Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av LillaSnöflingan
Vi brukar alltid söva Tilda i selen eller sjalen men idag har hon knappt sovit något alls, hon bara skriker och skriker. :cry: Kanske är det för varmt? Vi har inte haft det såhär varmt förut i sommar. Så nu vill jag ha era bästa tips.
Vilket bärdon är svalast?
Vilken knytning är svalast? (om man använder sjal)
Andra tips för att få det så svalt som möjligt?
:help:

Just nu bärs hon i dubbelt kryss i en sjal jag sytt av ett lakan. Hon har endast blöja på sig, verkar fungera hyfsat i alla fall.
Användarens profilbild
Av SCSI
jag tycker att det är svalare att bära på ryggen än på magen.
Just nu bär jag helst i hemmasydd sele eller i en tunn scarf som precis räcker att knyta ryggsäck av.
Av FrokenG
SCSI skrev:jag tycker att det är svalare att bära på ryggen än på magen.
Just nu bär jag helst i hemmasydd sele eller i en tunn scarf som precis räcker att knyta ryggsäck av.
Jag gjorde "misstaget" idag att bära på rygg till dagis och bytte till magen på vägen hem. Med en STOR svettfläck på ryggen som resultat - såg ut att det "bara va jag" som svettades så mycket :whut:
Användarens profilbild
Av mjau-mjau
När det är riktigt varmt blir det en MT som vi inte gärna använder till vardags eftersom vi har en redigare och bättre till de gånger vi vill bära med MT. Det är minimalt med tyg och remmar och luftar någorlunda.

För en ultimat svettupplevelse gäller hud mot hud... :roll: :lol:
Användarens profilbild
Av Sarai
Svalaste bärdon- sele eller MT med smala remmar
Svalaste knytning- kortsjal afrikanskt på ryggen eller ringsjal japanskt, med långsjal knyter jag dubbelt kryss men korvar krysset vid sidan och under bebis
Svalaste sjal- enligt min erfarenhet en med bambu i, men jag har inte testat gåsar.
Senast redigerad av Sarai den tor jun 30, 2011 07:58, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av maltemalte
Här åkte också MT fram i hettan. Annars är väl ryggsäck en bra knytning. Manducan känns ju också för varm nu eftersom den är så vadderad både för bärare och barn.
Användarens profilbild
Av LillaSnöflingan
Vi har en gemini och den är också vadderad och dessutom är den svart, så det blir ju varmt. Nu har vi i alla fall köpt en vit och fin MT som kommer imorgon, så jag hoppas att den blir svalare att bära i :-) Ryggknytningar känns lite för avancerat för hennes sovstunder, hon är ju så liten :heart:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?