Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

medlawg skrev:En kollega till mig utbrast "vilken smart tröja" när jag hade R nyfödd i trikåsjalen. Utbredd över axlarna och med en jacka över såg det ut som att jag helt enkelt hade stoppat honom i tröjan.
Ha ha på tal om det såg jag en film på mig och lilleman när han var nyfödd och undrade vad tusan det var för tröja jag hade på mig, och så var det ju trikåsjalen! :lol:

Annars är vanliga kommentarer "Åh vad mysigt det ser ut" En rolig kommentar häromdagen när jag bar i mei taien och hade en tom barnvagn med mig (vad ska man annars packa i liksom) var "Hur många har du?" samme man tyckte också att det var så vackert att jag bar mitt barn så där :heart: :heart:
Av Hilda
När vi nu fick andra barnet hade jag bestämt mig för att bära så mycket som möjligt, men vi har också skaffat en tvillingvagn (som är bra att ha när vi motionerar hundarna, även om jag alltid måste ha sjalen med för säkerhetsskull om hon nu inte vill ligga i vagnen, men oftast somnar hon för att vakna igen såfort vagnen stannar)
Igår skulle vi på traktorslalom om jag säger att vi visst inte behöver ta med storvagnen, utan det räcker med sulkyn till storebror (eftersom jag inte får bära honom när pappa är med, det är då bara pappa som gäller, mamma är helt borträknad) men nog fick vi med storvagnen i allafall. Vilket slutade med att jag hade lilltjejen på magen och pappa hade sonen på axlarna och vi fick släpa runt på vagnen med en hand och hundarna i den andra. Hu, att man aldrig lär sig!

Träffar ett par vänner som återigen säger: "Men oj, att du orkar bära henne sådär (2mån) hela tiden, skulle jag aaaaaldrig göra" och så får de likförbannat bära sin 6 månaders i famnen hela tiden eftersom han inte vill sitta still och sedan gå långa rundor med vagnen för att få honom att somna korta stunder.... Roligt med folk ibland.
Vi mötte en så fin reaktion igår att jag måste berätta för er.

På väg till tunnelbanan utanför Coop Forum i Vällingby såg vi en medelålders kvinna som log till oss på avstånd och ropade något glatt. När vi stannade upp sprang hon över gatan och kom fram till oss. Hon var jätteglad över att se någon bära barn i sjal på ryggen och berättade med stolthet att hennes mamma burit alla sina barn precis så och sa att det ser så härligt ut :loving: . Hon berättade att hon kom från Marocko så där fick jag lära mig ännu ett land där barnen bärs i sjal på ryggen. Jag tror vi gjorde hennes dag, och hennes reaktion förgyllde minst sagt vår!
Av Clee
Vi ska åka på semester till Portugal i september och min mamma är mycket bekymrad över hur det ska kunna funka utan vagn. Vi har inte riktigt bestämt oss för om vi ska försöka fixa fram någon paraplysulky, med tanke på att barnen kan sjalstrejka i 28° värme, men jag gillar ändå mammas resonemang: "barnen väger ju säkert 7-8 kg nu, ska ni bära omkring på det hela dagarna!?" - till saken hör att vi alltid bär minst ett barn utanför hemmet eftersom vi har enkelvagn och att barnen väger 10-11 kg nu och om det är bökigt att bära är det inte pga vikten i alla fall... :fnissa:
Clee skrev:Vi ska åka på semester till Portugal i september och min mamma är mycket bekymrad över hur det ska kunna funka utan vagn. Vi har inte riktigt bestämt oss för om vi ska försöka fixa fram någon paraplysulky, med tanke på att barnen kan sjalstrejka i 28° värme, men jag gillar ändå mammas resonemang: "barnen väger ju säkert 7-8 kg nu, ska ni bära omkring på det hela dagarna!?" - till saken hör att vi alltid bär minst ett barn utanför hemmet eftersom vi har enkelvagn och att barnen väger 10-11 kg nu och om det är bökigt att bära är det inte pga vikten i alla fall... :fnissa:
Sele är annars bra! Vi hade några dagar i Portugal, visserligen i oktober, 2008, när O var ca 1,5 och hade bara med sele och ringsjal. Gick jättebra! :tumup:
Av Clee
Clärchen skrev:
Clee skrev:Vi ska åka på semester till Portugal i september och min mamma är mycket bekymrad över hur det ska kunna funka utan vagn. Vi har inte riktigt bestämt oss för om vi ska försöka fixa fram någon paraplysulky, med tanke på att barnen kan sjalstrejka i 28° värme, men jag gillar ändå mammas resonemang: "barnen väger ju säkert 7-8 kg nu, ska ni bära omkring på det hela dagarna!?" - till saken hör att vi alltid bär minst ett barn utanför hemmet eftersom vi har enkelvagn och att barnen väger 10-11 kg nu och om det är bökigt att bära är det inte pga vikten i alla fall... :fnissa:
Sele är annars bra! Vi hade några dagar i Portugal, visserligen i oktober, 2008, när O var ca 1,5 och hade bara med sele och ringsjal. Gick jättebra! :tumup:
Ja, kommer ta med tunnaste sjalen (Ellevill Paisley), selen + 1-2 MT-hybrider tror jag. Dock att jag verkligen ogillar selen (Beco Butterfly II, svart dessutom) för att den lägger så mycket vikt på det tvärgående spännet - behöver nog en sele där jag kan korslägga banden. Men nu är jag så såld på MT-hybrid så vetetusan om jag orkar läsa in mig på selar. :)
Clee skrev:
Clärchen skrev:
Ja, kommer ta med tunnaste sjalen (Ellevill Paisley), selen + 1-2 MT-hybrider tror jag. Dock att jag verkligen ogillar selen (Beco Butterfly II, svart dessutom) för att den lägger så mycket vikt på det tvärgående spännet - behöver nog en sele där jag kan korslägga banden. Men nu är jag så såld på MT-hybrid så vetetusan om jag orkar läsa in mig på selar. :)
Förlåt fortsatt OT 8)

Sen är de ju så stora så ni kommer antagligen inte bära dem hela tiden iaf :tumup:
Clee skrev:
Shpongle skrev: En annan rolig grej var när min man bar August i manduca på ryggen i täby centrum, och det kom fram en annan pappa och berömde honom för det var så jättebra för utvecklingen av synapserna i hjärnan enligt honom :hmm: kanske stämmer?
Woohoo, bästa kommentaren hittills! :tumup: :love:

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/bar ... 968233.svd
http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-ess ... litet-barn

Undrar om det var Tor Wennerberg han sprang på? :)
Gud vilka intressanta artiklar! :tumup:
Jag har inte fått några roliga kommentarer senaste tiden, dock var det en man som cyklade förbi på vår gata som var tvungen att tvärnita för att inte köra in i en lyktstolpe. Han var så upptagen av att glo på det konstiga jag hade på ryggen när jag klippte gräsmattan. :fnissa:
chicaboom skrev:Jag har inte fått några roliga kommentarer senaste tiden, dock var det en man som cyklade förbi på vår gata som var tvungen att tvärnita för att inte köra in i en lyktstolpe. Han var så upptagen av att glo på det konstiga jag hade på ryggen när jag klippte gräsmattan. :fnissa:
:Hahaa:
"Man tror ju nästan att den är fejk"

...sagt av yngre tjej i säkerhetskontrollen på Arlanda ang. sjuveckors bäbis som satt och sov i dubbelt-x = bara fötter och händer stack fram.

Sanningen var att han tillsist hade kunnat somna och däckat helt efter ha varit ledsen under hela bilresan dit ut. :heart:
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?