Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
#8233096
corona skrev:Tusen tusen tack!! :urule:

Puffar den enda obesvarade:
Maintaining pattern, work across row to 2 sts before front ribbing edge, work 2 sts tog, work rib edge.
Jag tror du ska sticka mönster över hela stycket, fram tills 3 maskor innan framkant. Då stickar du de två ihop och sedan framkant.
Användarens profilbild
Av nakum
#8233159
Moson skrev:
Kaffemoster skrev:
Moson skrev:
Kaffemoster skrev:Någon som har koll på om Ljungkvists vid Odenplan har Marks&Kattens i sitt sortiment?
Jag måste köpa mer garn (Fame trend) på väg till stickkafeet på måndag, och Ljungkvists ligger bra till på vägen.

Jag har provat deras hemsida och sök-funktionen, men den säger inte att den har qualitas sock heller - och det har jag köpt där vid två tillfällen, senast i våras, så jag litar inte helt på att den sökfunktionen gäller butikens sortiment.
Har för mig att jag har sett den där eller iaf ecoullen. Annars tror jag den finns i garnaffären som ligger ganska långt upp på Drottninggatan och jag har själv köpt det på Åhléns.
Garnaffär på Drottninggatan? Den har jag missat!! Tack för tipset.

Jag ska helst få tag på Qualitas sock också, för att trassla till det lite. Men Stickbutiken vid St Eriksplan hade Fame trend, så jag kan nöja mig med en "two stop shopping" på måndag faktiskt. D:
Garndax har jag för mig att den heter
Mycket riktigt, garndax heter den på Drottninggatan 100. Och man får gärna komma förbi och heja på mig om man har vägarna förbi en onsdag eller fredag. 8) Och Fame trend är jag nästan bombsäker på att det finns, men etiketten ser annorlunda ut när jag bildgooglar.
Användarens profilbild
Av Moson
#8233225
nakum skrev:
Moson skrev:
Kaffemoster skrev:
Moson skrev:
Kaffemoster skrev:Någon som har koll på om Ljungkvists vid Odenplan har Marks&Kattens i sitt sortiment?
Jag måste köpa mer garn (Fame trend) på väg till stickkafeet på måndag, och Ljungkvists ligger bra till på vägen.

Jag har provat deras hemsida och sök-funktionen, men den säger inte att den har qualitas sock heller - och det har jag köpt där vid två tillfällen, senast i våras, så jag litar inte helt på att den sökfunktionen gäller butikens sortiment.
Har för mig att jag har sett den där eller iaf ecoullen. Annars tror jag den finns i garnaffären som ligger ganska långt upp på Drottninggatan och jag har själv köpt det på Åhléns.
Garnaffär på Drottninggatan? Den har jag missat!! Tack för tipset.

Jag ska helst få tag på Qualitas sock också, för att trassla till det lite. Men Stickbutiken vid St Eriksplan hade Fame trend, så jag kan nöja mig med en "two stop shopping" på måndag faktiskt. D:
Garndax har jag för mig att den heter
Mycket riktigt, garndax heter den på Drottninggatan 100. Och man får gärna komma förbi och heja på mig om man har vägarna förbi en onsdag eller fredag. 8) Och Fame trend är jag nästan bombsäker på att det finns, men etiketten ser annorlunda ut när jag bildgooglar.
Nämen, jobbar du där? Då kanske jag måste köpa lite garn på lunchen på onsdag 8)
Var faktiskt där här om veckan men då var det kolsvart trots att det stod på dörren att det skulle vara öppet :hmm:
Finns Drops Muskat?
Användarens profilbild
Av melon
#8233290
kvarnvik skrev:
melon skrev:Oj vad långsam jag var, jag såg inte att du svarade före mig Kvarnvik :lol:
Telefonsurfar du eller 8)
Jag missar mycket när jag surfar på mobilen :lol: så det kan man tro. Nu var jag på den riktiga datorn och skrev inlägg samtidigt som jag skrev inlämningsuppgift.
#8233368
Okej, behöver hjälp med att göra om ett mask-räkning ( eller vad man nu kallar det)

Har ett mönster på en tröja till en 2 åring där man ska lägga upp 160 maskor på en 2:a rundsticka, men nu har jag bara en 4:a hemma och då blir 160 maskor alldeles för mycket, eller hur?!
Hur många tror ni jag behöver lägga upp?
Användarens profilbild
Av Fryle
#8233387
MammaTess skrev:Okej, behöver hjälp med att göra om ett mask-räkning ( eller vad man nu kallar det)

Har ett mönster på en tröja till en 2 åring där man ska lägga upp 160 maskor på en 2:a rundsticka, men nu har jag bara en 4:a hemma och då blir 160 maskor alldeles för mycket, eller hur?!
Hur många tror ni jag behöver lägga upp?
Passar garnet både till en tvåa och en fyra?

