Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag bär oftast Alfie i sjal på magen, i sele på ryggen någon enstaka gång. Hade gärna burit i sjal på ryggen eftersom jag fått för mig att det är bekvämare än becon, men efter över ett års sjalande kan jag fortfarande inte få till en bra ryggknut. :oops:
På framsidan finns brösten och myset- så min Idun ville bli buren fram. Och jag fick inte till så bra ryggbärning. Så vi bar fram. Hon sjalades mycket, och ammade i sjalen, tills hon var fyra kanske!

Så nog finns det barn som suttit i sjal fram hela tiden.

Nu bär jag lite blandat. Unne är dock lik dina bebisar, det där med att dra ihop benen så att han blir som en pinne- och då åker ryggsäcksknytningen all världens väg och han sitter med midjebältet upp under armhålorna. Tja. Jag kanske lär mig det nån gång, om det nu finns nåt trick.
esarina skrev:Jag frågar hellre om hjälp med att fixa en mössa på ryggen än har en bebis som ständigt försöker slingra sig ur sjalen för att se åt det håll vi är på väg. Och så får jag mindre ont i ryggen, blir inte lika varm. Men visst är det mysigare med dem på magen.
Så har det varit för mig också, det är barn som valt att åka på ryggen. Men de har bara kinkigt att krånglat vid magbärning med mig. Pappa och mormor får gärna bära de på magen minsann... :roll:
Jag får i alla fall bära på magen nu när de är sjuka. :loving:
Av MariaKB
Nu kommer jag att låta som världens största bimbo men jag bär på mage ja, och jag tycker att det är bekvämast och mysigast så, men jag tycker att det är så fult nu när han är så stor (och jag är så liten) att jag oftare bär på ryggen när jag går på stan. Kände mig deformerad när jag var gravid med min jättemage och att bära på mage känns ungefär likadant.
keramikkarin skrev:Unne är dock lik dina bebisar, det där med att dra ihop benen så att han blir som en pinne- och då åker ryggsäcksknytningen all världens väg och han sitter med midjebältet upp under armhålorna. Tja. Jag kanske lär mig det nån gång, om det nu finns nåt trick.
Mei tai funkar lite bättre än sjal på en sån bensträckarbebis här hemma.
Jag älskar att bära på magen och det är det jag alltid gör. Han är rätt stor, väger 12 kilo nu, men jag tycker att det är lika bekvämt som alltid.

Ibland hamnar han på ryggen. Som när jag grejar här hemma, lagar mat eller så, men jag har aldrig haft honom på ryggen offentligt så att säga.
Jag tycker att det är mindre tungt att bära på ryggen men som många påpekat har man ju mindre kontakt med barnet då.
Är man två stycken bär jag gärna på ryggen för då kan man dels få hjälp och dels kan den andre ha ögonkontakt med barnet och sätta på mössan igen :roll:

Men det är bra mysigt med kramar och spontanpussar när man bär fram!
MariaKB skrev:Nu kommer jag att låta som världens största bimbo men jag bär på mage ja, och jag tycker att det är bekvämast och mysigast så, men jag tycker att det är så fult nu när han är så stor (och jag är så liten) att jag oftare bär på ryggen när jag går på stan. Kände mig deformerad när jag var gravid med min jättemage och att bära på mage känns ungefär likadant.
:fnissa: Ja men jag kan faktiskt se den poängen - på senare tid när jag ser på bilder då jag bär barn ser jag alltid helt... droppformad ut. :shifty: Och ja, dropp-/päronform kanske inte är så där fasligt smickrande. Barnet sitter liksom så långt ned för att få plats med huvudet på axeln så knuten ser också rätt deformerad ut tycker jag, inte så tajt och fin som när barnet är runt halvåret liksom. Se bilden på mig i den här tråden t ex, eek...
Av MariaKB
Clee skrev: :fnissa: Ja men jag kan faktiskt se den poängen - på senare tid när jag ser på bilder då jag bär barn ser jag alltid helt... droppformad ut. :shifty: Och ja, dropp-/päronform kanske inte är så där fasligt smickrande. Barnet sitter liksom så långt ned för att få plats med huvudet på axeln så knuten ser också rätt deformerad ut tycker jag, inte så tajt och fin som när barnet är runt halvåret liksom. Se bilden på mig i den här tråden t ex, eek...
och jag är ju ungefär hälften så stor som du...
Första bar jag på magen tills jag var hyggligt höggravid med tvåan och då var han drygt två år. Jag bar i och för sig en del på ryggen också, men det kändes lite långt bort att ha honom bak ibland. Men sen kom tvåan och ettan behövde fortfarande mycket av mig så tvåan fick åka på magen någon månad, men han var en sådan som sov första 8 månaderna så när han var någon månad eller två fick han flytta bak på ryggen. Han hade inte någonting emot det och det var mer praktiskt. Sedan när han kom upp i pratåldern så var hans plats liksom redan på ryggen så han fortsatte att åka bak.
Vi barn Malva på magen rätt länge. Mycket för att hon sprattlade och drog ner benen rakt ner när man höll på och knöt på ryggen. Sen började jag bära i sele på ryggen och så hjälptes vi åt med ryggknyt under en period för att få ordning på sjal, barn, ben och allt.

Men apropå estetiska orsaker (och bimbovarning) så tycker jag det är gulligt med barn på magen men FULT med mina tuttar i kläm när jag bär i sjal på ryggen :hide: Så av den orsaken skulle jag hellre bära på mage om det inte var så att Malvas huvud hamnar framför mitt ansikte när jag bär henne på magen så att jag inte ser var jag går då :lol:
Min rygg mår bättre om jag bär på mage, fast jag är hel kass på att knyta när barnet sitter på magen på mig :siishah:

Sen kan jag väl uppskatta att se vart jag sätter fötterna om jag knatar i oländigt terräng (vilket jag helst gör, gillar inte vägar) samma om det ska mockas eller stängslas eller andra utomhus jobb sådär.
Men ändå, mage mysigast :loving:

Men ni som känner er försmå för att ha på mage, hur pass korta är ni? :)

måste nog kolla upp magknytningar igen
Både jag och Leia tycker det är mysigast med magbärning, fast hon börjar bli lite stor nu, ca 80 cm och 10 kg. Ska jag bära länge eller göra något som kräver rörelsefrihet så blir det oftast sele på ryggen eftersom Leia krånglar sig ur alla ryggknyt, t o m vrikkesikker :roll:.
Jag bar på mage i 1,5 år i sele och sjal, och sedan mest på ryggen. Tyvärr kan jag inte knyta sjalen på ryggen och gillar inte så mycket att ta upp henne själv i sele heller, så jag saknar tiden med magbärande. Det var mysigare också. Å andra sidan hade det varit praktiskt att bära på ryggen när hon var mindre, om hon sov och man ville göra annat.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?