Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ska nog sy mig en mei tai men undra nu vad man ska använda till att stoppa med? Dels "fyrkanten" och dels miljebandet (framtill). Lättast vore att ta ett gammalt täcke hemma, men det är ju i ngt syntet och känns varken svalt på sommaren eller varmt på vintern utan snarare tvärtom. Bomull varken isolerar eller värmer vidare va? Klippa isär ngn ullkofta? :Hahaa:

Vad rekommenderar ni? :hmm:
Senast redigerad av Nadja den mån maj 16, 2011 23:34, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Kristina
Liggunderlag till midjebältet. Fyrkanten har inte jag heller fodrat, den är sydd med 3 lager, 2 i samma tyg som resten av mei taien och ett lager med paneltyg.
Användarens profilbild
Av millla
De MT jag har sytt har jag fodrat med bordsfilt. 1 lager i ryggdelen och 3-4 lager i midjebandet.
Nadja skrev:hur långt har ni vadderat midjebandet? bara precis sittytans bredd eller längre?
Längre. Så långt det är möjligt utan att det ska störa knuten.
Nadja skrev:Visst bör man tvätta tyget innan? Nytt tyg.
hur långt har ni vadderat midjebandet? bara precis sittytans bredd eller längre?
Ja, tvätta är smartast. :)
Jag vadderade fram till höftknölarna ungefär, tyckte det blev bra. Tänk på att sy fast vadderingen i tyget också, annars blir det lite dumt.. (been there..)
Sådär ja. Valde att sy en "prototyp" i gardin och spill. Det gjorde jag rätt i :Hahaa: den går absolut att bära i men sömmar och annat blev ytterst fula.
Har lärt mig en del och vet nu närmare hur jag ska sy den riktiga. Men längst vägen insåg jag att jag behöver ett något att skära till tyg på. Jag suger på att klippa ut bitar. Hur gör ni? Vad rekommenderar ni?
Nadja skrev:Sådär ja. Valde att sy en "prototyp" i gardin och spill. Det gjorde jag rätt i :Hahaa: den går absolut att bära i men sömmar och annat blev ytterst fula.
Har lärt mig en del och vet nu närmare hur jag ska sy den riktiga. Men längst vägen insåg jag att jag behöver ett något att skära till tyg på. Jag suger på att klippa ut bitar. Hur gör ni? Vad rekommenderar ni?
jag (vad heter det?) drar ut bitarna ur tyget istället. alltså i trådriktningen, klipper ett litet hack och sen drar jag resten. Då blir det rakt och fint.
Kristina skrev:
Nadja skrev:Sådär ja. Valde att sy en "prototyp" i gardin och spill. Det gjorde jag rätt i :Hahaa: den går absolut att bära i men sömmar och annat blev ytterst fula.
jag (vad heter det?) drar ut bitarna ur tyget istället. alltså i trådriktningen, klipper ett litet hack och sen drar jag resten. Då blir det rakt och fint.
Så gör jag med när det är möjligt.
Kajsabajsa skrev:
Kristina skrev:
förstås. Men det funkar ju bara på ena hållet.. :hmm:
Kajsabajsa skrev:Jag använder strykbrädan så jag kan stå och klippa. Mycket lättare än att sitta tycker jag. Fast jag klipper med sax och skär inte så det var nog inte svar på din fråga egentligen :D
bättre än att klippa på golvet - så det ska jag testa nästa gång! Tack! :)
Nadja skrev:
Kajsabajsa skrev:
Kristina skrev:
förstås. Men det funkar ju bara på ena hållet.. :hmm:
Fast så länge du inte ska ha diagonalt funkar det ju.

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?