Jag föreslår en provlapp. 8)
Användarens profilbild
Av MuuM
#8233553
nakum skrev:
Moson skrev:
Kaffemoster skrev:
Moson skrev:
Kaffemoster skrev:Någon som har koll på om Ljungkvists vid Odenplan har Marks&Kattens i sitt sortiment?
Jag måste köpa mer garn (Fame trend) på väg till stickkafeet på måndag, och Ljungkvists ligger bra till på vägen.

Jag har provat deras hemsida och sök-funktionen, men den säger inte att den har qualitas sock heller - och det har jag köpt där vid två tillfällen, senast i våras, så jag litar inte helt på att den sökfunktionen gäller butikens sortiment.
Har för mig att jag har sett den där eller iaf ecoullen. Annars tror jag den finns i garnaffären som ligger ganska långt upp på Drottninggatan och jag har själv köpt det på Åhléns.
Garnaffär på Drottninggatan? Den har jag missat!! Tack för tipset.

Jag ska helst få tag på Qualitas sock också, för att trassla till det lite. Men Stickbutiken vid St Eriksplan hade Fame trend, så jag kan nöja mig med en "two stop shopping" på måndag faktiskt. D:
Garndax har jag för mig att den heter
Mycket riktigt, garndax heter den på Drottninggatan 100. Och man får gärna komma förbi och heja på mig om man har vägarna förbi en onsdag eller fredag. 8) Och Fame trend är jag nästan bombsäker på att det finns, men etiketten ser annorlunda ut när jag bildgooglar.
Va? En ny garnbutik? Där det jobbar en SBare? :vågen: Då ska jag se till att gå dit en onsdag. Fredagar är det ju träff. 8)
#8233594
Fryle skrev:
MammaTess skrev:Okej, behöver hjälp med att göra om ett mask-räkning ( eller vad man nu kallar det)

Har ett mönster på en tröja till en 2 åring där man ska lägga upp 160 maskor på en 2:a rundsticka, men nu har jag bara en 4:a hemma och då blir 160 maskor alldeles för mycket, eller hur?!
Hur många tror ni jag behöver lägga upp?
Passar garnet både till en tvåa och en fyra?

Jag föreslår en provlapp. 8)
Japp! :tumup:
#8233917
Juliusdotter skrev:Jag skall bli moster i sensommar :vågen: om allt går vägen, så nu skall jag söka efter någon fin filt att sticka och kanske lite annat :roll:
Grattis! :vågen: :app:
Användarens profilbild
Av MuuM
#8234120
Juliusdotter skrev:Jag skall bli moster i sensommar :vågen: om allt går vägen, så nu skall jag söka efter någon fin filt att sticka och kanske lite annat :roll:
Det ska ju jag med! Måste komma på nåt bra, med andra ord. :-)
Användarens profilbild
Av tweed
#8234290
Jag vill sticka, sticka, sy, men istället måste jag sitta och väva band till min slöjdkurs :? Fast det är ganska kul, nu när jag har kommit igång ordentligt, men jag vill ju sticka massa också, samtidigt :lol:
Användarens profilbild
Av Moson
#8234360
Ett tips till blivande mostrar/fastrar och andra.
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =2&lang=se
Bild

Eller om man tycker det är roligt med ribb :lol: kan man sticka en sån body jag håller på med. I minsta storleken tar det ju inte lika lång tid och så kan man göra den randig eller iaf i någon annan färg än grå för att göra det lite roligare.
Det är ju en väldigt bra modell som bebis kan ha länge :tumup: Ett färgskiftande garn kanske kan vara fint?
Babylegs är bra också och en liten hjälmmössa.
Jag har för övrigt "bara" 24 varv kvar på ärmarna på E:s sen är det "bara" att fortsätta sticka överdelen :roll:
  • 1
  • 282
  • 283
  • 284
  • 285
  • 286
  • 289

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?