Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Att det är så skönt att få bekräftelse! Min svärmor, som kan vara lite finskt vresig, frågar alltid lite knorrande om vi skall någonstans om jag tänker ta vagnen. När jag säger att nej, jag tar sjalen, brukar hon lysa upp och säga att det är ju mycket bättre när det är trångt. Svärfar bar kisen i sele länge, men bara hemmomkring i skogarna. Men som sagt, skönt ar det. (Fast det kanske är OT?)
Av Clee
Alltså. Jag vet att det finns mer diplomatiska saker men jag är ändå så himla stolt över min vän som sa något till de där :silent: främlingarna som har mage att oombett kritisera ens bärande.
en tant sa "stackars barn" till m, som satt i sjalen, idag. då skrek jag "håll käften jävla tantjävel" och gick därifrån och ångrade att jag inte sa nåt smart.
:twisted:
Användarens profilbild
Av Emma_oh
Clee skrev:Alltså. Jag vet att det finns mer diplomatiska saker men jag är ändå så himla stolt över min vän som sa något till de där :silent: främlingarna som har mage att oombett kritisera ens bärande.
en tant sa "stackars barn" till m, som satt i sjalen, idag. då skrek jag "håll käften jävla tantjävel" och gick därifrån och ångrade att jag inte sa nåt smart.
Förlåt men :rofl:
Av Clee
Emma_oh skrev:
Clee skrev:Alltså. Jag vet att det finns mer diplomatiska saker men jag är ändå så himla stolt över min vän som sa något till de där :silent: främlingarna som har mage att oombett kritisera ens bärande.
Snabb överföring mellan tanke och mun där! :tumup:
Av astekl07
Clee skrev:
Emma_oh skrev:
Helt otroligt bra, det enda som hade varit mer dräpande är om tanten hade haft en gubbe med sig och din vän hade sagt "Stackars man".
astekl07 skrev:
Clee skrev:
Emma_oh skrev:
Helt otroligt bra, det enda som hade varit mer dräpande är om tanten hade haft en gubbe med sig och din vän hade sagt "Stackars man".
Det är en sån där kommentar som man ska spara men som säkert kommer sitta kvar i huvudet tills de har försvunnit. :?

Men bra var den! :tumup:
Av mly
Vad jag skrattade när jag läste det sista här nu...

Jaghar fått min första kommentar idag. I och jag var och handlade hade henne i trikåsjalen hon hade leopardmönstrad overall med öron på sig. Brevid mig i kassan stod en kvinna som tittade lite på mig, jag tittade tillbaka och log lite...
Dä säger hon: Jag va bara tvungen att titta lite för att förstå vad det va du hade där...
Förstår att det ser lite kul ut med leopardöronen som sticker ut :lol:
Jag är iaf oerhört stolt över min första kommentar :D
Användarens profilbild
Av Labyrint
Jag hade Clara på magen i hybriden när vi mötte en mamma med en liten kille på 3-4 kanske (som gick). Han pekade på oss och skrek "titta" varpå mamman svarar med pedagogisk röst: "ja, titta. En smurf. Där är en liten smurf."

Visserligen hade Clara en blå mössa (väpnarluva) men ändå. Vad menade hon? Är smurf korord för nåt? Jag fattar noll, men kul var det :)
Användarens profilbild
Av dolvis
Labyrint skrev:Jag hade Clara på magen i hybriden när vi mötte en mamma med en liten kille på 3-4 kanske (som gick). Han pekade på oss och skrek "titta" varpå mamman svarar med pedagogisk röst: "ja, titta. En smurf. Där är en liten smurf."

Visserligen hade Clara en blå mössa (väpnarluva) men ändå. Vad menade hon? Är smurf korord för nåt? Jag fattar noll, men kul var det :)
:Hahaa:
Användarens profilbild
Av diddeldi
Labyrint skrev:Jag hade Clara på magen i hybriden när vi mötte en mamma med en liten kille på 3-4 kanske (som gick). Han pekade på oss och skrek "titta" varpå mamman svarar med pedagogisk röst: "ja, titta. En smurf. Där är en liten smurf."

min spontana gissning är att barnet har hakat upp sig på smurfar just nu och kallar allt för smurf, och att mamman spelar med.
diddeldi skrev:

min spontana gissning är att barnet har hakat upp sig på smurfar just nu och kallar allt för smurf, och att mamman spelar med.
Så var det säkert men jag gillar ändå HPes förklaring :tumup:
Användarens profilbild
Av mandisg
Jag var nära att säga något liknande förra helgen. Jag var riktigt frustrerad över att Lova aldrig somnade (tanken var att hon skulle h både somnat och hunnit vakna vid den är tidpunkten). Jag var alltså minst sagt ointresserad av att prata med tanten bredvid mig på tunnelbanan. Först frågade hon Lova om hon satt bekvämt och det var äl gulligt även om jag fortfarande ville att Lova skulle sova så det var ju inte optimalt att någon började prata med henne. Sen vänder hon sig till mig och börjar tjata om att jag skulle sätta mig åt sidan för att inte klämma Lova. För jag sitter ju säkert och lutat mig mot mitt barn! Suck. Lova somnade faktiskt strax därefter, det var väl syrebristen :roll:
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?