Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

hej alla! Det är så att jag börjar få ont i ryggen... Dottern älskar att bli buren och jag har gillat att bära, tills nu. Hon har blivit så stor! Väger cirkus 11 kilo och är 78 cm lång. Lilla jag är 160 lång och väger 50 kilo. Jag har för tillfället en Ergo som jag har varit nöjd med men den känns lite stor och jag skulle vilja ha något som avlastar bättre, dessutom tycker jag det är svårt att få till det med dotterns armar, hon vill ju ha dom "utanför" selen och vara rörlig, men det känns om ryggtyget är för högt, trots att hon är ganska lång... Jag bär på magen då jag tycker det gör ont att bära henne på ryggen, de smala remmarna trycker mot nyckelbenen och mot magen, inte alls skönt, annars skulle jag gärna bära henne på ryggen. Så nu till frågan, finns det något hopp för mitt fortsatta bärande eller är det bara att inse att jag är för liten och dotra för stor? :hmm: Tacksam för alla tips! :vågen:
En sele med bredare remmar/mer stoppning? :hmm: En MT med utbredbara axelband (kan man ju även avsluta tibetanskt så man slipper att knyta i midjan)? Eller lägg en ihopkorvad liten handduk i "botten" på ergon så att dottern kommer upp en liten bit?

När barnet börjar bli tungt så tycker jag att det är så mycket lättare att bära på ryggen. Vill du fortsätta bära så finns det alternativ :tumup: Själv föredrar jag långsjal, då kan man knyta som man vill :D och välja den knytning som passar bäst för stunden.
mari_tres skrev:En sele med bredare remmar/mer stoppning? :hmm: En MT med utbredbara axelband (kan man ju även avsluta tibetanskt så man slipper att knyta i midjan)? Eller lägg en ihopkorvad liten handduk i "botten" på ergon så att dottern kommer upp en liten bit?

När barnet börjar bli tungt så tycker jag att det är så mycket lättare att bära på ryggen. Vill du fortsätta bära så finns det alternativ :tumup: Själv föredrar jag långsjal, då kan man knyta som man vill :D och välja den knytning som passar bäst för stunden.
Vad är en MT? Vad är att avsluta tibetanskt? :o Jag kan mycket väl tänka mig att det är lättare att bära på ryggen men som sagt remmarna skär in överallt då jag vänder på den, vet inte om jag gör fel eller vad. Långsjal tycker jag är så himla BÖKIGT! Men det kanske ändå är det bästa alternativet....???
ska du ha ergon på ryggen så se till att ha höftbältet långt ner, verkligen PÅ höften och inte över magen och så justera bröstremmen så den hamnar bra. Jag tycker ergon är svårslaget skön när det gäller att bära på ryggen, men det kan ju vara så att den inte passar dig.
MT står för Mei Tai, som en blandning mellan sjal och sele, googla eller kika runt här på forumet så ser du vad det är. Tibetanskt är ett sätt att avsluta knytningen, kolla efter det också här på Sjalbarn, det borde finnas med under knytinstruktionerna.
Jag är i din storlek och jag tycker att min angelpack har varit hur bra som helst. Nu när sonen är tre och väger närmare 15 kg så börjar det bli tungt att bära men under bebistiden var den helt underbar. Dock är den väldigt hög i ryggen så att ha armarna utanför kan nog vara svårt. Att den är hög är något som jag uppskattade mycket då det gör att barnet hamnar närmare kroppen och avlastningen blir mycket bättre men det kräver ju att man har ett barn som går med på att sitta med armarna innanför för att det ska vara till hjälp.

Vet att det är många andra i storleken mindre som också gillar angelpack. Beco butterfly är annars också bra för små personer men den tyckte jag avlastade mycket sämre även om den satt bra.
Jag är också liten men tycker att det funkar fint att bära. Mitt barn är äldre men inte större, jag bär i stort sett bara på ryggen. Långsjal eller vår beco butterfly II. Funkar fint med båda men sjal avlastar lite bättre när man väl får till knytningen tycker jag.
Hej! Tack för alla svar.. Tyvärr bär jag knappt lä'ngre, tycker det är för bökigt och tungt med stort barn... 11 kilo och nästan lika lång som mig ;) Men skulle ändå vilja ha tips på någon slags smidig ringsjal som man kan använda när man går kortare sträckor för större barn... Finns det tro? Bor på tredje våningen och skulle vilja ha ngt smidigt när jag bär upp för alla trappor. Ngt som passar i fickan typ.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?