Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av nickie
Hur gör jag bäst en egen elastisk lång reservsjal?

Jag har en Tricot-Slen som jag avgudar, men vill ha en "ombytessjal". Har inte råd att köpa en till. O jag vill ha en lång elastisk sjal, lilltjejjen är, just, liten ännu. Undrar bara vad jag kan använda för tyg? Läste nånstans att tunn fleece kan funka. Nån som vet om det stämmer? Nån som testat? Vilka andra tyger är bra?
Hittade ett tyg på "tygposten" (lagerförsäljning av tyger) som nog vore perfa. Snyggt, mjukt, elastiskt p liknande vis som min TS. MEN... Handtvätt 30 grader! Tack men nej tack! Handtvätt är inget kul, o blir inte av. O trettio grader? Då får man ju knappt bort lukten av bebiskräkset... Surt, tur att jag såg det INNAN jag köpte tyget!
Användarens profilbild
Av Anso
Det går att sy av trikåtyg. Ohlssons tyger brukar ha rätt bra stuvbitar men då det kan vara svårt att hitta 5 meter tyg i och för sig.

Jag har sytt en trikåsjal där jag skarvade ihop den på mitten för att få rätt långd. Fällsöm(tinaw är bra på det där) för att sy ihop det så att det inte går sönder plus att man ska sy med en jerseynål så att nålen inte skadar tyget. Det är väl inte helt nödvändigt att ens fålla kanterna (tror inte att tyget repar sig men jag är inte säker)
Användarens profilbild
Av tinaw
hinner inte med ett långt svar nu, men har lite tips på min hemsida (oj, det känns som jag säger såhär jämt nu, sorry :oops:)

/T
Användarens profilbild
Av tinaw
Glömde: många tyger som det står 30 på går visst att tvätta i 40. Internationell fegmärkning av tyg. Är det billigt kan man ju prova.
Användarens profilbild
Av nickie
tinaw wrote:
>Glömde: många tyger som det står 30 på går visst att tvätta i 40.
>Internationell fegmärkning av tyg. Är det billigt kan man ju prova.

Det kostade 60:-/m, inte billigt nog att testa mao.
Står det 30 kan jag gärna testa 40, men handtvätt skrämmer mig mer. Brukar finnas en orsak till den märkningen. Antagligen var det en massa skumt syntetmatrial som inte tål värme o hård hantering. O då är det ju i nte bra till sjal ändå... Men det va snyyygt! *suckar*

Ska kolla in din sida! :)
Användarens profilbild
Av tinaw
Ylleprogrammet kanske? Fast 30 på en sjal, det är ju bara uteslutet!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?