Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mammatillE
Vi vuxna gillar Becon mycket, och jag vill styra över till ryggbärande (delvis). Men E vill åka sjal på magen. Hon har somnat på ryggen i becon några gånger och nån gång på magen, men många gånger krånglar hon mest runt i selen och gnäller. :roll: En vanesak eller vad?
Av sjaltokan
Nä jag tror sjal är en annan känsla, lite mer ombonat och säkert skönare även för barnet.

öva på att knyta på ryggen?? :hide:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Gissningsvis är det väl mycket skönare/mysigare att sitta i sjalen på magen än i selen på ryggen - och då är det ju väldigt klokt av er unge att tala om det för er!? :heart:

(och vi bärare föredrar ju ofta vissa bärdon framför andra också ;-) )

Vad säger hon om sjal på ryggen annars? Om hon ny föredrar sjal framför sele? Kke det kan vara en kompromiss när det kommer till sov-bärandet, och att hon åker sele när hon tycker att det är ok?
Av mammatillE
Haha jo det är säkert så att sjal är skönare och mer avskalat från intryck. Hon gillar ju sjal bättre på magen..
SÅ.. Jahaja. Ja det är väl bara att träna vidare på ryggknyt. Kan inte det ännu :oops: .
Jag har en docka som agerar statist tills jag lärt mig :D .

E kommer säkert att gilla sjal på ryggen bättre. Jag gillar iofs också sjal rent generellt men becon är ju så snabb och smidig och lite svalare. :?

Jo att prova beco när hon är glad och nöjd är nog klokt. Och köra sjal när det är sovtajm. Så länge.
Man kanske kan hoppas att hon vänjer sig längre fram ändå...?
(Fast svärmor, som oftast bär E i famnen, säger att E gillar ganska "fast" grepp vid sövning då med. Som i sjal typ.. :roll: )
Av herilane
Båda mina barn har föredragit magknytningar framför rygg, oavsett bärdon. Mysigare läge? Hjärtljud? Mjukare, varmare, kramigare? Vet inte men så har det varit.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Då mina var i samma ålder som din E har de också föredragit att sitta i bärsjal på magen än på ryggen. När jag först började bära dem på ryggen föredrog de en ganska hög knytning, typ omsluten ryggsäck eller vrikkesikker. Omslutet ryggkryss eller bärsele hamnar de ju betydligt längre ner och trivdes inte alls lika bra, förrän de blev lite större (läs: en bit över året).
Av mammatillE
herilane skrev:Båda mina barn har föredragit magknytningar framför rygg, oavsett bärdon. Mysigare läge? Hjärtljud? Mjukare, varmare, kramigare? Vet inte men så har det varit.
Ja det är ju mysigare absolut. Bara inte så praktiskt alltid. :wink:
Av mammatillE
Scharlott skrev:Då mina var i samma ålder som din E har de också föredragit att sitta i bärsjal på magen än på ryggen. När jag först började bära dem på ryggen föredrog de en ganska hög knytning, typ omsluten ryggsäck eller vrikkesikker. Omslutet ryggkryss eller bärsele hamnar de ju betydligt längre ner och trivdes inte alls lika bra, förrän de blev lite större (läs: en bit över året).
Hu..en bit över året.. :whut: Det är ju ett tag kvar tills dess.. :wink:

MEN idag har jag faktiskt sövt henne i selen på ryggen. :app: Satte upp henne själv för första gången också och det gick bra. Väldigt bra faktiskt, hon sover gott där bak nu! :loving: Så skönt. Så jag håller tummarna för att det fortsätter. Och så ska jag träna vidare på ryggknyt med min stuntman-docka :tumup: . Sjal är ju bekvämare än sele för mig med.. Bara inte lika snabbt..

Det är omsluten ryggsäck jag försöker lära mig 8)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?