Cisco skrev:Blir så otroligt fascinerad av ert handduks-bärande!! Så praktiskt på stranden att slippa släpa med sig massa bärdon!
MariaKB skrev:Jag bär ofta i handduk efter att vi har duschat, då är han varm, fuktig och naken dessutom och sitter verkligen som fastklistrad på min rygg.
Bär också andinskt (som den peruanska kvinnan över, har ett blogginlägg om det här- ofta använder jag den metoden med ett stort lakan som jag viker på diagonalen, jättestabilt och É gillar nog den allra mest av alla knytningar eftersom han hamnar så högt upp).
Ofta bär jag också på ryggen helt utan sjal, vi har övat på det länge och han är jättebra på att klamra sig fast som en liten apa. Svingar honom över axeln och har ena handen lätt under hans bak, det är inte jättepraktiskt men mer praktiskt än att bära på höften tycker jag. Passar när jag är ute och har glömt sjalen hemma.
Åh, din blogg är anledningen att vi fick upp ögonen för ec! Så kul att hitta dig här
Brukar gå in och läsa din blogg, tycker du skriver så engagerat om intressanta saker!
Har inte lämnat nåt avtryck än dock
Det där med att han klamrar sig fast, det är ju också fascinerande. Tycker att vi har burit Smulan mycket, men det finns inte tillstymmelse till det hos tösen (hon är 4,5 månad...). Något tips?
Förlåt den lilla trådkapningen! 
Tack, så kul att läsa!
Angående att klamra sig fast och så - jag tänker lite grann på de första människorna som ju inte hade bärselar, samt vissa folk i andra delar av världen där man heller inte använder bärselar, eller använder bärselar som låter barnen använda sina kroppar maximalt och själva vara så aktiva som möjligt i bärandet. Femmeterssjalarna är ju väldigt bekväma för både bäraren och barnet men barnet sitter ju bara där utan att behöva göra så mycket, man kan luta sig framåt och bakat utan att barnet ramlar ut. I en ringsjal/höftsjal så klamrar de sig fast mer med benen, och allra mest om man bär dem utan sele alls förstås, och då går de inte miste om sin klammerreflex och sina medfödda starka muskler. Vi har burit É väldigt mycket utan sjal ända från början, eller i en vanlig halsduk på ena sidan så han har nog tränat upp sig så, men det var först efter året ungefär som han verkligen var bra på det.
Mosan: Tack