Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Aspasia
Jag har en MaM bärjacka som funkade jättebra förra vintern, då bar jag mest på magen och Leia kunde ha vanliga kläder + tossor under. Nu är hon ju lite större och jag bär oftast på ryggen. Jag har testat att använda bärjackan på ryggen men det var ju inte lika enkelt. Hon fick upp armarna genom öppningen och jag hade ingen möjlighet att stoppa ner dem igen och dra åt på egen hand. Och går man in i någon butik eller liknande så är det helt omöjligt att komma åt dragkedjan för att kunna lufta lite. Som tur var hade jag sällskap som kunde hjälpa till, annars vet jag inte hur jag hade burit mig åt.

Om hon vill ner och gå själv så blir det ju också krångligt med bärjacka, ska man släpa med ytterkläder och skor med som ska tas på utomhus? Är det kanske enklast med ytterkläder på barnet direkt? :hmm: Hjälp mig med tips!
Av Sofie
När jag bär på ryggen i bärjacka låter jag inte barnet komma ner. Det är exv för transport eller en snabb tur till affären på torget. Eller en skogspromenad då jag vet att barnet bör somna.

Att de har satt ut armarna tycker jag kan vara lite obekvämt men inte farligt. Jag har haft något lite tjockare på överkroppen som en stickad tröja på barnet om det är kallt och då blir det ju inte panikkallt på en gång. Mina barn har själva dragit in armarna om de blivit kalla. Ibland har jag påminnt barnet om att dra in armarna och det har de oftast gjort då.

Jag brukar ha ordentligt om hals och huvud på barn på ryggen också. Sen har jag märkt att kroppsvärmen står som rök ur en skorsten där ur hålet på ryggen så luften omkring barnet är oftast varmare än omgivningen om det inte blåser. Blåser det så har mina oftast låtit bli att ta ut armarna.

Jag tycker ull är så skönt att ha på mig själv och barnen för när vi kommer in i en affär blir vi inte svettiga och för varma på en ganska lång stund om jag bara öppnar jackan fram :tumup: Ska vi vara inomhus länge tar jag bara av jackan.

Om vi skulle gå ut för att leka eller liknande så skulle jag ta barnet i overall på ryggen utanpå jackan. Men jag har sprungit i pulkabacke med F i jackan när hon var dryga året om jag visste att hon borde somna.
Användarens profilbild
Av moggleif
Vi använder bärskydd, suveränt och väldigt flexibelt. Fast samma sak där med upp och ner. Då är det egna varma kläder som gäller. Men ska det bäras hela tiden och blandat inne och ute så är det perfekt.
Användarens profilbild
Av Aspasia
Tack för bra tips! Ullkläder :notes:
Jag ska ge bärjackan en chans den här säsongen också, det är ju så himla smidigt att slippa krångla med bylsiga overaller och ett eget lager ytterkläder. Vi hade definitivt inte hunnit med bussen häromdan om det inte varit för beco + bärjacka :vågen:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?