukar jag använda thaiväska oftast.

han kan ju prova i en affär kanske och se vad han tycker? det är ju viktigt att det känns skönt på.
Av Sofie
madz skrev:ok låter som bärstol skulle kunna vara något ändå då, jag tycker bara det verkar obekvämt för barnet men nyare modeller e kanske helt ok då,
ja sofie det där med fisket tror jag inte heller på, men det lär han ju få komm på själv :wink:
men friluftsmänniska som han är lär det i varje fall bli en hel del mysiga utflykter :heart:
:lol: ja, skogen är toppen!!
Och vem vet, han kanske får till det med fisket med :D
Användarens profilbild
Av mia82
Sofie skrev:Jag hade nog satsat på en bra sele med påknäppningsbar väska. Tror ergo har sån.
Man behöver ju inte så himla mycket när man går i skogen tycker jag.
En bra axelväska typ thaiväska är ju bra att komplettera med om man behöver mer utrymme för saker. Han kan väl sy en i kamotyg om han tycker det ser för tjejigt ut :lol:

Jag har prövat bärstol en par gånger och jag tycker inte det kommer i närhet av den komforten man får med en sele eller sjal. Tycker inte det verka lika bekvämt för barnet heller, men jag har bara provat haglöfs bärstol.

Det är klart han kan behöva mer packningsutrymme om han tänkt fiska. Men, jag vill inte vara en pessimist här, handen på hjärtat hur lätt är det att ta med en ettåring på fisketur...?
Linor, krokar och vatten och en knatte som börjat gå?
Äh, kanske bara jag som är tråkig :lol:
Ja, ergo har en ryggsäck som man kan knäppa fast på selen.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?