Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

tk81 skrev:tänkte jag skulle sticka en reventuli sjal men det står helt still i huvudet hur man ökar med vänster eller höger lutning

tänkte att någon här säker vet då jag inte kan komma ihåg hur man gör :)
Ökning åt höger: http://tantkofta.blogspot.com/2009/06/n ... hoger.html
Ökning åt vänster: http://tantkofta.blogspot.com/2009/06/n ... nster.html

:tumup:
Användarens profilbild
Av MuuM
Ännu en raglan/tantkoftafråga:

Jag tänkte ju göra en pippitröja och den har ett sprund i halsen. Då borde jag kunna lägga upp rätt antal maskor från början och bara sticka fram och tillbaka tills sprundet är tillräckligt långt. Och sen tänkte jag göra en icordavslutning i det. Låter det snyggt? :hmm:

Jag har förresten skrivit in alla räknegrejor från Incredible raglan i ett excel-ark om någon vill ha. 8) Har inte lagt in mina mått än, men det borde stämma. PMa mailadress i så fall.
MuuM skrev:Ännu en raglan/tantkoftafråga:

Jag tänkte ju göra en pippitröja och den har ett sprund i halsen. Då borde jag kunna lägga upp rätt antal maskor från början och bara sticka fram och tillbaka tills sprundet är tillräckligt långt. Och sen tänkte jag göra en icordavslutning i det. Låter det snyggt? :hmm:

Jag har förresten skrivit in alla räknegrejor från Incredible raglan i ett excel-ark om någon vill ha. 8) Har inte lagt in mina mått än, men det borde stämma. PMa mailadress i så fall.
Funkade det till barn och bebisar också? Och är det typ samma som tant Kofta?
Användarens profilbild
Av MuuM
zandrama skrev:

Nja... Itne samma som koftans men det funkar till barn och bebisar. Man skriver in sina mått och sin stickfasthet och räknar ut hur man ska göra. http://www.woolworks.org/patterns/raglan.html
zandrama skrev:

Jag har stickat incredible fit custom raglan till en treåring. Det funkar :D.
Användarens profilbild
Av MuuM
Vad bra det går för mig. :roll: Hur 17 ska framsidan på halsen vara fler maskor än baksidan när man tar bort 83% och sedan 8 maskor till? Var gör jag fel? :help:
Användarens profilbild
Av MuuM
MuuM skrev:Vad bra det går för mig. :roll: Hur 17 ska framsidan på halsen vara fler maskor än baksidan när man tar bort 83% och sedan 8 maskor till? Var gör jag fel? :help:
Var gör jag fel? Jo, när jag läser hur jag ska göra. :oops: :hide: :roll:
Användarens profilbild
Av melon
MuuM skrev:
MuuM skrev:Vad bra det går för mig. :roll: Hur 17 ska framsidan på halsen vara fler maskor än baksidan när man tar bort 83% och sedan 8 maskor till? Var gör jag fel? :help:
:lol: :klappa: :loving:
En till Revontulifråga och mönsterläsning

Man ska börja med 5 maskor, sticka ett varv och sen börja på mönstervarv, varv nr2;
två kantmaskor, en maska med ökning, mittenmaska, en maska med ökning och två kantmaskor, hur jag än fundrar får jag första mönstervarvet till 7 maskor :help:

Har jag missat nåt?
MuuM skrev:
Läsa är bra men ibland räcker det inte riktigt :wink:
telistant skrev:En till Revontulifråga och mönsterläsning

Man ska börja med 5 maskor, sticka ett varv och sen börja på mönstervarv, varv nr2;
två kantmaskor, en maska med ökning, mittenmaska, en maska med ökning och två kantmaskor, hur jag än fundrar får jag första mönstervarvet till 7 maskor :help:

Har jag missat nåt?
Nu klickade det till! bara en ökning, typ mellan maskor, då går det inte åt nån stickmaska, då går det ihop :duh:

Tja det är ju min första diagramstickning så jag får skylla på det 8)
Användarens profilbild
Av tweed
Jag vill sticka ett par tofflor till H, men jag hittar inget fint mönster. Hon har strl 24 ungefär och jag har ett garn som är 50m/50g. JAg har tänkt sticka dem randiga så slätstickning vore önskvärt. Någon som har nåt tips?
kvarnvik skrev:Jag vill sticka ett par tofflor till H, men jag hittar inget fint mönster. Hon har strl 24 ungefär och jag har ett garn som är 50m/50g. JAg har tänkt sticka dem randiga så slätstickning vore önskvärt. Någon som har nåt tips?
Jag har stickat tofflor genom att sticka "toe-up" och sluta några varv ovanför hälen. :tumup: Både åt mig, U och Alma. Tovade dem också, och det blev toppensköna tofflor som sitter bra även på små fötter!
solängel skrev:
kvarnvik skrev:Jag vill sticka ett par tofflor till H, men jag hittar inget fint mönster. Hon har strl 24 ungefär och jag har ett garn som är 50m/50g. JAg har tänkt sticka dem randiga så slätstickning vore önskvärt. Någon som har nåt tips?
Jag har stickat tofflor genom att sticka "toe-up" och sluta några varv ovanför hälen. :tumup: Både åt mig, U och Alma. Tovade dem också, och det blev toppensköna tofflor som sitter bra även på små fötter!
...och jag har stickat en socka (den andra har jag inte hunnit med ännu) enligt vanligt uppifrån och ned sockmönster fast med bara 1cm skaft till mig själv, och utifrån hur den känns på så borde det gå att göra på samma sätt även om tanken är att det ska bli tofflor och inte sockor, typ sticka dem lite större och tova dem lätt! :D
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?