Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jessica Keineby
Tänkte sy eller tänkte be mamma sy trikåsjal till den nya bäbis kommer. Jag undrar om det är någon som har gjort det, och om det är något speciellt märke på tyg eller något annat man ska tänka på. Hade tänkt att ha någon snygg panel på också. Om man syr flera så skulle jag vilja ha en fleece panel också.

/Jessica
Av Enid
Jag har köpt begagnat eller köpt minimundus trikåsjal istället för det lönar sig helt enkelt inte att sy själv.
Av Enid
Jessica Keineby skrev:Ok, och sen har du sytt på en snygg panel?
Nej, jag har nöjt mig som den är (eftersom jag ofta har väldigt mönstrade och färgglada kläder har enfärgade sjalar funkar bäst). Men att sy på en panel på en köpt sjal funkar ju bra, jag vet att när A var liten var det många här på SB som gjorde det med lyckat resultat :tumup: .
Användarens profilbild
Av SCSI
instämmer med andra - det lönar sig sällan att köpa tyg istället för en begagnad trikåsjal. Men skulle jag sy själv (jag har ändå burit i en hemmasydd - om än inte sydd av mig - de första månaderna och varit nöjd med den) skulle jag välja ett stadigt interlock-tyg och overlocka kanterna. Panel har jag inte testat, så det kan jag inte yttra mig om.

Jag hade en riktigt tunn trikåsjal på BB, sydd av en halsduk. Den räckte inte länge, men var sval och skön och tog ingen plats, funkade finfint upp till 4kg sådär. :tumup:
Senast redigerad av SCSI den sön jun 05, 2011 20:41, redigerad totalt 1 gånger.
Av Jessica Keineby
Va bra! Då vet jag lite mer, har fått nys om en brun trikåsjal här på sjalbarn för 200kr så jag slår till på den och syr en panel på får vi se hur det blir.

Tack för era svar.

/Kram
Användarens profilbild
Av HannaGerda
Jessica Keineby skrev:Va bra! Då vet jag lite mer, har fått nys om en brun trikåsjal här på sjalbarn för 200kr så jag slår till på den och syr en panel på får vi se hur det blir.

Tack för era svar.

/Kram
:vågen: :tumup:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?