Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nadin
FruFrid skrev:Jag/vi har sjalat mest hemma. Både när de var små och nu när de är större. Fast borta också så klart, bästa sättet att "gömma" en liten bebis från alla nyfikna släktingar som vill hålla :wink:
Vi ska ha namngivningsceremoni om en månad och jag har funderat mycket på hur jag ska göra för att på att trevligt sätt säga ifrån om alla våra släktingar (de är mååånga) skulle vilja hålle henne i famnen en stund. Nu vet jag lösningen så det är bara att fortsätta träna med sjalen :)
Av Nadin
Jag är också nybörjare och min målsättning med sjalen är just att bära inomhus så mycket som möjligt för att få saker gjorda hemma. För mig funkar det bara om jag har lyckats att amma henne (6 veckor gammal) först i min trikåsjal, trots att det känns inte så bekvämt för oss båda, för då somnar hon gott i den. Annars skriker hon bara eller kräks om jag försöker stoppa ner henne efter amningen. Men igår överraskade hon mig när hon gick med på att sitta vaken i sjal i en kvart, sen gallskrek hon som vanligt dock. Så det blir väl bättre snart (?).

Utomhus vågar jag inte vara långt hemifrån när hon sover i sjalen. Har också fruktat/funderat på vad jag ska göra om hon vaknar i sjalen och vill komma ut ur den när vi är i en affär t.ex. Det bör tillägas att jag har aldrig med mig vagn när jag promenerar med henne så alternativet som återstår är att bära henne i famnen om hon skriker. Det känns inte så kul...Hur gjorde ni andra?
Av FrokenG
Nadin skrev:Jag är också nybörjare och min målsättning med sjalen är just att bära inomhus så mycket som möjligt för att få saker gjorda hemma. För mig funkar det bara om jag har lyckats att amma henne (6 veckor gammal) först i min trikåsjal, trots att det känns inte så bekvämt för oss båda, för då somnar hon gott i den. Annars skriker hon bara eller kräks om jag försöker stoppa ner henne efter amningen. Men igår överraskade hon mig när hon gick med på att sitta vaken i sjal i en kvart, sen gallskrek hon som vanligt dock. Så det blir väl bättre snart (?).

Utomhus vågar jag inte vara långt hemifrån när hon sover i sjalen. Har också fruktat/funderat på vad jag ska göra om hon vaknar i sjalen och vill komma ut ur den när vi är i en affär t.ex. Det bör tillägas att jag har aldrig med mig vagn när jag promenerar med henne så alternativet som återstår är att bära henne i famnen om hon skriker. Det känns inte så kul...Hur gjorde ni andra?
Med första barnet va jag också nervös över att bära ute men nu med minstingen är vi ute dagligen i sjalen. Å andra sidan blir hon inte missnöjd i sjalen så länge hon inte blir hungrig eller för varm. Jag försöker tänka att det är samma sak som att ha henne i vagn om hon blir ledsen, bara det att är hon i sjalen så har jag henne redan i famnen om hon bli ledsen :)
Av Clee
FrokenG skrev:
Nadin skrev:Jag är också nybörjare och min målsättning med sjalen är just att bära inomhus så mycket som möjligt för att få saker gjorda hemma. För mig funkar det bara om jag har lyckats att amma henne (6 veckor gammal) först i min trikåsjal, trots att det känns inte så bekvämt för oss båda, för då somnar hon gott i den. Annars skriker hon bara eller kräks om jag försöker stoppa ner henne efter amningen. Men igår överraskade hon mig när hon gick med på att sitta vaken i sjal i en kvart, sen gallskrek hon som vanligt dock. Så det blir väl bättre snart (?).

Med första barnet va jag också nervös över att bära ute men nu med minstingen är vi ute dagligen i sjalen. Å andra sidan blir hon inte missnöjd i sjalen så länge hon inte blir hungrig eller för varm. Jag försöker tänka att det är samma sak som att ha henne i vagn om hon blir ledsen, bara det att är hon i sjalen så har jag henne redan i famnen om hon bli ledsen :)
Min fetmarkering! :tumup: :heart:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?