Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag kände mig som värsta Amundsen på väg till Nordpolen imorse när jag pulsade genom 3 dm snö på väg till förskolan med två barn bakom mig på snowracer och lilltjejen i sjalen på magen... Utan sjalen men med vagn hade det varit HELT omöjligt att få dit alla! Hurra!
Så tycker jag att det har varit hela vintern. Jag har känt mig så nöjd varje gång jag seglar förbi svettiga mammor som kämpar med sina barnvagnar genom snö, is och plogvallar. :D
millla skrev:Så tycker jag att det har varit hela vintern. Jag har känt mig så nöjd varje gång jag seglar förbi svettiga mammor som kämpar med sina barnvagnar genom snö, is och plogvallar. :D
Samma här! Så smidigt så! :tumup:
Ja visst är det härligt att slippa vagnen ibland :tumup:

Jag svor här om veckan när jag släpade mej med en dubbelvagn och 27 kg ungar genom snömodden. Alla jag mötte sa att det där ser tungt ut :roll: tack jag vet :lol: Hade inte riktigt räknat med att det skulle vara så mycket snö igen.

Då lovprisade jag mina sjalar och selar som jag tyvärr inte använde just den gången pga min rygg har strejkat ett tag. (börjar bli bättre)
millla skrev:seglar förbi
just idag seglade jag inte förbi direkt :D men 1 km/tim som hastigheten nog var, var nog ändå snabbare än mammorna med vagn. Fast nu sover hon på tomten i vagn, i den friska luften, så var sak har sin plats... :vågen:
...för att inte tala om själsfriden i kollektivtrafiken. Bor man inte på ändhållplatsen var i alla fall jag sjukligt nervös varje gång vi skulle ha med vagnen förra vintern - ryms vi med på bussen, vilken vagn ska vi till på tåget, shit varför flyttar sig de här idioterna inte på sig?

Denna vinter, ingen vagn = alltid lugn och nöjd under och inför resa.
joannaoj skrev:...för att inte tala om själsfriden i kollektivtrafiken. Bor man inte på ändhållplatsen var i alla fall jag sjukligt nervös varje gång vi skulle ha med vagnen förra vintern - ryms vi med på bussen, vilken vagn ska vi till på tåget, shit varför flyttar sig de här idioterna inte på sig?

Enda nackdelen (åtminstone här i Stockholm) är att man måste betala biljett på bussen om man sjalar, har man vagn (med barn i :lol: ) så åker man gratis...
Och jag tog faktiskt vagnen till dagis just i eftermiddags... det kändes bra korkat men jag kom inte på nåt bättre.

En halvtimme innan vi skulle gå hämta storasyster så gick vi ut för att skotta snä. Jag satte A i vagnen och körde igång med skottningen. Och han somnade precis när jag blev klar... Han har aldrig somnat i stillastående vagn tidigare. Jag ville verkligen inte väcka honom så jag fick kämpa mig med vagnen genom snön. Usch alltså.
petraokalle skrev:
joannaoj skrev:...för att inte tala om själsfriden i kollektivtrafiken. Bor man inte på ändhållplatsen var i alla fall jag sjukligt nervös varje gång vi skulle ha med vagnen förra vintern - ryms vi med på bussen, vilken vagn ska vi till på tåget, shit varför flyttar sig de här idioterna inte på sig?

Enda nackdelen (åtminstone här i Stockholm) är att man måste betala biljett på bussen om man sjalar, har man vagn (med barn i :lol: ) så åker man gratis...
:shock: VA. ... Betalar man i stockholm :whut:
Vi slipper betala här i Malmö ÄN..
Jag fattar inte man tar mindre plats än en barnvagn.
Bebile74 skrev:
petraokalle skrev:

Jag tror att man åker gratis med barnvagn för att det underlättar för SL, inte för att de vill vara snälla. Om varje förälder med barnvagn, efter att ha stigit på i mittendörren, ska tränga sig fram till föraren, visa/stämpla biljett, och sedan tränga sig tillbaka till vagnen igen, allt medan bussen står still, så skulle det ta alldeles för mycket tid.
herilane skrev:
Bebile74 skrev:
petraokalle skrev:
joannaoj skrev:

Jag tror att man åker gratis med barnvagn för att det underlättar för SL, inte för att de vill vara snälla. Om varje förälder med barnvagn, efter att ha stigit på i mittendörren, ska tränga sig fram till föraren, visa/stämpla biljett, och sedan tränga sig tillbaka till vagnen igen, allt medan bussen står still, så skulle det ta alldeles för mycket tid.
Yep, så är det! Det finns ju heller inte några skäl till att åka gratis för att man råkar bära med sjal kan jag tycka.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?