Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Trulsamin
Hilda skrev:Har många vänner som skaffar barn nu och de har stolt införskaffat babybjörnselar, för att sedan säga till mig att "nej, det där med att bära var inget för mig, upplevde det som obekvämt och vingligt"
När jag då säger att det inte alls är så med sjalandet så tror de mig helt enkelt inte... Tråkigt för dem :)
Jag har en barndomskompis som kom stolt och sa att de fått en så bra deal och köpt en BB så billigt och jag mådde lite illa måste jag påstå och slängde lite klumpigt ur mig att de kunde få låna någon av mina selar eller sjalar om de ville och att BB inte alls var särskilt bra...
Av ninen
Cilia skrev:
Andelle skrev:
Hell Cat skrev:Våra användartester visar att barn, när de börjar gå själva, inte brukar vilja bli burna i bärsele längre.

Och inte åka vagn heller då antar jag?
Intressant, tycker nog att jag ganska ofta ser barn större än 15 månader bäras i både famn, på höften och på ryggen. De ser helt klart ut att trivas annars hade de väl gått själva, eller? Men det är nog själva selen som är problemet, för vilken 15-månaders sitter bekvämt i en bb?
Fast för oss stämde det ganska bra bär motstånd vid 15 månader med C. Då ville hon gå själv och upptäcka världen. Läs sätta sig ner och peta i jorden :roll: . Absolut inte bli buren... Det gick över kan jag ju säga.
Det var samma här. Inte sjal, inte vagn. Men sen gick det ju över igen ja.
Användarens profilbild
Av Picea
Trulsamin skrev:Som vanligt hänger barnen med hela tyngden i grenen, som vanligt rekommenderar de att bära utåt och framförallt så vill inte barn bli burna längre än 15 månader...
Det stämmer förvisso att de inte vill bli burna vid 15 månaders ålder. När de är 4-5 år och väger 20 kilo brukar de däremot vara väldigt förtjusta i att bli burna. :roll: :mrgreen:
Användarens profilbild
Av chrissiya
Jag vet inte om jag har rätt att säga min åsikt då jag inte har burit mitt barn så länge i sjalen, hon är 6 veckor... :)

Anyway, sen jag började med sjalen så har jag läst på om barns kroppar och det jag läst mig till är att barns ryggar kan ta upp till 2 år att utvecklas helt. I BB ser de ut att sitta så väldigt rakryggade, vilket inte är bra för dem. Att bäckenet dessutom inte avlastas utan att benen hänger rakt ner är ju inte bra för barnet, inte alls. Barnet gillar säkert att bli buret i BB, det är ju nära sin förälder, men inte är det bra för deras kropp...

Jag älskar min sjal, t.o.m min sambo som var skeptiskt till att jag köpte den har förstått att den är bra och dessutom tar den ju så lite plats när man ska iväg! Detta gillas av honom ;) Han har inte provat den ännu då han har problem med ena axeln och nacken, men snart så ska jag minsann knyta den runt han med ;)

Kommer inte bära henne i sele. Vi skulle få en sele men jag kommer inte använda den och tvinga killen att inte heller använda den ;)
Användarens profilbild
Av Emma_oh
chrissiya skrev:
Kommer inte bära henne i sele. Vi skulle få en sele men jag kommer inte använda den och tvinga killen att inte heller använda den ;)
Tänkte bara flika in att det finns en hel del andra selar på marknade förutom BB där barnet sitter betydligt bättre. :D
Användarens profilbild
Av chrissiya
Tänkte bara flika in att det finns en hel del andra selar på marknade förutom BB där barnet sitter betydligt bättre. :D[/quote]

Ja,jag har faktiskt sett de, forskade lite på de igår... :) Var någon som hette något på P (hjälp-va vad de nu?!) som visst var ergonomisk, den skulle jag förvisso kunna tänka mig.
Av Clee
chrissiya skrev:
Emma_oh skrev:Tänkte bara flika in att det finns en hel del andra selar på marknade förutom BB där barnet sitter betydligt bättre. :D
Ja,jag har faktiskt sett de, forskade lite på de igår... :) Var någon som hette något på P (hjälp-va vad de nu?!) som visst var ergonomisk, den skulle jag förvisso kunna tänka mig.
Pognae? Finnas massor, bland annat en hel avdelning här som behandlar ergonomiska selar! :tumup:
Av Hell Cat
chrissiya skrev:
Emma_oh skrev:Tänkte bara flika in att det finns en hel del andra selar på marknade förutom BB där barnet sitter betydligt bättre. :D
Pognae, Patapum.
Det finns en uppsjö av bekväma, fina och ergonomiska selar på marknaden, lite synd är det dock att det mest är Ergo som säljs i vanliga babybutiker. Vill man ha nån annan så är det specialbutiker eller webbhandel som gäller. (eller så köper man begagnat via Sjalbarn, det är det bästa enl mig ;))
Av Clee
Hell Cat skrev:
chrissiya skrev:
Pognae, Patapum.
Det finns en uppsjö av bekväma, fina och ergonomiska selar på marknaden, lite synd är det dock att det mest är Ergo som säljs i vanliga babybutiker. Vill man ha nån annan så är det specialbutiker eller webbhandel som gäller. (eller så köper man begagnat via Sjalbarn, det är det bästa enl mig ;))
Ah, Patapum förstås! Lite vanligare än Pognae kanske. ;)
Av Hell Cat
Clee skrev:
Hell Cat skrev:
chrissiya skrev:
Pognae, Patapum.
Pognae är så ny på marknaden ännu. Men jag har förstått det som om de fått en bra start!
Användarens profilbild
Av hörnsten
Hell Cat skrev:
Clee skrev:
Hell Cat skrev:
chrissiya skrev:
Pognae, Patapum.
Pognae är så ny på marknaden ännu. Men jag har förstått det som om de fått en bra start!
Pikkolo finns ju också. :tumup:
Användarens profilbild
Av solkatten
Jag fullkomligen älskar min Patpum! När F var riktigt liten använde jag även ergos baby insert, funkade kanon! (ganska länge faktiskt eftersom hon var i strl small) :)
Användarens profilbild
Av chrissiya
Hoppsan, fanns visst tre olika märken på P!

Tänkte på Pognae. Så snygg i zebra mönstrad! :love:

Vill dock, just nu , ha en snygg sjal! :P Vill ha en ringsjal, meitai också! :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Trulsamin
chrissiya skrev:Hoppsan, fanns visst tre olika märken på P!

Vill dock, just nu , ha en snygg sjal! :P Vill ha en ringsjal, meitai också! :Hahaa:
Haha sjal- :twisted: är grym ;) Har 9 olika som används här hemma så jag vet :Hahaa:
Användarens profilbild
Av chrissiya
Trulsamin skrev:
chrissiya skrev:Hoppsan, fanns visst tre olika märken på P!

Haha sjal- :twisted: är grym ;) Har 9 olika som används här hemma så jag vet :Hahaa:
What? Nio?! Hur hinner du använda alla!:P
Ja men den är hemsk den där :twisted:
Hur blir man av med den ?! :Hahaa:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?