Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej jag är ny här på forumet men har burit i sjal och ergonomsele sedan min lilla Nova var en liten rynkig röd skinad sötnos. Var mycket tack vare min syster som har varit en inspirationskälla för mig. Hon har instruerat, givit mig och min fästmö sjal att testa och varit allmänt bäst.

Nu är jag pappaledig och det kliar lagom i fingrarna. Därför fastnade jag för ett gammalt projekt som min syster började på men tidsbrist fick henne att lägga det i träda. Detta är "Sjalskolan". Det är inte riktigt tänkt som en skola. Mer som information om vad sjal/ergo är och hur dom funkar.

Därför skriver jag om detta på forumet är för att jag undrar om det finns ett behov av en sjalskola? Vad tror ni. Jag kommer försöka följa upp på detta och jag kommer garanterat skriva in fler frågor.

Sedan hade jag tänkt fråga forumets ansvariga om det är okej att jag använder forumet som hänvisning i mina texter?

Jag hoppas på finurliga tankar. MvH Kv
Användarens profilbild
Av miriel
Hej hej, kul med en bärarpappa! Välkommen!
Vi har några aktiva pappor här på sjalbarn, men tyvärr inte så jättemånga.
Vad det gäller en sjalskola så behövs det alltid mer information om bärande. Jag tror inte att det är något problem att du hänvisar hit till sjalbarn.se i din infotext. (Men PMa April om du vill ha godkänt från högre ort.) :D

Lycka till och på återhörande!
Användarens profilbild
Av April
Det går bra att hänvisa till www.sjalbarn.se
Lycka till med ditt projekt!

Kram
Av Christer Romson Lande
Välkommen! Berätta gärna mer om vad du tänker dig, jag är också nyfiken.
Av SuperNovas pappa
Sjalskolan ska inte vara som en utbildning utan mer som information. Jag vill erbjuda öppna förskolor en chans att gratis få sjalar och ergos förevisade för både personal och för föäldrar. I å med detta också en chans för folk att få testa olika.

Det jag vill uppnå är att nå ut till föräldrar och visa alternativ till tex BB och välja ett bärsystem som passar dom och barnet. ( Alla har inte en bra stora syster som langar sjalar. :D)
Användarens profilbild
Av Scharlott
Låter intressant. Hur hade du tänkt dig det rent praktiskt - sjalskola över hela Sverige eller lokalt där du bor? :wink:
Användarens profilbild
Av milu
SuperNovas pappa skrev:Sjalskolan ska inte vara som en utbildning utan mer som information. Jag vill erbjuda öppna förskolor en chans att gratis få sjalar och ergos förevisade för både personal och för föäldrar. I å med detta också en chans för folk att få testa olika.

Det jag vill uppnå är att nå ut till föräldrar och visa alternativ till tex BB och välja ett bärsystem som passar dom och barnet. ( Alla har inte en bra stora syster som langar sjalar. :D)
Det där har jag också tänkt på! Och att man kunde vara med på något hörn på föräldrautbildningen innan barnen föds samt föräldragrupperna när barnen är födda, samt som du säger på ÖF och andra ställen där det finns föräldrar och barn som bärs (typ överallt då... :roll: ).

Ett tag tänkte jag att man kunde starta små sjalföreningar, sätta upp lappar och sedan turas om att åka ut till olika ställen och visa sjalar och selar. Och så kunde folk ringa om de har problem med att få till det... :D
Av SuperNovas pappa
Hej på er. Det tar ett tag att svara men jag har aldrig varit en haj på forum. Men nu siktar jag att vara klar med upplägg och arbetspalan till Barnmässan på stockholms mässan. Jag skriver mer när jag har fått samman mer av projektet. Ha det göött. Som bubba sa.

/Kv
Av Tiaramoll
Vad kul! En till med samma idé!

Jag håller på för fullt och skriver om bärandet ur olika synvinklar, ska presentera allting redan den 25/10 här i Norrtälje. Se länk:
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=68997
Ska visa upp ett gäng med selar och sjalar.

Är inte alls nervös... :floet2:

Jag pm'ar dig också!
Lilla07 skrev:I Östersund har det funnits bära barn kurs på studieförbund. Vet inget mer om det dock. Men det gör kanske någon annan?

Det var via ABF. Det var dock svårt att få folk till kurserna, de två senaste blev inställda, men jag har haft två. Vi höll på två-tre timmar och hade lite info, men mest visa-prova olika bärdon och knytningar. Sedan jag hade senaste kursen har jag skaffat en demonstrationsdocka, så att ävn den som inte har ett barn med sig kan prova att bära och knyta. JAg hoppas att det blir möjlighet att prova kurs med den också framöver.

Lycka till med Sjalskolan!
Användarens profilbild
Av UWO
SuperNovas pappa skrev:Sjalskolan ska inte vara som en utbildning utan mer som information. Jag vill erbjuda öppna förskolor en chans att gratis få sjalar och ergos förevisade för både personal och för föäldrar. I å med detta också en chans för folk att få testa olika.

Det har ju förekommit lite mer organiserat sjalvisande på öf´s, föreningssammankomster mm. Och vad jag vet har det varit väldigt uppskattat. Så det finns nog god chans att få "uppdrag". :)

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?