Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av moggleif
-Är det inte jobbigt med en bebis på ryggen i uppförsbacken?

Mitt svar:
-Skulle det varit lättare med en tung vagn att putta uppför också?

Fick inget svar på det...
När Liten var ca 3 månader var vi på segelsemester och efter en promenad på land bestämde vi att Mamma och Stor skulle stanna en stund och leka vid stranden medan Pappa och Liten skulle uppsöka skuggan i båten så de gick före.
På väg mot båten mötte Pappa, med sovande Liten i lila Gås på magen ett äldre par som ivrigt teaterviskade på långt håll.
Det Pappa hann uppfatta mitt i mötet var -"Men, VAR är mamman??!?!" :whut:

Annars har jag hört en liten pojke viska till sin mamma: -"Titta mamma... Hon har en bebis... i... magen..." :loving:

Och kusinen (då runt 2 år) som varje gång förvånat utropade :siishah: -"Du har en bäääbis på ryggen!!!"'

//A
Vanligaste: "Det ser så mysigt ut"

Mysigaste kommentaren kommer nog från en äldre dam som kom fram och sa "åh vad jag önskar att vi hade gjort så där när mina barn var små. Passa på och njut och bär så mycket du orkar! Bebisen ser verkligen ut att ha det bra" :heart:
Användarens profilbild
Av Weeiii
"Man kan ha den på magen också, det gillar jag bättre" från en 5-åring på sonens förskola när jag kom med min lilla på ryggen.
Användarens profilbild
Av keah
Weeiii skrev:"Man kan ha den på magen också, det gillar jag bättre" från en 5-åring på sonens förskola när jag kom med min lilla på ryggen.
:app:
Av FrokenG
Fick höra av en äldre man nu i veckan att jag såg "välpackad" ut :) Hade jag inte haft lillan i sjal på magen vet jag inte hur jag skulle reagera på en sån kommentar, förolämpad eller trakasserad :P
Användarens profilbild
Av Kvinniska
"Det kan inte vara så skönt att sitta så där med benen, det skär väl in bakom knäna?" (En förespråkare för BB. )

"Lilla groda"
Användarens profilbild
Av norkmedoo
roligast och mest framfusig var nog:
- ni är fanimej inte kloka! först bär ni barnen i nio månader sedan knyter ni fast dom på kroppen!?!

rolig fast knäpp:
-får jag ta en bild?!

söt:
-är du med barn?
Av Hell Cat
norkmedoo skrev:roligast och mest framfusig var nog:
- ni är fanimej inte kloka! först bär ni barnen i nio månader sedan knyter ni fast dom på kroppen!?!

rolig fast knäpp:
-får jag ta en bild?!

söt:
-är du med barn?
:shock: :Hahaa:
Användarens profilbild
Av SCSI
De vanligaste kommentarerna är helt klart varianter på hur bra barnet ser ut att ha det, kombinerat med tanter som önskar att de hade kommit på sjalgrejen när deras barn var små.

Roligast var nog en tjej som gick ikapp mig på stan när jag bar i sjal på ryggen för att fråga mig var jag köpt min upphängningsanordning till bäbisen. :mrgreen:

En tant som länge sneglade på mig i en butik innan hon med viss lättnad utbrast "jaha, det var en BÄBIS där!" var lite rolig oxå. Hon hade tyckt att jag hade väldigt konstiga läten för mig där sonen satt nyfödd innanför jackan och spädbarnsknorrade för fullt. :D
Användarens profilbild
Av Emma_oh
jag var lite okänslig på konsum mot en äldre man när krypet var mindre.
Han tittade och sa "åååh sover hon?"
Varpå jag ärligt svarade
"nej hon äter"
varpå han blev omåttligt generad :?
förlåt farbrorn jag tänkte inte på att det skulle varit något pinsamt med det...
Av FruFrid
Har sedan S föddes fått en hel del kommentarer i stil med "Ja, jag tyckte väl att magen såg konstig ut" när de upptäckt att bebisen satt på utsidan.

Den konstigaste reaktionen fick jag av en tant i lekparken. Hennes barnbarn lekte med mina killar och när hon upptäckte S på min mage kom hon fram och sa "Åh, en bebis. Den där kan inte vara gammal". Nej, hon är bara 8 veckor svarade jag. Då blir tanten skitsur, snörper på munnen och muttrar "Jaså, så gammal".
Blev lite :hmm: minst sagt...
Mest är det samma kommentarer som alla andra om att det ser skönt och mysigt och praktiskt ut.

När vi var ute och reste i höstas bar sambon då 3½-åringen en hel del medan 1½-åringen samtidigt gick. Lägg även till att 3½-åringen gärna stoppade napp i munnen men det gjorde inte lillasyster.
'Är de tvillingar?' fick vi höra flera gånger. Min mor svarade oftast - nä, det skiljer 2 år men de fyller år samma dag :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?