Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Rosalinda
Måste bara fråga. Vågar ni bära utomhus nu på vintern?
Jag tar allt som oftast vagn då jag är rädd att halka och bryta benen på både mig och barnet :shock: När man har vagn har man ju ialla fall något att hålla sig i. :wink:
Användarens profilbild
Av Mårbacka
Jag bär nu med. Däremot var jag lite dumdristig och åkte snowracer med stora barnet med bebisen på ryggen. Vi åkte på plant underlag (sambon fick dra :oops: ) men lyckades ändå välta i ett litet gupp. Det gick bra med bebisen och jag lyckades ta emot mig utan att mosa honom, men jag kände mig som världens sämsta mamma...
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Ja, jag har burit även på vintern.
Dock inte i vilket väglag som helst, utan jag har varit relativ restrektiv + då broddar vid behov.
Jag har dock mest burit liten bäbis under vintern och hade då barnet på magen vilket jag har tyckts kännts säkrare än på ryggen (halkar jag så far iaf jag oftast bakåt).
Av mulle_80
jag bär, men tänker på sko val och har halk skydd vid behov.

vill dock helst inte bära båda för OM jag skulle råka ramla, hur parerar man med en på ryggen o en på magen?
Av joannaoj
CrazyMagpie skrev: Jag har dock mest burit liten bäbis under vintern och hade då barnet på magen vilket jag har tyckts kännts säkrare än på ryggen (halkar jag så far iaf jag oftast bakåt).
Jag tyck' då tvärtom jag!

Med barn på magen ser jag inte vägen, och då är jag rädd att jag trampar ner oss i en snödriva eller inte ser stenar. Annars är jag inte så halkig av mig, så jag är inte mer orolig över att vi ska trilla omkull på vintern än vad jag är resten av året.

Men det är ju tråkigt när det är yrsnö och isvind ute, så då går vi inte ut om vi inte absolut måste. Det gör jag sällan på egen hand heller, i och för sig.
Användarens profilbild
Av mjau-mjau
Är det himla glatt och räligt underlag anpassar jag mig därefter. Det innebär att jag går hasande och långsamt som en snigel i värsta fall... :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Emma_oh
Jag tänkt mycket på det där.
Jag bär jämt och visst är det läskigt ibland när det är halt. Jag har köpt broddar nu och det känns mycket bättre.
Men det jag tänkt på är, vad händer om man ramlar med vagnen? Den kan väl åka iväg eller välta osv?
dvs är det inte lite samma samma?

Jag har halkat med henne på magen en gång men det gick bra.
Användarens profilbild
Av Rosalinda
Jo, visst kan man halka med vagnen också. Man borde kanske hålla sig inne.

Var ute och handlade idag och hade min lilla på magen i manducan och det var enbart jobbit. :hide:
Jag såg inte vart jag satte fötterna eller vart jag gick eftersom han hamnar så högt upp så hans huvud hamnar framför mitt ansikte. I affären kunde jag knappt böja mig för att få tag i dom varor jag skulle ha och att få upp plånboken var en pärs. Jag var genomsvettig och kände mig klumpig som ett kassaskåp. :notworking:

Lyckas dessutom aldrig få till selen så det känns helt bra. Antingen sänner jag remmarna för hårt så jag bara bär med axlarna eller för löst så han hänger för långt ut från kroppen och då blir det tungt för axlarn av den orsaken. (Barnet väger ca 10kg)
Ursäckta att jag är så negativ, behöver gnälla av mig lite och kanske få nått tips som underlättar. :wink:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Rosalinda skrev:Lyckas dessutom aldrig få till selen så det känns helt bra. Antingen sänner jag remmarna för hårt så jag bara bär med axlarna eller för löst så han hänger för långt ut från kroppen och då blir det tungt för axlarn av den orsaken. (Barnet väger ca 10kg)
Ursäckta att jag är så negativ, behöver gnälla av mig lite och kanske få nått tips som underlättar. :wink:
Lite tips på saker att tänka på och som jag hoppas gör att du kan få till det bättre...
Har du midjebältet tillräckligt tight runt höften och inte midjan? Sitter barnet ordentligt långt ner i bärselen så att det inte är tyg kvar i sittdelen under barnet? Axelbanden ordentligt spända och remmen emellan dem lagom åtspänd samt på rätt höjd?

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?