Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Svampp
Måste bara fråga också hur stora handdukar ni har? Mina är för små, men verkar ju som sagt smidigt på stranden att bära i handduk även om det funkade utmärkt med min lilla bit underlakan som jag tog nu! Och den sjalen får ju plats i fickan nästan så antar att jag kommer kunna ha med för det mesta.
Av MariaKB
Cisco skrev:Blir så otroligt fascinerad av ert handduks-bärande!! Så praktiskt på stranden att slippa släpa med sig massa bärdon!
MariaKB skrev:Jag bär ofta i handduk efter att vi har duschat, då är han varm, fuktig och naken dessutom och sitter verkligen som fastklistrad på min rygg.

Bär också andinskt (som den peruanska kvinnan över, har ett blogginlägg om det här- ofta använder jag den metoden med ett stort lakan som jag viker på diagonalen, jättestabilt och É gillar nog den allra mest av alla knytningar eftersom han hamnar så högt upp).

Ofta bär jag också på ryggen helt utan sjal, vi har övat på det länge och han är jättebra på att klamra sig fast som en liten apa. Svingar honom över axeln och har ena handen lätt under hans bak, det är inte jättepraktiskt men mer praktiskt än att bära på höften tycker jag. Passar när jag är ute och har glömt sjalen hemma.
Åh, din blogg är anledningen att vi fick upp ögonen för ec! Så kul att hitta dig här :D Brukar gå in och läsa din blogg, tycker du skriver så engagerat om intressanta saker! :tumup: Har inte lämnat nåt avtryck än dock :oops:

Det där med att han klamrar sig fast, det är ju också fascinerande. Tycker att vi har burit Smulan mycket, men det finns inte tillstymmelse till det hos tösen (hon är 4,5 månad...). Något tips?

Förlåt den lilla trådkapningen! :oops:
Tack, så kul att läsa! :)

Angående att klamra sig fast och så - jag tänker lite grann på de första människorna som ju inte hade bärselar, samt vissa folk i andra delar av världen där man heller inte använder bärselar, eller använder bärselar som låter barnen använda sina kroppar maximalt och själva vara så aktiva som möjligt i bärandet. Femmeterssjalarna är ju väldigt bekväma för både bäraren och barnet men barnet sitter ju bara där utan att behöva göra så mycket, man kan luta sig framåt och bakat utan att barnet ramlar ut. I en ringsjal/höftsjal så klamrar de sig fast mer med benen, och allra mest om man bär dem utan sele alls förstås, och då går de inte miste om sin klammerreflex och sina medfödda starka muskler. Vi har burit É väldigt mycket utan sjal ända från början, eller i en vanlig halsduk på ena sidan så han har nog tränat upp sig så, men det var först efter året ungefär som han verkligen var bra på det.

Mosan: Tack :D
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
MariaKB - de där fyrkantiga tygstyckena som man viker in barnet i och knyter runt axlarna, vilka mått har de?
Gissar att måtten kan bero på hur stor bäraren är också, men i runda slängar så där? :D
Användarens profilbild
Av Rosalinda
Marina skrev:
Mosan skrev:http://www.youtube.com/watch?v=CQvCh9J3 ... ata_player

Jag har inte riktigt fått till afrikanskt men kolla denna peruanska kvinnan. :D
Jag har en sån peruansk sjal, den är :love: :love: :love:
Jag har alltid undrat hur peruanska kvinnor kan bära sådär utan att få knuten mot halsen och känna sig strypta. Det borde väl dessutom bli tungt när barnet hänger på axlarna? :hmm:
Av mulle_80
Rosalinda skrev:
Marina skrev:

Jag har alltid undrat hur peruanska kvinnor kan bära sådär utan att få knuten mot halsen och känna sig strypta. Det borde väl dessutom bli tungt när barnet hänger på axlarna? :hmm:

ser ju himla smidigt ut men tycker helt ärligt det borde vara lite svårt ifall barnet inte är helt överens ???
borde det inte vara lätt att krångla sig ur det??
en annan film på peruansk kvinna
http://www.youtube.com/watch?v=eOzVsNqV ... re=related
Av MariaKB
CrazyMagpie skrev:MariaKB - de där fyrkantiga tygstyckena som man viker in barnet i och knyter runt axlarna, vilka mått har de?
Gissar att måtten kan bero på hur stor bäraren är också, men i runda slängar så där? :D
tror att det står på bilden på min blogg om du klickar på den. skriver med en hand nu :)
Av MariaKB
mulle_80 skrev:
Rosalinda skrev:
Marina skrev:

ser ju himla smidigt ut men tycker helt ärligt det borde vara lite svårt ifall barnet inte är helt överens ???
borde det inte vara lätt att krångla sig ur det??
en annan film på peruansk kvinna
http://www.youtube.com/watch?v=eOzVsNqV ... re=related
knuten sitter ganska långt ner eftersom tyget hänger på axlarna. svårt att förklara, men kolla här, andra bilden http://hostlycka.blogspot.com/2010/04/k ... a-det.html

tycker att det är lättare att krångla sig ur t.ex kangas och 5-meterssjal eftersom här har barnet en väldigt stor bit tyg under baken som hålls fast mellan barnets mage och mammans rygg, och oftast har barnen också armarna inpackade och tyget går långt upp över axlarna på det. De små barnen (ända upp till året faktiskt) lindas oftast. I min 5-meters så brukar sonen i alla fall dra de korsande tygstyckena åt sidan och sen är det ju lätt att hoppa ur den, det går inte med en awayo, han sitter fast i den. (heter awayo i Bolivia och llijlla i Peru om man vill googla)
Användarens profilbild
Av Majaå
tass
Användarens profilbild
Av mandisg
Jag var ju tvungen att testa! Handduken är i kortaste laget men ändå
film
Användarens profilbild
Av Lundie
mandisg skrev:Jag var ju tvungen att testa! Handduken är i kortaste laget men ändå
film
Snyggt :tumup:
Användarens profilbild
Av Cisco
mandisg skrev:Jag var ju tvungen att testa! Handduken är i kortaste laget men ändå
film
Härligt! Så söt hon är :loving:

Vek du bara in kanterna? Ingen knut?
Användarens profilbild
Av mandisg
Cisco skrev:
film
Härligt! Så söt hon är :loving:

Vek du bara in kanterna? Ingen knut?
Japp, men den lossnade efter en stund. Lite längre handduk hade varit att föredra tror jag. Och lite bättre teknik :D
Användarens profilbild
Av Sarai
Tassar. Jag har aldrig testat handduk, men jag märker att jag föredrar kortsjal med knut före ringsjal mer och mer. Fantastiskt bekvämt! Alternativet om jag vill ha barnet fram är kortsjal med knut på höften på samma sätt som japansk ringsjal. Det är mycket smidigt att klara sig med en lång halsduk när det kniper. :) Nu måste jag testa handduk.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?