Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av solängel
Nu har vi ju hittat hus, och jag ska få en alkov att inreda som pysselrum! :vågen: :eld:

Den är cirka 5*2½ meter, under snedtak, med fönster och dörr i vardera gavel. Ska fixas lite, just nu är den helt oinredd. Tänkte mig vitmålad pärlspont och kanske en lite mörkare fondvägg vid fönstret för att det inte ska bli sååå långt.

Men nu vill jag se bilder på era pysselrum, och gärna få tips till mitt eget, samt massor med inspiration! :tumup: :D

Huvudpysslet är sticka (fast det kommer jag göra på andra ställen, men garnförvaringen blir i pysselrummet) och sy. Sedan scrappar jag och målar (akvarell/olja). Förhoppningsvis kan det bli mer av det senare nu när jag har ett eget rum där jag kan stänga dörren och alltså lämna framme grejorna.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag har tyger undanstoppade i ett förråd.
Jag har symaskin och tyger framme i det rum som dottern adopterat som sitt.
Där finns även min hurts med pärlor och saker att göra smycken av.
Men ett eget rum för det har jag inte.
Däremot när vi väl bygger om det rummet och delar upp det i mindre rum så ska jag få ett eget pysselrum.
Men det lär väl dröja antar jag. Det har varit tal om det i snart 5 år.
Av Kyltsi
Jag har ett stort rum till bara det ändamålet, men.. det är fortfarande överbelamrat med annat skrot efter flytten. Vi har bara bott här knappt 2 månader, så sy/pysselrummet har inte hunnit få ordning än. Men jag kan återkomma med bilder när allt har hittat till sina platser och övrigt skrot har flyttas bort :tumup:
Användarens profilbild
Av linafelicia
Jag har ett jättestort pysselrum som är helt belamrat med saker och förvaringsmöbler.
Bild
Såhär såg det ut för några år sedan. Nu står det stora bordet på andra hållet och det har tillkommit en vävstol, ett stort garnskåp, några hurtsar och mindre skåp.
Det viktiga för mig är att ha rejält med förvaringsutrymme så att jag kan ha ordning och reda och vet var olika saker ligger.
Jag har mitt garn sorterat efter tjocklek och fibertyp och vissa som jag har mycket av är även sorterade i färger. Jag gillar att alla knappar finns på ett ställe, allt mönstrat trikåtyg i en låda, enfärgat i en annan, stuvbitar i en tredje osv..
I praktiken är ordningen dock inte så som jag vill att den ska vara men det är den inte någon annan stans i huset heller...
Av Smultronbarn
Pysselrum! :vågen:

Behöver jag nämna att jag är riktigt avis på alla er som har ett... 8)
Användarens profilbild
Av glis
Jag försökte men jag sitter med makens IPad och lyckas inte länka. Svårt att högerklicka... Om någon har bråttom finns en bild i min blogg från augusti 2009.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Åh, jag vill också ha ett eget rum.... :|

...vi har dock ett hus till på tomten och där finns ett rum jag har planer för. Måste bara få murstocken kollad så att det går att elda i spisen och få lite värme även under kyligare årstider, och sen kan det ju vara bra att kolla upp elen också så att jag vågar köra symaskinen där ute, så när det blir det vette tusan! :lol:
Användarens profilbild
Av karro54
jennie-marie skrev:Jag har inget rum, men en hörna och det är inte fy skam det heller ;) http://willebusdesign.blogspot.com/2011/05/sovande.html
Vilken underbar liten bäbis! :loving:
Jag vill också ha en! :heart:
Användarens profilbild
Av solängel
CrazyMagpie skrev:Åh, jag vill också ha ett eget rum.... :|

...vi har dock ett hus till på tomten och där finns ett rum jag har planer för. Måste bara få murstocken kollad så att det går att elda i spisen och få lite värme även under kyligare årstider, och sen kan det ju vara bra att kolla upp elen också så att jag vågar köra symaskinen där ute, så när det blir det vette tusan! :lol:
Men det kommer!
Användarens profilbild
Av solängel
glis skrev:Jag försökte men jag sitter med makens IPad och lyckas inte länka. Svårt att högerklicka... Om någon har bråttom finns en bild i min blogg från augusti 2009.
Fint! Och grattis Glis, jag har missat att du fått bebisen nu!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?