Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Ester åker ofta på ryggen nu. Mest sele för det varit enklast att sätt i henne i. Men nu har hon fattat att hon ska ligga ner när jag knyter :lol: .

Men jag får inte in hennes armar! Hon när hon somnar svajar hela hon känns det som. Nu har hon sjalen upp till skuldrornas nederkant och armarna utanför.

Hur göra liksom?
Användarens profilbild
Av hörnsten
Jag tar handen under sin egen armhåla, under "axelbandet" på sjalen och hoppas att barnet inte har händer ovan för huvudet. :tumup:
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
hörnsten skrev:Jag tar handen under sin egen armhåla, under "axelbandet" på sjalen och hoppas att barnet inte har händer ovan för huvudet. :tumup:
Fröken är ju en viljestark sak, men jag ska asolut testa.

När hon är pigg och vaken gör det ju inget att ha armarna utanför..
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Antingen tar jag bak och drar ner armarna under mina egna armhålor som ovanstående har sagt eller så knyter jag om så att jag får in barnet innanför, knyter nästan alltid omslutet med knut på bröstet och då sitter ju knytningen kvar även om jag lossar en av ändarna...
Användarens profilbild
Av rithelo
Ibland knyter jag om när barnet somnat.
Ibland tar jag tag i barnets hand och lirkar och drar och petar tills jag har fått ner dem.
Användarens profilbild
Av Majaå
Jag drar ned ena "axelsvepningen" - på den sida som jag vill få in huvudet - lyfter det upp över huvudet på barnet och drar sedan upp tyget över min axel igen. Man får göra det lite försiktigt bara så inte hela knytningen lossar...
Användarens profilbild
Av Majaå
Majaå skrev:Jag drar ned ena "axelsvepningen" - på den sida som jag vill få in huvudet - lyfter det upp över huvudet på barnet och drar sedan upp tyget över min axel igen. Man får göra det lite försiktigt bara så inte hela knytningen lossar...
Oops, läste dåligt. Det var ju armarna du frågade om, inte huvudet. :oops: Men det funkar iofs på liknande vis...

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?