Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Pojkmamma
Hej!

Jag har precis skaffat min första sjal och ska förhoppningsvis börja bära min 3,5 månaders i den. Eftersom han gillar att vara framåtvänd skulle jag gärna pröva på att bära i buddhaposition. Är lite osäker på hur man placerar barnet i sjalen, vart ska fötterna vara? På videoklippen ser det ut som att benen är nästan rakt upp..blir det inte obekvämt för bebisen? I ett annat videoklipp såg det mer ut som att benen var korsade.. Hur länge kan man bära i denna position, så inte bebisen får ont i ryggen eller benen. Har ingen koll på detta ännu som ni märker, men hoppas man lär sig :)
Användarens profilbild
Av pocahontas
Ett tips kan annars vara att ha honom på höften, då kan han se mer men samtidigt lätt vända sig helt mot dig om det blir för mycket. Min yngsta var väldigt inne på att se framåt i den åldern och han älskade att sitta på höften.
Av mulle_80
bär ibland lilla syster snart ett år så hemma när vi är ute o leker med lilla storebror.
hon hänger så dant annars för att se vad han gör :Hahaa:
jag har satt henne med benen i kors då.
hur länge kan jag inte svara på för det brukar bli mycket upp o ner ur sjalen vid de tillfällena här.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?