Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jinxan
Jag har kvar några långsjalar, en kortsjal, några ringsjalar och ett par selar, fast jag bär inte ens längre :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
En långsjal ca 4,7 m (trikå i början, sedan vävd)
MT
Ringsjal

Det är absolut basic, tycker jag. Just nu ser vår sjalgarderob ut så här:
En trikåsjal (som nästan aldrig används längre) (MamEco)
En tjockare vävd sjal 4,2 m (Indio)
En tunnare vävd sjal 47 m (gås)
En MT med smalare, vadderade axelband (Kozy) (makens favvo och bäst på ryggen)
En MT med utbredbara axelband (Knyttet & K) (min favvo)
En ringsjal (BB-sling)

Möjligen skulle jag kunna tänka mig en tjockare vävd sjal på 4,7 m eftersom 4,2:an egentligen bara funkar på ryggen och höften för mig. Annars känner jag mig rätt nöjd.
Användarens profilbild
Av Helma
Jag tycker att vi har en bra basgarderob nu inför kommande bebis, och den består av:

två trikåsjalar
en tunn vävd sjal 5,2
en vävd 4,6

en manducasele

och en kortsjal är på ingående

Komplett! :wink:
Av FrokenG
Basgarderoben just nu skulle va:
En trikåsjal (finns två för tillfället, en söker ny ägare)
En vävd 4,6 (på ingående)
Två st selar eftersom vi har två stycken att bära och mannen bara bär i sele.

Min Mai Tai ser jag som "bonus" och just nu känns faktiskt ringsjalen bara överflödig men jag vill inte skiljas från den ännu.
Användarens profilbild
Av Humle
Med ettan hade jag en 4,2m vävd och en drygt 1,5m skrynklig vävd för höftknyt och vi klarade oss bra fast det hade nog varit ännu bättre med en 4,7 i stället.
Nu har jag kvar de sjalarna och har dessutom en 4,7:a samt tillgång till ikos alla sjalar. Det jag skulle vilja att vi dessutom hade är en sele eller mt.
Av Jos
Min basgarderob:
En trikåsjal
En manducasele
(är det verkligen en garderob om det bara är två saker i den?)

Ringsjalen använder jag också ibland, t ex vid matlagning och att försöka amma i.

Jag känner mig ibland inte som en äkta sjalbarnare, med mina två sjalar, aldrig provat vävd sjal och aldrig sjalat på ryggen.
Av FrokenG
FrokenG skrev:Basgarderoben just nu skulle va:
En trikåsjal (finns två för tillfället, en söker ny ägare)
En vävd 4,6 (på ingående)
Två st selar eftersom vi har två stycken att bära och mannen bara bär i sele.

Min Mai Tai ser jag som "bonus" och just nu känns faktiskt ringsjalen bara överflödig men jag vill inte skiljas från den ännu.
jag ångrar mig! Ringsjalen får också ingå i basgarderoben nu när jag fått hjälp med att få den att funka :)
Användarens profilbild
Av Safireee
Jag har en basgarderob just nu:
1 trikåsjal
1 långsjal (4,7 m)
1 ringsjal
1 Manducasele

Känner inget direkt behov av att ha olika färger och sorter. En av varje funkar bra. :tumup:
(men jag bär inte just nu, men till hösten blir det av igen!)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
En rätt slimmad men ändå fullständig basgarderob tycker jag ska bestå av:

Två vävda långsjalar i olika längd (4,7m+5,2m eller 4,2m+4,7 beroende på hur stor/liten bäraren är)
En sele
En ringsjal
Användarens profilbild
Av ToveLi
Nu börjar jag få ihop en skaplig basgarderob :wink:

2 långsjalar 5,2 meter
1 sjal 4,6 meter
1 sele (på väg)
1 bebis-MT
1 Mt
1 ringsjal (på väg)
Av Clee
Jag har ju inte provat kortsjal, kanga osv och aldrig kommit överens med ringsjal så här är min lista:

1 x 4,6 vävd sjal med optimal avlastning
1 x 4,6 vävd sjal som är tunn
1 x ergonomisk sele
1 x MT/hybrid med utbredbara axelband

- De två första kan bytas ut mot en som kombinerar båda dessa egenskaper, typ Ellevill och många Didymos t ex indio.
- Jag tycker det är smart att ha en sjal som är extravagant och vacker, t ex med speciellt mönster eller många färger, och en neutral vardagssjal. Vissa kan förstås bära upp kulörta sjalar jämt men jag hör inte till dem.

Jag har ingen MT, så att den finns med i listan beror på att jag anser mig behöva ett snabbt bärdon med optimal avlastning.
Användarens profilbild
Av Stark
Basgarderob:
1 patapum och en trikåsjal - klart!

Jag har även en långsjal som aldrig används, men jag kan inte med att sälja den samt två olika hemsydda selar som är gjorda efter patapumen samt en pikkolo sele som jag "vunnit", så visst har jag fler bärdon än de två jag behöver, men det är i stort sett vad jag använt till båda barnen.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?