Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Carmine
Hej, jag vet att det finns en del trådar om detta redan, men jag hittar inte riktigt det jag vill få svar på. :wink:

Första barnet kommer i slutet av november, och jag undrar följande:

Många här verkar föredra Looma Sino när det gäller trikåsjalar, främst för att den inte blir så varm. Men i november är väl inte värme en nackdel...eller? Jag har aldrig burit förut och vet inte alls hur varmt det blir. Sinon verkar ju inte gå att få tag på längre. Är Minimundus sjalar bra nog? Har läst här inne att den är varm och lite "slapp". Men de första, kanske tre-fyra, månaderna borde den väl duga? Vad tycker ni som vet?

En till fråga för er som använt/provat Minimundus; om jag - innan graviditeten - hade klädstorlek ca 36 både i byxor och upptill, räcker då den kortare sjalen om jag vill knyta fram?

Är väldigt tacksam för svar då jag inte har råd att köpa mer än en sjal! /H
Användarens profilbild
Av SCSI
En tanke ang längd på sjal - om det är nån mer än du som ska bära är det bra att anpassa sjallängd efter den som är störst. Jag har rent generellt längre sjalar än jag skulle behöva för att sambon ska kunna använda dem oxå...
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Minimundusen har iaf tidigare varit väl tilltagen i mått och är de lika nu så klarar du dig galant på den kortare! :tumup:
Skulle inte vilja påstå att den är slapp. Den är en rätt basic trikåsjal - och helt klart mycket sjal för pengarna! Ett tips är att sträcka ut den när den fortfarande är våt efter tvätt. Då slipper man lite undan problemet att den ger efter medan man bär. Nån gång vid sex kilo tyckte jag att den kännas för ostadig för långpromenader och att den var mer en sjal för innemys och något kilo senare hade vi helt gått över till vävda sjalar.

Om det är så att ni kommer att behöva klara er på en enda sjal under hela bärperioden och inte har möjlighet att komplettera/byta ut efter hand så skulle jag dock rekomendera att satsa på en stadigare trikåsjal, alt. en mjuk och smidig vävd sjal redan från start. Kan kännas som väldigt mycket sjal till en början, men då har ni också en sjal som funkar så länge ni kan tänkas behöva bära! :D
Av astekl07
Min trikå var lång och jag tyckte aldrig att det var något problem. Den var ändå lite smalare med avsmalnande ändar och jag drog några varv runt magen bara. Speciellt om du ska ha på vintern så skulle jag strunta i längden som en faktor (bara den räcker till).
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Jag tycker en sjal kan vara för varm även på vintern!

Vi hade minimundus och vi svettades och svettades. Knut var som ett litet element där inne. Nästa barn kommer jag satsa på något lite stadigare och tunnare.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?