Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av puppan
Åh vad fina saker MAddemoa :love: :app:
Användarens profilbild
Av puppan
När jag har virkat tumvantar och gjorde jag så som sofie beskrev till mudden på vanten.
Det blir superbra :tumup:
Användarens profilbild
Av ellla
Sofie skrev:Virka resår:
Nu har jag lagt upp ett Youtube-klipp när jag virkar resår.
Försök ignorera min förkylningstäppta andning. :lol:

Notera de sista två maskorna på varvet, den näst sista vill gömma sig -lätt att råka hoppa över tycker jag. Och den sista ser ju inte alls ut som de andra.

Det var skitsvårt att virka och filma, men det går att se hur jag gör iaf :tumup:

http://www.youtube.com/watch?v=JbV8wiDo ... ata_player
Och med smygmaskor dessutom! Snyggt!
Av Sofie
puppan skrev:När jag har virkat tumvantar och gjorde jag så som sofie beskrev till mudden på vanten.
Kan tänka mig det!
Det är ju väldigt elastiskt för att vara virkat :D
Jag håller på med en mössa nu, tänkte att jag virkar resåren först så får jag se vad jag hittar på sedan. Kanske blir det bara ett pannband :Hahaa:

Men virkad resår blir ju liksom på fel ledd. Hur gjorde du, sydde du på resåren efteråt eller?
Av Sofie
ellla skrev:

Notera de sista två maskorna på varvet, den näst sista vill gömma sig -lätt att råka hoppa över tycker jag. Och den sista ser ju inte alls ut som de andra.

Det var skitsvårt att virka och filma, men det går att se hur jag gör iaf :tumup:

Jag kan ju som sagt inte virkning. Men maskorna är lika de som Drops virkskola kallar fasmaskor iaf. Är det smygmaskor alltså? :hmm:
Bild
Användarens profilbild
Av ellla
Sofie skrev:
ellla skrev:

Jag kan ju som sagt inte virkning. Men maskorna är lika de som Drops virkskola kallar fasmaskor iaf. Är det smygmaskor alltså? :hmm:
Bild
Mina fasta maskor har liksom ett moment till, när jag dragit igenom tråden genom den hämtade maskan, tar jag tråden på nytt och drar igenom den genom de båda på virknålen.

Oj, det där var verkligen obegripligt!

Först har jag en maska på virknålen, sen sticker jag in vikrnålen i en gammal maska, sen hämtar jag tråden bakom maskan och drar den igenom maskan, sen hämtar jag tråden igen och drar den igenom de båda maskor jag har på nålen.

Puh! Jag har nog inte funderat över vad jag gör, och jag har inga vetenskapliga belägg för mina termer, det är bara som jag lärt mig i skolan och det är ju ett par decennier sen. :D
Användarens profilbild
Av ellla
ellla skrev:
Sofie skrev:
ellla skrev:

Bild
Mina fasta maskor har liksom ett moment till, när jag dragit igenom tråden genom den hämtade maskan, tar jag tråden på nytt och drar igenom den genom de båda på virknålen.

Oj, det där var verkligen obegripligt!

Först har jag en maska på virknålen, sen sticker jag in vikrnålen i en gammal maska, sen hämtar jag tråden bakom maskan och drar den igenom maskan, sen hämtar jag tråden igen och drar den igenom de båda maskor jag har på nålen.

Puh! Jag har nog inte funderat över vad jag gör, och jag har inga vetenskapliga belägg för mina termer, det är bara som jag lärt mig i skolan och det är ju ett par decennier sen. :D
Alså ja, jag gör exakt som de gör på den bilden du visade!
I din film så hämtar du ju inte garnet igen? Eller ser jag fel? Efter steg b tar du väl inte ett nytt omslag av garnet, utan du drar väl igenom det direkt?
Smygmaskor blir lite tätare än fastmaskor.
Senast redigerad av ellla den ons nov 16, 2011 11:38, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av puppan
Sofie skrev:
puppan skrev:När jag har virkat tumvantar och gjorde jag så som sofie beskrev till mudden på vanten.
Kan tänka mig det!
Jag håller på med en mössa nu, tänkte att jag virkar resåren först så får jag se vad jag hittar på sedan. Kanske blir det bara ett pannband :Hahaa:

Men virkad resår blir ju liksom på fel ledd. Hur gjorde du, sydde du på resåren efteråt eller?
Virkade resåren först som en rektangel som jag sydde ihop i sidan till en tub.
Sen tog man upp maskor upptill och gjorde själva vantdelen.
Av Sofie
Nu ser jag vad det är i drops beskrivning jag missat!
Tack :D
Smygmaskor it is!
Av Sofie
ellla skrev:
Sofie skrev:Nu ser jag vad det är i drops beskrivning jag missat!
Tack :D
Smygmaskor it is!
Och alså mycket snyggare och pilligare!
Och mer elastiskt misstänker jag!
Av Sofie
puppan skrev:
Sofie skrev:
Kan tänka mig det!

Virkade resåren först som en rektangel som jag sydde ihop i sidan till en tub.
Sen tog man upp maskor upptill och gjorde själva vantdelen.
:tumup:
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Sofie skrev:
Kan tänka mig det!

Här är en mössa jag gjort med resår. Gjorde resåren först. Vikade ihop den till en cirkel och virkade sedan mössan från kanten på cirkeln, uppåt liksom.
Bild
Av Sofie
Snygg mössa Maddemoa :app:
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?