Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lojse
en vän till mig har blivit räddad nu när hon upptäckt sjalen med sin 6 veckors bebis men ett annat problem har uppstått.
hon upplever det som att bebisen blir väldigt varm och till och med får liknande "värmeslag".
bebisen sitter i tunn vävd bomulls sjal, innanför mammas jumper och mamma har jacka på sig. (precis så har jag min 3månaders utan problem, fast tunn trikåsjal)

bebis blir väldigt röd och börjar givetvis skrika och hon provar med att ta av kläder, amma osv, men endå blir bebis för varm. detta sker även ibland när de sover ihop..

finns det något som kan hjälpa?
Användarens profilbild
Av Kileane
Min baby är också väldigt varm och skulle utan tvivel få värmeslag om hon satt både innanför min tröja och sen ännu jacka över. Nu var det ju sommar när hon var pyttig och nu när det är höst är hon 4 månader men jag har fortfarande minimalt med kläder på. När vi var ute idag i ca 8 grader och blåst så hade hon vanliga innekläder, en lurvig fleecejacka, varma tossor på fötterna och en mössa. Hon satt i vävd sjal utanpå min jacka och var hur varm som helst när vi kom in.

Det är väl bara att skala bort kläder tills man hittar något som passar? :) T.ex. hade vi först ingen mössa på A fast hon var så liten, och ännu långt in på hösten hade hon bara tunn sommarmössa. Jag har alltid knutit sjalen utanpå mina egna kläder, annars svettas vi ihjäl både hon och jag.

Hoppas det ordnar sig sen när vintern kommer, då brukar det ju passa bra med lite extra värme!
Användarens profilbild
Av fabriksmoln
Om bebisen sitter innanför en jacka har jag bara lilla yllemössan på henne, sitter hon utan någon form av bärskydd/jacka så har hon mössa, liten tunn jacka/kofta, benvärmare, tossor och tunna ullvantar. Då har jag en frusen bebis :wink: man behöver ju inte alls ha lila mycket kläder som i vagn!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?