Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur många sjalar är minsta sjalgarderob?

En lång
16
23%
En mellanlång
8
11%
En mellankort
3
4%
En kort
Inga röster
0%
En i varje längd
8
11%
Två i varje längd
4
6%
Två i favoritlängden, en i resterande längder
12
17%
Två olika längder räcker
12
17%
Ingen alls, räcker med MT/sele
7
10%
Användarens profilbild
Av thanisa
Alltså jag använder mig bara av en längd och minimum hade varit 2 sjalar av den längden. När vi reser bort så brukar jag begränsa mig till 4 sjalar, så egentligen är väl 4 sjalar minimum för mig av min sjalgarderob.
Användarens profilbild
Av Sarai
Jag svarade en lång, men det borde varit mellanlång, jag läste inte så noga. Men det är absolut minimum, och en extra kortare underlättar. Och gärna två långa i den intensivaste sjalperioden innan bebis lärt sig krypa så att en kan gå i tvätten.
Av Enid
Det enda man behöver är en frottéhandduk :wink: :http://sjalbarn.se/forum/viewtopic.php?f=1&t=185703

Mer seriöst spekulerat så beror det väll på hur man bär. I olika åldrar och årstider ser behovet olika ut. Just nu är det bara en kortsjal som används och även det är sparsamt. När A var bäbis behövde jag minst två långsjalar (en att bära i och en i tvätten/hängande på tork när olyckan varit framme).

Jag har två längder jag gillar: 4,7m att bära omslutetX i och 3,6m att bära torso med.

Idag har jag två mellanlånga sjalar (en smal och en bred), en kortsjal och en superkort sjal (som är 2,5m). Och så har jag två sjalar till salu och en sjal jag ska sy en ny MT av också men dom räknar jag inte.

Men det beror ju på varför man har många sjalar också, jag tror man kan ha behov av fler sjalar precis som man har behov av fler kläder än vad som blir smutsigt mellan tvättillfällena.
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag röstade fel, sa lång men menade visst mellanlång, den är ju också lång. :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Clärchen
Har faktiskt slutat m allra längsta sjalen, dvs 5,2 men annars tycker jag en i varje längd är minimum. Plus en sele till mig o ringsjal till maken. Ringsjalen funkar dessutom utmärkt som filt i vagnen :tumup:
Av A_Vigortsson
Hm...har en lång Hoppediz 5.4m, en Zara Aubergine som är 4.7m och en Didymos Jakob som är runt 4.2m. Var längesedan hoppen användes nu (och just nu blir det inte mycket bärande eftersom jag har foten gipsad) annars är min favorit just nu Didymos. Tror längden på Zaran är bra men har bara burit i den 2 gånger totalt sedan inköpet så jag vet inte riktigt ännu :)

Håller med att det kan vara bra med något olika längd beroende på knytning :P
Av Jos
En lång svarade jag, fast min (trikåsjal) kanske är mellanlång, minns inte riktigt. :hmm: Varvar mellan den och sele. Har inte haft eller ens provat vävd sjal. För större barn och ryggbärande har jag haft selar.

(sjalbärande på ryggen verkar bara för svårt för mig. Tycker det är krångligt nog att få upp ungen på ryggen i sele.
Användarens profilbild
Av Siania
Två olika längder med en sjal i varje räcker tycker jag, i alla fall om man även har ringsjal och sele. Men sedan är det ju trevligt att ha fler så det går att matcha med kläder osv. 8)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?