Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Bild

http://www.bokus.com/bok/9789113037493/julkulor/

"Julkulor" av Arne & Carlos

Julen är en speciell tid för de flesta av oss nordbor. Vintern är lång och mörkret kompakt. Vi tänder massor av levande ljus och kurar ihop oss i sofforna.

Men ändå är det något som fattas. Vi behöver något att sysselsätta oss med, alla de där långa, mörka kvällarna i soffan. Något som ytterligare kan lysa upp vintern.
Och det är här Arne & Carlos kommer in i bilden. Med hjälp av gedigen kunskap och erfarenhet lär de oss att sticka julgranskulor.
Sticka julgranskulor? Ja, ni läste rätt.

Med ett enda grundmönster kan du med hjälp av den här boken lära dig att sticka femtiofem olika julgranskulor att pryda din julgran och ditt hem med. De flesta med traditionella, nordiska mönster som passar extra bra på julen. Dessutom får du naturligtvis instruktioner om material, teknik, stickor, fyllning och extra utsmyckningar som glittergarn och strass. Självklart kan du ta avstamp i grundmönstret och designa dina egna julgranskulor. Sticka en uppsättning till granen, häng dem på dörren eller i fönstren - eller varför inte ge bort några stycken i julklapp?

(För det heter pumlor. fast då ska de ju egentligen vara ihåliga, inte stoppade...Join "Pumlans vänner"! http://solaris-guild.com/ )

Bild
Jag har bara sett omslget på boken (tipsade i en anna tråd om den tidigare), samt ett gammalt reportage i en damtidning på samma ämne. I tidningen verkade man typ "virka in" gamla glaskulor. Men jag är också nyfiken på hur killarna gör! Berätta gärna mer! :tumup:
Kesti skrev:Jag vet att det heter pumlor här :hide: men jag tycker det ordet låter jättekonstigt. Men jag skulle gärna lära mig sticka julkulor :tumup: .
Pumlor heter det i norra Sverige! :this: I Uppland säger vi kulor! :fnissa:
Jag har inte kollat i boken och skulle inte kunna beskriva om jag läst heller - har nog inte stickat/virkat sedan syslöjden :hide: Jag brukar smyga in här på GDS och imponeras över er kreativitet och dregla över era alster :tumup:
Den boken ligger gömd nån stans här hemma och väntar på att jag skall få sätta tänderna i den på julafton. Har önskat mig den i över ett halvår, trotts att maken haft tillfällen att "överraska" mig med den, födelsedag o dyl, (hade ju velat gjort några innan denna jul) får jag den ju i alla fall snart.
Har hittat en länk till ett av mönstren nått att hålla tillgodo med så länge http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.7436531
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?