Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Mosan skrev:Hur gick det?
Det gick bra!
en hade redan både sjal och sele, nån var såklart helt likgiltig, en hade en ringsjal hon inte kunde med, men vägrade prova när jag erbjöd henne att prova min. :?
tyvärr vågade bara en av mammorna prova, men hon testade både trikåsjalen och meitaien :D
MariaKB skrev:(Men sen vägrade hennes kille låta henne köpa en dyr sjal för att han tycker att barnen blir bortskämda :cry:)
För att inte tala om hur bortskämd hans fru skulle bli om hon slapp få ont i ryggen, fick ett till alternativ när barnet har svårt att somna, kunde få lite rörelsefrihet... :roll:

Varför anses sjalar så dyra med tanke på vad folk lägger ut på vagnar? (förlåt OT)
Bra fråga. Vad kostar en ny sjal i snitt, ungefär? :hmm:

Personligen ser jag inte sjal som ett alternativ till vagn, för mig kompletterar de varandra. Men en sjal är ju ingen större utgift ändå...den femte sjalen kanske känns som en onödig utgift, men den första?! :? Många har ju baby björn eller likande sele och de kostar väl minst lika mycket som en sjal, fast de har betydligt kortare användningstid? Vi betalade 1000kr för ergonomisk sele och 80kr för första sjalen(beg).. :wink:

Roligt att det gick bra stinten, och att i varje fall en mamma ville prova! :tumup:
Av MariaKB
Emma_oh skrev:
MariaKB skrev:(Men sen vägrade hennes kille låta henne köpa en dyr sjal för att han tycker att barnen blir bortskämda :cry:)
För att inte tala om hur bortskämd hans fru skulle bli om hon slapp få ont i ryggen, fick ett till alternativ när barnet har svårt att somna, kunde få lite rörelsefrihet... :roll:
Ja, och en bortskämd fru är nog hans mardröm. :roll: Men det var OT.
Rundabullar skrev:Bra fråga. Vad kostar en ny sjal i snitt, ungefär? :hmm:

Personligen ser jag inte sjal som ett alternativ till vagn, för mig kompletterar de varandra. Men en sjal är ju ingen större utgift ändå...den femte sjalen kanske känns som en onödig utgift, men den första?! :? Många har ju baby björn eller likande sele och de kostar väl minst lika mycket som en sjal, fast de har betydligt kortare användningstid? Vi betalade 1000kr för ergonomisk sele och 80kr för första sjalen(beg).. :wink:

Roligt att det gick bra stinten, och att i varje fall en mamma ville prova! :tumup:
Tja, om man köper allt nytt får man ju lätt fem sjalar på en barnvagn. Om vi antar att sjalarna kostar mellan 1000 och 1300 kr ungefär.
Å andra sidan kan man väl komma över en Babybjörn begagnat för en spottstyver.
Jag har också visat på BVC två gånger men funderar på om det är rätt forum. Förstagångsföräldrarna ser mest skeptiska ut och "de har testat BB". Tänkte att mvc kanske är ett bättre forum? Å för andragångsföräldrar som inte har lika mycket tid att sitta i soffan och mysa med ett närhetstörstade barn. Jag kan bara se till mig själv: visst bar jag sonen lite då och då i sjal men nu när lillan är här bär jag DAGLIGEN. Ute och inne och till dagis och affär och vart vi än ska, antingen lillan eller storebror (har ingen syskonvagn).
FrokenG skrev:Jag har också visat på BVC två gånger men funderar på om det är rätt forum. Förstagångsföräldrarna ser mest skeptiska ut och "de har testat BB". Tänkte att mvc kanske är ett bättre forum? Å för andragångsföräldrar som inte har lika mycket tid att sitta i soffan och mysa med ett närhetstörstade barn. Jag kan bara se till mig själv: visst bar jag sonen lite då och då i sjal men nu när lillan är här bär jag DAGLIGEN. Ute och inne och till dagis och affär och vart vi än ska, antingen lillan eller storebror (har ingen syskonvagn).
Jag hade också gärna träffat de som har typ 2:a barnet på G eller nyss fått, men här finns inga forum för det varken på MVC eller BVC.
Sen har man ju ändå alltid "normal normen" att slåss mot, man är ju värsta hippie mamman om man bär i sjal :wink: och att sticka ut är ju det värsta man kan göra i ett litet samhälle.
stinen skrev:
FrokenG skrev:Jag har också visat på BVC två gånger men funderar på om det är rätt forum. Förstagångsföräldrarna ser mest skeptiska ut och "de har testat BB". Tänkte att mvc kanske är ett bättre forum? Å för andragångsföräldrar som inte har lika mycket tid att sitta i soffan och mysa med ett närhetstörstade barn. Jag kan bara se till mig själv: visst bar jag sonen lite då och då i sjal men nu när lillan är här bär jag DAGLIGEN. Ute och inne och till dagis och affär och vart vi än ska, antingen lillan eller storebror (har ingen syskonvagn).
Jag hade också gärna träffat de som har typ 2:a barnet på G eller nyss fått, men här finns inga forum för det varken på MVC eller BVC.
Sen har man ju ändå alltid "normal normen" att slåss mot, man är ju värsta hippie mamman om man bär i sjal :wink: och att sticka ut är ju det värsta man kan göra i ett litet samhälle.
Visst är det så! Jag har ändå varit väldigt noga med att inte glömma och sminka mig när jag varit där, ha ha ha! Å jag tycker faktiskt jag tillhör "normalnormen". Förutom sjalen då....
Idag blir det BVC igen :-) Tredje gången nu. Så himla glad att min BVCtant tar det på allvar och nu va det hennes kollega som ville att vi skulle komma. Sist jag va där sa hon att hon skulle promota mer för sjal eftersom de precis varit på föreläsning ang platt skalle och det är ju hundra gånger bättre att ha barnet i sjal än att det hela tiden dag som natt ska ligga på rygg (för många tror ju att magläget i sig är livsfarligt).
FrokenG skrev:Idag blir det BVC igen :-) Tredje gången nu. Så himla glad att min BVCtant tar det på allvar och nu va det hennes kollega som ville att vi skulle komma. Sist jag va där sa hon att hon skulle promota mer för sjal eftersom de precis varit på föreläsning ang platt skalle och det är ju hundra gånger bättre att ha barnet i sjal än att det hela tiden dag som natt ska ligga på rygg (för många tror ju att magläget i sig är livsfarligt).
:tumup:
Det gick riktigt bra idag! Tog ett råd här ifrån tråden och tog med en Babybjörn också. Visade på skillnaden för barnet när det gäller sittytan och sa att jag personligen tycker ju det är skönare att sitta i en soffa än på en cykelsadel :-) Tror det fastnade bättre än att gå in på ergonomiska fördelar.
FrokenG skrev:Det gick riktigt bra idag! Tog ett råd här ifrån tråden och tog med en Babybjörn också. Visade på skillnaden för barnet när det gäller sittytan och sa att jag personligen tycker ju det är skönare att sitta i en soffa än på en cykelsadel :-) Tror det fastnade bättre än att gå in på ergonomiska fördelar.
:vågen:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?