Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#732675
Precis vad jag funderar över. Det står ju på hemsidan att den har ett "waterproof shell", men tyget gör inte riktigt ett vattentätt intryck :?

Duggregn tror jag visst inte är något problem, men hur fungerar den i ösregn? Skulle haft den med i Grövelsjön i söndags, men vi tog regnponchon istället (som sonen vägrade).

Jag får väl ställa mig i duschen med den annars för att testa :lol:
Användarens profilbild
Av mojsan
#732978
Bor ju i Gbg :wink: och njääh, ett hällregn håller den inte riktigt för. Men hyffsat ändå. I vintras hade jag fleecen i , och genom båda kommer det inte.
Användarens profilbild
Av Cinnamon
#732983
En halvtimme ganska ordentligt regn klarar den. Men då har tyget börjat suga in vattnet.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
#733463
Tyras å Knuts mamma skrev:Jag tycker också den klarar regn ganska bra, däremot verkar den nyare ha ett annat tyg som säkert klarar det ännu bättre. Men vi har varit ute ca 1 h i spöregn och tyget blev ju blött men det blev inte blött på insidan, så vi blev inte blöta.
Vilken är den nyare då? Vi köpte våran i höstas, det är den med grålila foder (alltså inte det ljusblå fodret, den var en årsmodell tidigare). Finns det någon ännu nyare nu eller?

Sjutton också, vi skulle så klart haft ytterjackan med till Grövelsjön. Men vi trodde ju att regnponchon skulle bli utmärkt, hade inte en tanke på jackan. Synd bara att vi inte provat ponchon hemma först :roll:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
#733472
Tyras å Knuts mamma skrev:
EmilsMamma skrev:
Tyras å Knuts mamma skrev:Jag tycker också den klarar regn ganska bra, däremot verkar den nyare ha ett annat tyg som säkert klarar det ännu bättre. Men vi har varit ute ca 1 h i spöregn och tyget blev ju blött men det blev inte blött på insidan, så vi blev inte blöta.
Vilken är den nyare då? Vi köpte våran i höstas, det är den med grålila foder (alltså inte det ljusblå fodret, den var en årsmodell tidigare). Finns det någon ännu nyare nu eller?

Sjutton också, vi skulle så klart haft ytterjackan med till Grövelsjön. Men vi trodde ju att regnponchon skulle bli utmärkt, hade inte en tanke på jackan. Synd bara att vi inte provat ponchon hemma först :roll:
Det är den jag menar som den nyare, det tyget ser mer regntätt ut än det andra i den första omgången.
Tack då vet jag :lol:
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
#737807
Jag har den gamla, funkade jättebra första gångerna i spöregn men inte alls längre, trots att jag tvättat den som man ska och inte speciellt mga ggr.
Vi var ute en regndag, S kunde inte komma till ro riktigt, vi gick in och jag upptäckte att hon var jätteblöt. :(

Nu när jag väl införskaffat en poncho istället, gillar hon varken att vara instängd el ha huvan på sig. :?

Till sist köpte jag ett regnställ till henne och nu skiner solen som aldrig förr. :roll:

Med facit i hand skulle jag köpt regnstället tidigare så hade jag räddat sommaren från att regna bort. :D
Senast redigerad av Sporttjejen den mån aug 06, 2007 19:11, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av sacha42
#825307
För mig funkade den jättebra tills jag tvättade den :roll:
Användarens profilbild
Av sirisirius
#825377
Kan du inte impregnera den då om den ska kunna motstå?
Användarens profilbild
Av sacha42
#825462
sirisirius skrev:Kan du inte impregnera den då om den ska kunna motstå?
har gjort det men den funkar inte bra ändå i regn :?
Av Aelia
#831132
Vi blev blöta efter 2 min :cry:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
#831151
Det låter som om det inte är något att ens fundera på då :(
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?