Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ms Morrison
emmy_ackevik skrev:Jag har hämtat mitt paket!! Klappat tyger ikväll. Jag hade visst beställt de tyget som har legat ute på bild här. Kanske handlade jag lite för mycke när jag lyckades glömma bort det.
Vill du sälja en liten bit av Carnivalstyget? Jag kan inte beställa jättemkt flanell just nu men en liten bit så jag kan matcha Becon :lol:
Av Enid
Jag gick igenom alla tygblöjor som ska säljas och funderar på att sy tygbindor av några av inläggen. Men jag vill testa nya sätt att sy!

Hittills har jag sytt på tre sätt:
1. sy fast kärnan på innertyget och sen overlocka ihop spärrskikt och innertyg så att den sömmen blir synlig.
2. sy ihop kärna innertyg och spärrskikt i en enda OL-söm som blir synlig.
3. sy fast kärnan på innertyget och vändsy ihop innertyg och yttertyg.

Alternativ 1 tycker jag har blivit snyggast men det känns lite "sladdrigt" med vissa material :hmm: .

Jag syr alltid med vingar och oftast med rundade hörn.

Hur syr ni? :D
Användarens profilbild
Av Helene
Jag har just testat mina bindor från Emiliten! :vågen:
MEN, har ni varit med om att knapparna slutat funka?? Efter tvätt går det inte att knäppa ihop knapparna på en av bindorna! De knapparna funkar dock med knappar på en annan binda (båda två!) men går inte ihop med varann längre!??
Jag SER inget fel på dem och de funkade ju när jag använde bindan! (och de funkar ju som sagt var för sig, med en annan bindas knappar!)
Användarens profilbild
Av Titinea
Jippie! Mitt paket flanell kom med posten idag och jag förstår verkligen din mening: "klappat tyger ikväll" de är ju så mjuka och sköna och fina...mmmm Tvätta och sen sy, men vågar jag tvätta dessa godbitar i 60 grader? Hur har ni andra gjort?
Av mly
Titinea skrev:Jippie! Mitt paket flanell kom med posten idag och jag förstår verkligen din mening: "klappat tyger ikväll" de är ju så mjuka och sköna och fina...mmmm Tvätta och sen sy, men vågar jag tvätta dessa godbitar i 60 grader? Hur har ni andra gjort?
Jag tvättade i 60, körde dom ihop med blöjorna, gick toppen!!! Kan du inte visa vad du köpte?? Nyfiken :D
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
Helene skrev:Jag har just testat mina bindor från Emiliten! :vågen:
MEN, har ni varit med om att knapparna slutat funka?? Efter tvätt går det inte att knäppa ihop knapparna på en av bindorna! De knapparna funkar dock med knappar på en annan binda (båda två!) men går inte ihop med varann längre!??
Jag SER inget fel på dem och de funkade ju när jag använde bindan! (och de funkar ju som sagt var för sig, med en annan bindas knappar!)
Det där är jätteknäppt och särskilt irriterande då knappen ändras efter tvätt, man har ju inte en chans att kolla att det blivit rätt! Jag har varit med om det på blöjor men inte bindor. Men det brukar gå att fixa, annars byter jag ut knappen. Skicka tillbaka bindan så fixar jag det! Det ingår i min garanti. :tumup:
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
Enid skrev:Jag gick igenom alla tygblöjor som ska säljas och funderar på att sy tygbindor av några av inläggen. Men jag vill testa nya sätt att sy!

Hittills har jag sytt på tre sätt:
1. sy fast kärnan på innertyget och sen overlocka ihop spärrskikt och innertyg så att den sömmen blir synlig.
2. sy ihop kärna innertyg och spärrskikt i en enda OL-söm som blir synlig.
3. sy fast kärnan på innertyget och vändsy ihop innertyg och yttertyg.

Alternativ 1 tycker jag har blivit snyggast men det känns lite "sladdrigt" med vissa material :hmm: .

Jag syr alltid med vingar och oftast med rundade hörn.

Hur syr ni? :D
Jag syr alltid 3. Har testat 1 men det blev inte snyggt. Kan bero på att jag är så orutinerad overlockare!
Användarens profilbild
Av Ms Morrison
Enid jag kör alla 3. Om man ska lyckas varje gång med 1:an så är mönster som majit att föredra men rakare kräver bara lite träning. OL går ju så mkt snabbare :tumup:
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Himmel vad fina bindorna som jag sydde efter Emilitens "recept" blev! Tack för att du ville dela med dig! Nu är jag också fast i tygbindesömnaden. Det är riktigt kul, och bra, för jag behöver byta ut mina bindor från imse som bara läcker (och är svinfula). :evil: Säg mig, för en riktig monsterbinda som tar en massiv mens, hur många lager och vilken typ av uppsugningsmaterial skulle ni välja? Jag blöder igenom en menskopp och en binda på drygt en timme första mensdagen. Icke roligt.
Av mly
Humleblomstern skrev:Himmel vad fina bindorna som jag sydde efter Emilitens "recept" blev! Tack för att du ville dela med dig! Nu är jag också fast i tygbindesömnaden. Det är riktigt kul, och bra, för jag behöver byta ut mina bindor från imse som bara läcker (och är svinfula). :evil: Säg mig, för en riktig monsterbinda som tar en massiv mens, hur många lager och vilken typ av uppsugningsmaterial skulle ni välja? Jag blöder igenom en menskopp och en binda på drygt en timme första mensdagen. Icke roligt.
Vill se bilder! Jag har inget råd att ge, men tar gärna del av infon. Än så länge har jag bara sytt tunna trosskydd som passar nu under graviditeten, men snart behöver jag bindor med.
Av mly
Jag har köpt ett gäng av imses nattbindor att ha både de första efter bebisen har kommit och på natten sen med, men jag hoppas att jag inte får så mycke mens att de behövs egentligen... Men efter förra graviditeten har jag inte velat använda tampong, och vanliga bindor är ju faktiskt inte någon höjdare... Men nu har jag köpt ett gäng fina flanell tyger och längtar nästan efter mens...
Av mly
Hoppas verkligen att det fungerar så, jag är mest rädd för att det blir en massa tygshopping, inte tillräckliget med sömnad och så får jag använda engångs ändå...
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
Humleblomstern skrev:Himmel vad fina bindorna som jag sydde efter Emilitens "recept" blev! Tack för att du ville dela med dig! Nu är jag också fast i tygbindesömnaden. Det är riktigt kul, och bra, för jag behöver byta ut mina bindor från imse som bara läcker (och är svinfula). :evil: Säg mig, för en riktig monsterbinda som tar en massiv mens, hur många lager och vilken typ av uppsugningsmaterial skulle ni välja? Jag blöder igenom en menskopp och en binda på drygt en timme första mensdagen. Icke roligt.
Vad roligt att du blev nöjd med din binda!

Mitt bästa inlägg är en kombination av bambufleece och tjock flanell typ flanellfilt (jag brukar hitta sånt på Läkarmissionen och Erikshjälpen). Båda suger bra, bambun håller bindan mjuk och flanellen ger den stadga så den inte far omkring. Nu har jag en laddning zorb som jag tänkte testa också. Har inte kommit igång efter semestern bara.

:-)
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 54
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?