Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Bild

Jag har fått 50 x 100 cm av en vän, tyget är från japan och är vävd bomull. Det är sååå vackert! :love:

Men vad ska jag göra? En klänning till Leia fast räcker det?

Jag vill inte göra en kudde...
eller ngt som finns kvar, som man inte växer ur - typ en väska, eller som foder på en tygkasse. eller som nederkant på en kjol, till dig själv.
No_ skrev:Panel till en meitai?
Det hade varit snyggt.
Men behovet av en meitai kanske inte är så stort!?
:loving:
Det hade varit riktigt fint! Men behovet här hemma är tyvärr obefintligt.
Vinterhumlan skrev:
Sanfora skrev:eller ngt som finns kvar, som man inte växer ur - typ en väska, eller som foder på en tygkasse. eller som nederkant på en kjol, till dig själv.
:iagree:
En väska hade varit fint men tyget är så ljust...
karro54 skrev:
Vinterhumlan skrev:
Sanfora skrev:eller ngt som finns kvar, som man inte växer ur - typ en väska, eller som foder på en tygkasse. eller som nederkant på en kjol, till dig själv.
Vad smart du är som tänker på det i förväg. Jag sydde en väska till mig själv i ett blommigt tyg med vit botten och den var ju inte snygg särskilt länge.
Jag hade sytt en hängsleklänning av tyget och kantat det med snedremsor i någon av de rosa nyanserna.
Den kan passa länge om man gör den lite stor. Nu till sommaren kan hon ha den bara som den är och till hösten med tröja och tajts.
Ungefär denna modellen menar jag: Bild
(bild lånad från en blogg http://blogg.tvillingtand.se/2009/04/be ... k-100.html)
linafelicia skrev:
karro54 skrev:
Vinterhumlan skrev:
Vad smart du är som tänker på det i förväg. Jag sydde en väska till mig själv i ett blommigt tyg med vit botten och den var ju inte snygg särskilt länge.
Jag hade sytt en hängsleklänning av tyget och kantat det med snedremsor i någon av de rosa nyanserna.
Den kan passa länge om man gör den lite stor. Nu till sommaren kan hon ha den bara som den är och till hösten med tröja och tajts.
(bild lånad från en blogg http://blogg.tvillingtand.se/2009/04/be ... k-100.html)
Vilken fin klänning! Undrar om jag fixar att göra ett mönster själv...?
karro54 skrev:
linafelicia skrev:
karro54 skrev:
Vinterhumlan skrev:
Vilken fin klänning! Undrar om jag fixar att göra ett mönster själv...?
Ta en t-shirt som passar henne och rita av. Gör den lite utsvängd från ärmhålen och gör hängslen. Om du är osäker på ur ditt mönster funkar kan man tejpa ihop det och prova pappersmönstret.

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?