Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Garman
Vi ska ut och resa och funderar på att ha en sjal som är lite lättare och inte behöver knytas när man typ måste på och av med den hela tiden som på flygplatser och annat. Funderar på en Tri-cotti...någon som testat?

Andra tips på ej knytsjal?
Förra julen, när barnet var kring fyra månader gammal, hade vi en tricotti med på resa till Norrland. Jag tyckte alltid att den var smidig och bra, lätt och snabb att hantera, och vem som helst kunde låna den. Problemet på resan var transporterna, och framförallt med mycket packning och lite bråttom. När vi skulle gå med packning i händerna till flygbussen fick jag jätteont.

En tricotti i rätt storlek (tight!) känns bra med ett litet barn, och jag orkade lalla och dansa runt hemma hela dagen med barnet i den, men jag orkade inte riktigt med längre promenader i snabb takt. När barnet passerade 7 kg så tyckte jag att det blev för tungt med tricottin över huvudtaget.
Användarens profilbild
Av Hallon
Hallon skrev:Jag har inte testat tricotti på resa men vill tipsa om att knyta dubbelkryss! Perfekt om man ska ta i och ur barnet hela tiden utan att knyta om!
Vävd! Och det räcker med c:a 4,2m (som också funkar bra till ryggknyt). Åtminstone till mig som är stl M och 167cm lång.
Hallon skrev:Jag har inte testat tricotti på resa men vill tipsa om att knyta dubbelkryss! Perfekt om man ska ta i och ur barnet hela tiden utan att knyta om!
:iagree:
Dubbelkryss är himla smidig knytning som du kan ha påknuten och stoppa i och ta ur barnet efter behov :tumup:
Garman skrev:Hm...jag är 192 och ganska bred över ryggen... Pappa som skriver här 8)
Du behöver 4,7 m då du knyter dubbelkryss (och även vissa ryggknytningar). Vill du även kunna knyta omslutet behöver du 5,2 m. Här finns en vägledande storlekstabell då du ser vilken sjallängd som krävs för olika knytningar: http://www.mammabarn.se/getpage.asp?do=31

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?