Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag är lite smått frustrerad nu. Lillan har sen jag började bära henne i sele somnat som en stock på ryggen. Tills för två-tre dagar sen. Hon vägrade somna, satt trött och gnällig och vred sig bara. Fick uppe henne på rygg i vrikkesikker och hon slutade skruva på sig iaf. En vän visade dubbel hammock igår och hon somnade på två minuter. Samma sak på kvällen. Å likadant nu i förmiddags! Jag är urkass på att sjala!!

Vänder det eller är det bara till att börja snurra med en sjal när det är dags att sova nu?
Du är inte urkass på att sjala, jag är imponerad över att du knyter så snabbt och säkert med en trött liten efter så lång sjalkarens! Men om hon somnar lika fort i sjal på mage kanske det är ett alternativ, för det är ju lite lättare att lägga ned henne då?
Jag tror det vänder! Min E ändrar sovpreferenser ständigt.
Just nu: i sovrummet, ammandes.
För några veckor sen: på mitt kontor, i sele eller MT på rygg, tystnad, stängd dörr.
För några månader sen: på rygg i sele mitt i midsommarkalasmiddagen..

Hon ändrar postionspreferens också rent allmänt, ibland är höft bäst, ibland rygg, ibland vägrar hon rygg, ibland funkar bara mage osv.

Men jag håller med om att sele på ryggen är lättare än att ryggsjala. Fast jag ska lära mig ryggsjalning.. Kör MT ensam som övergång :wink:
mammatillE skrev:Jag tror det vänder! Min E ändrar sovpreferenser ständigt.
Just nu: i sovrummet, ammandes.
För några veckor sen: på mitt kontor, i sele eller MT på rygg, tystnad, stängd dörr.
För några månader sen: på rygg i sele mitt i midsommarkalasmiddagen..

Hon ändrar postionspreferens också rent allmänt, ibland är höft bäst, ibland rygg, ibland vägrar hon rygg, ibland funkar bara mage osv.

Men jag håller med om att sele på ryggen är lättare än att ryggsjala. Fast jag ska lära mig ryggsjalning.. Kör MT ensam som övergång :wink:
Boka en dejt med Majaå så löser sig nog ryggsjalandet snabbt :tumup:
Det är ju mer ombonat i en sjal tänker jag.
Kan du ta på nåt varmt, en yllekofta av herrmodell använder jag, som du snabbt kan ta på dig när du har barnet i selen på ryggen? Då blir det varmt, ända upp till nacken, och så skönt ombonat som i sjalen.
keramikkarin skrev:Det är ju mer ombonat i en sjal tänker jag.
Kan du ta på nåt varmt, en yllekofta av herrmodell använder jag, som du snabbt kan ta på dig när du har barnet i selen på ryggen? Då blir det varmt, ända upp till nacken, och så skönt ombonat som i sjalen.
Smart! Nu har min Zara kommit så det är lite lättare men det är ju så skönt att bara slänga på sig selen.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?