Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
sofin skrev:Har ni varit här och kollat?! Det är då jag önskar att jag verkligen var duktig på att sticka. De där halvvantarna :loving: :heart:

http://www.mittens.se/

PS. Mönstrena finns att köpa här http://kamillasvanlund.com/monster/!!
Härligt! :app:
Bäst tyckte jag om huvan med elefanter, men det verkar inte som om det mönstret finns att köpa.
Åh, jag behöver nog köpa garn och sen sticka som en skållad iller. En av mina bästa vänners barn döps 25e, och jag vill sticka en klänning, men jag har inte tillräckligt med rätt sorts garn. Har ni nåt förslag på en hyfsat snabbstickad klänning/tunika?
Användarens profilbild
Av Mosan
Håller på med en randig sjal i restgarner och nu tog det svarta garnet jag har som smala ränder slut mitt i en rand. Vad skulle ni gör, köpa ett nytt nystan eller sticka vidare utan. Jag har stickat 5 svarta ränder till efter att jag tog denna bilden.
Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
Mosan skrev:Håller på med en randig sjal i restgarner och nu tog det svarta garnet jag har som smala ränder slut mitt i en rand. Vad skulle ni gör, köpa ett nytt nystan eller sticka vidare utan. Jag har stickat 5 svarta ränder till efter att jag tog denna bilden.
Bild
Jag hade köpt mer svart garn, även om en del av poängen med ett restgarnsprojekt då faller.
Användarens profilbild
Av Moson
Mosan skrev:Håller på med en randig sjal i restgarner och nu tog det svarta garnet jag har som smala ränder slut mitt i en rand. Vad skulle ni gör, köpa ett nytt nystan eller sticka vidare utan. Jag har stickat 5 svarta ränder till efter att jag tog denna bilden.
Bild
vad är det svarta för garn? någon annan kanske har rester att bidra med?
Användarens profilbild
Av Mosan
Moson skrev:
Bild
Nu hittade jag ett annat garn mörkt mörkt grått som är lite tjockare än det andra som jag stickade klart randen med, det ser okej ut. :)
Det hade ju varit smart med ett litet bidrag... det är ett tvåtrådigt ullgarn, typ strumpgarn, stickor 3 ungefär. :hmm:
Mosan skrev:
Moson skrev:
Bild
Nu hittade jag ett annat garn mörkt mörkt grått som är lite tjockare än det andra som jag stickade klart randen med, det ser okej ut. :)
Det hade ju varit smart med ett litet bidrag... det är ett tvåtrådigt ullgarn, typ strumpgarn, stickor 3 ungefär. :hmm:
Sånt har jag en del liggande, hur mycket tror du a att du vill ha?
Jag har nog 100g över åtminstone
Oj som jag behöver pepp nu.....

Karins kofta är färdigstickad, och nu ska "bara" miljarders trådar fästas (Vem kom på iden att göra den smalrandig? Vem?) och sju knappar sys på - och jag NOLL och INGEN lust att ta tag i det! (Och inte känns det roligare av en sexåring som tjatar "När är det färdig, när är den färdig, när är den färdig?)
Kaffemoster skrev:Oj som jag behöver pepp nu.....

Karins kofta är färdigstickad, och nu ska "bara" miljarders trådar fästas (Vem kom på iden att göra den smalrandig? Vem?) och sju knappar sys på - och jag NOLL och INGEN lust att ta tag i det! (Och inte känns det roligare av en sexåring som tjatar "När är det färdig, när är den färdig, när är den färdig?)
Lägg därtill misstanken om att den kommer vara för liten runt magen, förresten.
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
Kaffemoster skrev:Oj som jag behöver pepp nu.....

Lägg därtill misstanken om att den kommer vara för liten runt magen, förresten.
Det går inte att sticka på en bred knappslå och öka midjemåttet?

Annars, heja heja Snart är den klar och du kan börja sticka på roligare saker :vågen:
melon skrev:
zandrama skrev:Åh, jag behöver nog köpa garn och sen sticka som en skållad iller. En av mina bästa vänners barn döps 25e, och jag vill sticka en klänning, men jag har inte tillräckligt med rätt sorts garn. Har ni nåt förslag på en hyfsat snabbstickad klänning/tunika?
Lillesösters kjole?
Jag har funderat på den, den är väldigt fin! Tyvärr är det lite för många maskor/för små stickor för att jag ska känna att den hinner bli klar. Jag kom dock på att jag har Nina Sagulins bok "Sticka till babyn", där finns en fin klänning, så den blir det, i M&Ks babyull i orange, eventuellt med grön kant. :love:
glis skrev:Solängel: coolt med spinnrock! Det står på min lista över saker att inte prova på...
Klokt! Det är farligt. Men vinna lite garn kan du ju göra, så får du njuta handspunnet utan att fastna i spinnträsket... :wink: 8)
  • 1
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?