Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elizabeth
Nu måste ni vara så snälla och hjälpa mig med min packning inför resan till Thailand! Kan inte bestämma mig vad jag ska ha med mig att bära i. Så här ser förutsättningarna ut: en tvååring, en sju månaders, en vagn som de kan turas om att åka i om det behövs. Becon ska med samt en vattensjal, därefter vet jag inte riktigt... har flera vävda sjalar men jag är inte så sugna på någon av dem, tror jag. Har en sval och skön Easy-hug, funkar dock bara till den minsta, sedan har jag en ringsjal som jag är sugen på, där kan båda åka vid behov. Sedan måste jag erkänna att vi har en Baby Björn som maken älskar, på grund av att den faktiskt har ett bra huvudstöd, så den har han bestämt ska med :hmm: . Skulle vara kul med lite input på vad jag ska ta med, kan ju inte packa alla bärdon!
Användarens profilbild
Av Elizabeth
Ingen som har ideer om min sjalpackning? Det kanske är för att jag nämnde makens Baby Björn, hehe!

Nå väl jag tror det får bli Becon, båda kan åka i den och ringsjal skönt på flyget.
Användarens profilbild
Av sacha42
Vi åker nog till våren så jag tassar.

Mina funderingar ligger i 1sele, i solarvailringsjal och kanske 1 mt. Vi reser med en 5 åring och en 1 år 3månders. Vagn vet jag inte. Kanske vi borde ha med.. :lol:
Användarens profilbild
Av camsch
Lite svårt att råda...
Jag skulle ha med mig bärdon så att vi skulle klara oss utan vagn en dag om vi ville. Och med 2 så pass små så blir det ju ändå några timmar.
Du har ingen Mei Tai? Eller en tunn långsjal?
För det är det jag skulle ta med mig i så fall.

Och ang Babybjörnen så tror jag ändå att fördelarna med att bära väger över nackdelen med "icke-grodposition" inom rimlig längd på bärtid i alla fall. Men jag beundrar att han klarar av att bära en 7 månaders (tar för givet att det inte är 2-åringen :wink:) i den...

Tillägger: Inser nu att jag inte nämner becon alls, den fanns liksom redan med i packlistan, så jag tänker utöver den...
Senast redigerad av camsch den ons jan 12, 2011 22:44, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Isanna
När vi var i Thailand med vår då ettåring så hade vi en sele, en vävd sjal och vagnen med oss. Sjalen orkade jag inte ens tänka på att vira in oss i. Det var för varmt för det, både för mig och dottern. :roll: Selen användes flitigt och vagnen likaså. Den var perfekt att ha med sig för att sova vid pool och strand och vid sena restaurangbesök. :tumup:
Användarens profilbild
Av Elizabeth
Nu är jag hemkommen efter semestern och jag kan berätta hur det blev. Becon var med så klart och den användes mycket av den lilla och ibland av den stora. den är suvve men jag blir galen av att inte kunna ha den på ryggen när hon sover, på grund av det usla huvudstödet. På planet använde jag ringsjalen när det blev dags att sova för natten, kunde ammas till sömns i typ vaggposition och sedan sussade hon sött och jag slapp sitta och kramphålla henne. Under sem användes den till och från av båda. Easy hugen användes bara ibland, bra för den är så sval, men där måste man alltid hålla en stadig hand så den inte öppnar sig om hon typ kastar sig bakåt.

Men bäst av allt var vattensjalen, jag ääääääälskar den, varje förmiddag badade vi i poolen ca två timmar och då sov den yngsta gott där i. Slog aldrig fel, ner i sjalen, plums i vattnet, litens ögon kippade ett par gånger sedan snark. :loving: Det gällde bara att komma ihåg att byta axel varje dag för solbrännans skull :D . Fick mycket kommentarer och blickar när vi badade och folk insåg att jag hade en sovande bebis på bröstet. Misstänker att vi även kommer finnas i några japanska fotoalbum.

Rent generellt var det svårt att bära på dagen, då det blev för varmt. Vagnen var med men användes mest för att transportera badutrustningen. Det var för övrigt för varmt att sitta i vagn.
Användarens profilbild
Av Elizabeth
Jo, det glömde jag! Baby Björnen som maken ville ha med följde med ända till parkeringen vid Arlanda, där passade jag på att föreslå att vi skulle lämna den i bilen eftersom vi hade så mycket packning och det gick han med på!
Av mammatillE
Elizabeth skrev:Nu är jag hemkommen efter semestern och jag kan berätta hur det blev. Becon var med så klart och den användes mycket av den lilla och ibland av den stora. den är suvve men jag blir galen av att inte kunna ha den på ryggen när hon sover, på grund av det usla huvudstödet. På planet använde jag ringsjalen när det blev dags att sova för natten, kunde ammas till sömns i typ vaggposition och sedan sussade hon sött och jag slapp sitta och kramphålla henne. Under sem användes den till och från av båda. Easy hugen användes bara ibland, bra för den är så sval, men där måste man alltid hålla en stadig hand så den inte öppnar sig om hon typ kastar sig bakåt.

Men bäst av allt var vattensjalen, jag ääääääälskar den, varje förmiddag badade vi i poolen ca två timmar och då sov den yngsta gott där i. Slog aldrig fel, ner i sjalen, plums i vattnet, litens ögon kippade ett par gånger sedan snark. :loving: Det gällde bara att komma ihåg att byta axel varje dag för solbrännans skull :D . Fick mycket kommentarer och blickar när vi badade och folk insåg att jag hade en sovande bebis på bröstet. Misstänker att vi även kommer finnas i några japanska fotoalbum.

Rent generellt var det svårt att bära på dagen, då det blev för varmt. Vagnen var med men användes mest för att transportera badutrustningen. Det var för övrigt för varmt att sitta i vagn.
Hej !

Vad härligt det låter! :app: Vad hade du för vattensjal? Haha kan tänka mig att folk blev fascinerade! Det låter supermysigt!
Användarens profilbild
Av Elizabeth
Jag tror att vattensjalen var en Taylor sling, tror den heter så och den var helt super! Ja det var härligt, längtar tillbaka :D
mammatillE skrev:
Elizabeth skrev:Nu är jag hemkommen efter semestern och jag kan berätta hur det blev. Becon var med så klart och den användes mycket av den lilla och ibland av den stora. den är suvve men jag blir galen av att inte kunna ha den på ryggen när hon sover, på grund av det usla huvudstödet. På planet använde jag ringsjalen när det blev dags att sova för natten, kunde ammas till sömns i typ vaggposition och sedan sussade hon sött och jag slapp sitta och kramphålla henne. Under sem användes den till och från av båda. Easy hugen användes bara ibland, bra för den är så sval, men där måste man alltid hålla en stadig hand så den inte öppnar sig om hon typ kastar sig bakåt.

Hej !

Vad härligt det låter! :app: Vad hade du för vattensjal? Haha kan tänka mig att folk blev fascinerade! Det låter supermysigt!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?